המשבר הפיננסי שפקד את העולם בשנת 2008 חייב חברות רבות לעבור תהליכי התייעלות משמעותיים ולצמצם עובדים.
מנהלים רבים עסוקים בתכנון אסטרטגיה המכוונת לההתאוששות הצפוייה, וחלקם מעדיפים שלא להגדיל עדיין את מצבת העובדים. העדפת זו מחייבת את מיצוי הפוטנציאל האישי של העובדים כדי להגיע למיקסום יכולות הארגון ובעצם הארגון אינו יכול להרשות לעצמו עובדים שאינם מפיקים מעצמם את המיטב.
קמפיין הבחירות "Yes, I can" של ברק אובמה הגדיל את תחושת המצביעים בבחירות בארה"ב שהכל אפשרי.
ככל שתגבר תחושת המסוגלות האישית של העובד, ככל שירגיש "Yes, I can" כך יאמין בעצמו ויפיק מעצמו יותר.
כיצד תוכלי להגדיל את השפעתכם על תחושת המסוגלות האישית של העובדים ועל מיצוי הפוטנציאל שלהם?
קיימות שלוש דרכים המשפיעות על תחושת המסוגלות:
1. שכנעו אותם. שכנוע ביכולות יהיה אפקטיבי רק כאשר המשכנע נתפס כמבין במה דברים אמורים ובתנאי שהנימוקים יתפרשו על ידי המאזין כמבוססים על הערכה ריאלית.
2. היו אתם מודל לחיקוי. מחקרים מראים כי דמות שניתן להזדהות איתה ולומר: "אם הוא יכול, אז גם אני יכול" משפיעה על תחושת המסוגלות יותר מדיבורים.
3. היו מחוייבים להצלחתם של העובדים.
מסתבר שחוויה אישית של הצלחה משפיעה יותר ממילים ואפילו יותר מדמויות לחיקוי על תחושת המסוגלות האישית. ככל שהעובד יצבור הצלחות רבות יותר כך יסמוך על עצמו, יעז יותר וישקיע יותר בפעמים הבאות.
שלוש הדרכים לא תמיד תואמות את התפיסה הניהולית האינטואיטיבית של המנהלים. חלק מהם לא רואים עצמם אחראים לכך שהעובד יאמין בעצמו, מתקשים להיצמד לערכים שהם דורשים מהעובדים ובודאי שלא לוקחיםם אחריות על הצלחתו של העובד.
מנהל שיאמין בעובדים ולא יירתע מלומר זאת להם, מנהל שיהווה דמות לחיקוי ובעיקר מנהל שיעשה הכל כדי לסייע לעובד להצליח יזכה בעובדים שלא יהססו להתאמץ, להעז ולהשקיע מתוך בטחון שהמאמץ כדאי.
הכינו את הארגון להתאוששות הכלכלית שתגיע, הפיקו מהעובדים שלכם את המיטב .
מומחית בפיתוח מצויינות, מפתחת מודל האימון "להפוך את כיוון הספירלה" שהוצג בכנס שניידר מאי 2008
http://www.zipi-coach.co.il