מערכת הערכים והספרות של מקורות ישראל, החל בבעל שם טוב והמשך בר" נחמן מברסלב והמשך באר"י הקדוש ועד לרב קוק, מלמדת אותנו רשימת ערוצים בחיינו. האמוים להראות לנו איך לחיות נכון.
כל זה הרבה , הרבה זמן לפני שה"סוד" ניגלה לעולם.
הבעש"ט אמר כבר אז: תחשוב טוב- יהיה טוב". כלומר בידינו הדבר. היהדות מלמדת אותנו על 5 ערוצי דעת.
ערוץ החסד- בו לומדים על חסדו של בורא עולם. ועל חסדים שקיבלתי בחיי.
ערוץהרצון- בו אנו דנים ברצון הכי עמוק והכי אישי שלי. מה מישאלתי מאת בורא עולם?
ערוץ המצווה - שם לומדים מה מיצוותי? מה מצווה עלי לעשות{ואין הכוונה לנמוות שבין אדם למקום}
ערוץ הגבול- מה הגבול שאסור לי לעבור?
ערוץ הניסיון- שם דנים בניסיונות שלנו בחיים ומה הם מלמדים אותנו.
בכל אחד מחמשת ערוצי הדעת יש להתגבר על דברים: בידיעת החסד , אני צריך להתגבר על המחשבה שאני בורא לעולם שהכל בשליטתי. בחסד, אני לומד לקבל מתנות.בכל אחד משאר הערוצים , אני צריך לראות מה תפקידי? מה מצווה עלי לעשות? אבל מהו הגבול שאסור לי לעבור. בניסיון, אני צריך להבין שהכל מאת בורא עולם.
אם אנחנו מבינים שיש תפקיד לכל ניברא, אז אנחנו לומדים לזהות לאט, לאט את תפקידינו. אחת הדרכים ללמוד על מה שנועדנו לעשות כאן הוא חקר השמחות שבחיינו. מה הביא לנו שמחה? באיזו עשייה הרגשנו מיצוי ושמחה גדולה? דרך חקירה מעמיקה של אירועים משמחים מן העבר הרחוק או הקרוב, אנו יכולים ללמוד על הדבר הכי נכון לנו. על הייעוד האמיתי שלנו.
אין צורך להחביר במילים, כדי להבין שאם אדם מוצא את ייעודו האמיתי ואת מה שבא לפעול כאן, ולדעת שיש משמעות מלאה לחייו ולפעולותיו, וניתן לכוונו בלא צורך בפסיכותרפיה ארוכת שנים , אלא במספר מיפגשים לדעת לאן פניו מועדות,הרי שנוכל למנוע הרבה מאדמקרים של דעכאון , תחושות של בלבול , חוסר כיוון, חוסר משמעות ולהביא את האדם למסלול ברור להמשך חייו.
הדרך של הפסיכולוגיה היהודית מתאימה לנו כיהודים ומביאה ישירות מן המקורות שלנו את הדרך הנכונה .
מתוך כך ,כל אחד ואחת שמחפש או מחפשת משמעות עמוקה לחייו, או חייה, ומרגישים נכון בחיבור היהודי של החיפוש ולא מתוך צורך לחזור בתשובה, טוב יהיה לו שיבוא וילמד את דרכי הטיפול של הפסיכולוגיה היהודית.
בברכת כל טוב. נאוה ברנדס