לפני הרבה שנים היה ידוע שהשטות הנפוצה ביותר בנושא לימוד צילום זו ההכרזה ש"אורך המוקד קובע את הפרספקיבה"
נראה שהיום נושא "לוח אפור כמכשיר למדידת אור אולטימטיב" מתחיל לגבור על זה ,
כל נושא כרטיס אפור למדידת אור זה העברת מוצר יוקרתי ומקצועי בתקופת הפילם שצלמים היום נוטים להשתמש בו ללא ידיעה כלל למה שימש, - אבל זה "אין" שיש אותו,
בעיקרון - אין כל סיבה להשתמש בלוח אפור כשיש הסטוגרמה שהחשיבות של הבנתה עולה בכמה מונים על חשיפה "נכונה" ,
אז למה כן צריך אותו? מסיבה פשוטה - הדפסה ,
אין כל אפשרות לבצע הדפסה של תמונה שהצבעים בה לא ידועים ולקבל צבע נכון בהדפסה ללא לוח אפור - ולא משנה כמה המערכת מכוילת!
אם מצלמים תמונה של נושא אבסטרקטי
כמו תמונה כזאת -
http://www.chess-the...y_kandinsky.jpg
ללא לוח אפור בצילום אין כלל אפשרות להדפיס נכון ,
בצילום פורטריט - השגיאה תהיה קטנה יותר, אפשר לנחש בערך מה אמור להיות צבע הפנים,
מעבר לכך - צלם ששואף לשלמות יצלם RAW - כך שהסיכוי לצבע "נכון" ללא לוח אפור קטן כיון שאין איזון צבע אוטומטי ע"י המצלמה,
צילום עם "לוח אפור"
http://www.acecam.com/magazine/gray-cards-3.html
מורה פרטי לצילום, הנדסאי צילום טכני-מדעי, בוגר מכללת קירית אונו, התמחות בהדרכות ועיבוד תמונה, עיסוקים בעבר - נהול מעבדות צילום, איפיון ציוד, רכש והדרכות במערכת הבטחון, יעוץ בנושאי אופטיקה, עיבד תמונה וצילום עיסוק היום - מורה לצילום, פרטי וקבוצות קטנות , חוג צילום, לימוד צילום פרטי על המצלמה, יעוץ ברכישת מצלמה ולימוד הפעלה, פתרון בעיות בצילום, עיבוד תמונה והכונה לצלמים, האתר שלי - http://www.f64.co.il/ הגלריה שלי - http://www.f64.co.il/gallery/
>