מגמות עתידיות בתחום הסחר אלקטרוני
המגמות העתידיות של זירות מסחר אלקטרוני, הן זירות מסחר ייעודיות לקהלים מפולחים שצרכיהם אופיינו בקפידה. זאת כדי לתת להם כלים ייחודיים, תוך מענה מקסימאלי לצרכיהם.
לדוגמא: זירות בתחום הרכב, הרפואה, התעופה ועוד'.
המסחר האלקטרוני הוא מסחר המתבצע באמצעות תקשורת בין מחשבים דרך רשת האינטרנט.
ניצולן של רשתות ממוחשבות לצרכי פעילות עסקית ומסחרית מתקיים באינטנסיביות מזה למעלה מעשר שנים.
מסחר אלקטרוני (שהוא רק חלק אחד ממגוון פעילויות העסקים האלקטרוניים) תפס בתוך תקופת זמן קצרה מעמד מרכזי בפעילות המסחרית.
אין טכנולוגיה או שיטה עסקית בהיסטוריה האנושית שצמחו במהירות כה רבה למעמד כה מרכזי.
בימים אלו, אנו נמצאים בעיצומה של מהפיכה גלובאלית בתפיסת הסחר ברשת האינטרנט.
יותר ויותר עסקים הבינו את היתרונות הגלומים בזירות מסחר אלקטרוניות.
כל הסימנים מראים שקצב הצמיחה שהוביל תהליך זה איננו מאט.
הכרה והבנה של הטכנולוגיה,הרשת, מקורותיה, תכונותיה וכיווני התפתחותה הם הכרחיים לניהול מודרני.
B2B - BUSINESS TO BUSINESS
משמעותו מסחר אלקטרוני בין עסק לעסק (קונים וספקים), המתבצע ברשת האינטרנט המשמשת כפלטפורמה וירטואלית לצורך קיומו של המסחר האלקטרוני.
המסחר האלקטרוני מתייחס לסדרת פעולות בתהליך ביצוע העסקה:
? הפצת מכרז או בקשה להצעת מחיר.
? איתור ספקים רלוונטיים.
? משלוח הצעות מחיר.
? בירורים שונים במהלך העסקה.
? סגירת העסקה.
? שיגור הזמנת עבודה.
קיימות שתי זירות מסחר אלקטרוני מסוג B2B :
1. זירה המתמקדת בתחום מוצרים ספציפי.
2. זירה רחבה המטפלת במגוון רחב של מוצרים.
יתרונות זירת המסחר האלקטרונית:
יתרונות לקונים:
? ריכוז תהליך הרכש במערכת אחת, תוך חסכון בניירת והוצאות נלוות.
? הקטנת עלות הקנייה מספקים וחסכון בזמן המושקע באיתור ספקים/מוצרים חדשים.
? מערכת אוטומאטית המאפשרת הגדרת מפרט העבודה, פרטי המשלוח והמחיר בצורה מדויקת ושולחת אותה לספק המתאים להגדרות העבודה.
? הזמן שהושקע עד כה באיתור הספק המתאים ומשא ומתן להשגת מחירים טובים יותר - נחסך למחלקות הרכש, מה שמאפשר לחברות להוריד את עלויות הקנייה.
? מאפשר לאיש הרכש לקבל הצעות מחיר מבסיס גדול יותר של ספקים, לעומת מה שיכלו לקבל קודם לכן ולעקוב אחר תהליך הרכש און-ליין משלב הצעת המחיר ועד לאספקת המוצר.
יתרונות לספקים:
? הרחבת שוק הלקוחות, אשר משמעו הגדלת המכירות. עסקים באינטרנט יכולים להגדיל את מס' הלקוחות בעלות מינימאלית, אשר חוסכת בעלויות הפרסום והשיווק הקונבנציונאליים.
? מאפשר לספקים להיחשף ללקוחות באזור גיאוגרפי רחב יותר ולקהלי יעד חדשים וממוקדים, אליו לא יכלו להגיע ביעילות בשיטות המסורתיות.
לסיכום:
זירת המסחר האלקטרונית, מאפשרת חשיפה למגוון מחירים רחב מספקים ובכל תורמת לשקיפות השוק.
המסחר האלקטרוני הביא לשינוי בתקשורת בין שני הצדדים הן לקונים והן לספקים.
מסמכי הנייר וערוצי התקשורת המקובלים כיום (פקס, טלפון, דואר) הוחלפו ע"י מסמכים אלקטרוניים ותקשורת אלקטרונית מהירה.
אין ספק, כי שימוש במערכות B2B מאפשר לחברות ביצוע סחר גלובאלי בצורה, יעילה, מהירה וזולה, תוך הקטנת עלויות הרכש והשיווק.
המגמות העתידיות של זירות מסחר אלקטרוני, הן זירות מסחר ייעודיות לקהלים מפולחים שצרכיהם אופיינו בקפידה. זאת כדי לתת להם כלים ייחודיים, תוך מענה מקסימאלי לצרכיהם.
לדוגמא: זירות בתחום הרכב, הרפואה, התעופה ועוד'.
המסחר האלקטרוני הוא מסחר המתבצע באמצעות תקשורת בין מחשבים דרך רשת האינטרנט.
ניצולן של רשתות ממוחשבות לצרכי פעילות עסקית ומסחרית מתקיים באינטנסיביות מזה למעלה מעשר שנים.
מסחר אלקטרוני (שהוא רק חלק אחד ממגוון פעילויות העסקים האלקטרוניים) תפס בתוך תקופת זמן קצרה מעמד מרכזי בפעילות המסחרית.
אין טכנולוגיה או שיטה עסקית בהיסטוריה האנושית שצמחו במהירות כה רבה למעמד כה מרכזי.
בימים אלו, אנו נמצאים בעיצומה של מהפיכה גלובאלית בתפיסת הסחר ברשת האינטרנט.
יותר ויותר עסקים הבינו את היתרונות הגלומים בזירות מסחר אלקטרוניות.
כל הסימנים מראים שקצב הצמיחה שהוביל תהליך זה איננו מאט.
הכרה והבנה של הטכנולוגיה,הרשת, מקורותיה, תכונותיה וכיווני התפתחותה הם הכרחיים לניהול מודרני.
B2B - BUSINESS TO BUSINESS
משמעותו מסחר אלקטרוני בין עסק לעסק (קונים וספקים), המתבצע ברשת האינטרנט המשמשת כפלטפורמה וירטואלית לצורך קיומו של המסחר האלקטרוני.
המסחר האלקטרוני מתייחס לסדרת פעולות בתהליך ביצוע העסקה:
? הפצת מכרז או בקשה להצעת מחיר.
? איתור ספקים רלוונטיים.
? משלוח הצעות מחיר.
? בירורים שונים במהלך העסקה.
? סגירת העסקה.
? שיגור הזמנת עבודה.
קיימות שתי זירות מסחר אלקטרוני מסוג B2B :
1. זירה המתמקדת בתחום מוצרים ספציפי.
2. זירה רחבה המטפלת במגוון רחב של מוצרים.
יתרונות זירת המסחר האלקטרונית:
יתרונות לקונים:
? ריכוז תהליך הרכש במערכת אחת, תוך חסכון בניירת והוצאות נלוות.
? הקטנת עלות הקנייה מספקים וחסכון בזמן המושקע באיתור ספקים/מוצרים חדשים.
? מערכת אוטומאטית המאפשרת הגדרת מפרט העבודה, פרטי המשלוח והמחיר בצורה מדויקת ושולחת אותה לספק המתאים להגדרות העבודה.
? הזמן שהושקע עד כה באיתור הספק המתאים ומשא ומתן להשגת מחירים טובים יותר - נחסך למחלקות הרכש, מה שמאפשר לחברות להוריד את עלויות הקנייה.
? מאפשר לאיש הרכש לקבל הצעות מחיר מבסיס גדול יותר של ספקים, לעומת מה שיכלו לקבל קודם לכן ולעקוב אחר תהליך הרכש און-ליין משלב הצעת המחיר ועד לאספקת המוצר.
יתרונות לספקים:
? הרחבת שוק הלקוחות, אשר משמעו הגדלת המכירות. עסקים באינטרנט יכולים להגדיל את מס' הלקוחות בעלות מינימאלית, אשר חוסכת בעלויות הפרסום והשיווק הקונבנציונאליים.
? מאפשר לספקים להיחשף ללקוחות באזור גיאוגרפי רחב יותר ולקהלי יעד חדשים וממוקדים, אליו לא יכלו להגיע ביעילות בשיטות המסורתיות.
לסיכום:
זירת המסחר האלקטרונית, מאפשרת חשיפה למגוון מחירים רחב מספקים ובכל תורמת לשקיפות השוק.
המסחר האלקטרוני הביא לשינוי בתקשורת בין שני הצדדים הן לקונים והן לספקים.
מסמכי הנייר וערוצי התקשורת המקובלים כיום (פקס, טלפון, דואר) הוחלפו ע"י מסמכים אלקטרוניים ותקשורת אלקטרונית מהירה.
אין ספק, כי שימוש במערכות B2B מאפשר לחברות ביצוע סחר גלובאלי בצורה, יעילה, מהירה וזולה, תוך הקטנת עלויות הרכש והשיווק.
רון אדלר -יזם ומפתח תוכנת wizbiz לניהול מכרזים אלקטרוניים עבור מנהלי רכש וקניינים. התוכנה מאפשרת למנהל הרכש לבצע Benchmarking מהיר,יעיל ואפקטיבי באמצעים אלקטרוניים מתקדמים.
http://www.wizbiz.co.il
http://www.wizbiz.co.il