דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שירות קשוב לשימור לקוחות 

מאת    [ 04/01/2010 ]

מילים במאמר: 323   [ נצפה 3122 פעמים ]

כל עסק  חווה עזיבת לקוחות. יש הנוטשים מאחר ואינם מרוצים מהשירות, יש העוזבים בגלל המחיר, ולעיתים לקוחות פשוט אינם מרגישים מחויבות ורוכשים מוצר או שירות במקומות מזדמנים.

כל לקוח נוטש הוא הפסד כספי לעסק, אך לקוח שעזב בשל חוסר שביעות רצון עלול לגרום  ללקוחות נוספים לעזוב ולעבור למתחרה, ובכך לגרום לירידה משמעותית בהכנסות .

הבעיה היא כי במקרים רבים, בעל העסק כלל אינו יודע כי הלקוח אינו מרוצה. רוב הלקוחות האלה אינם טורחים כלל להתלונן - הם פשוט אינם חוזרים! 

מחקרים מראים כי עלות רכישת לקוח חדש גבוהה פי 5 לפחות מעלות שימור לקוח קיים.

לכן, מומלץ תמיד להשקיע בשימור לקוחות כדי להשיג שיווק מפה לאוזן ולחסוך בעלויות פרסום, שיווק וגיוס לקוחות חדשים.

שירות קשוב הוא הדרך לברר מה חושבים הלקוחות, לגלות תקלות בשירות באופן מיידי ולטפל בהן 
בדרך הטובה ביותר.

איך זה עובד?


ראשית, יש צורך בתשאול ובדיקה ראשונית בעסק, ובאפיין מערך הטיפול בלקוחות, כולל ניתוח נקודות תורפה או חולשה ותחומים הניתנים לטיפול ושיפור בעלויות נמוכות.

לאחר איסוף המידע יושבים עם בית העסק, מציגים את הממצאים  ויחד מגבשים את יעדי השירות, מחליטים על הדרך לקבלת משוב לקוחות ועל תדירות ביצוע המשוב.

העסק צריך לקבל שאלוני משוב המותאמים לו ולסוגי הלקוחות השונים שלו וגיבוש של דרכי ביצוע למשוב שביעות רצון, כולל משוב מיידי לאחר קבלת השירות (Real time survey).

במידה ומדובר בשאלוני משוב באמצעות הדואר האלקטרוני, ניתן לסייע בהקמה ותפעול ראשוני של המערכת.

חשוב שעסקים יקבלו מאמן צמוד ל"שירות קשוב", שילווה וידריך את צוות העובדים כיצד לתת שירות יוצא דופן וכיצד לטפל בכל תלונה ,הערה או משוב חיובי.

לאחר קבלת תוצאות המשובים מלווה המאמן בניתוח המשובים ובטיפול מקצועי בתלונות  ובתגובות חיוביות.

לקוח לא מרוצה אשר טופל כראוי, יחזור על פי רוב להיות לקוח נאמן אשר ימליץ ללקוחות פוטנציאלים נוספים.

שירות קשוב הוא כלי הכרחי לשימור לקוחות, שיווק מפה לאוזן ויצירת נאמנות לקוחות.

בוגרת לימודי פסיכולוגיה (אוניברסיטת ת"א) ולימודי תעודה במינהל עסקים (אוניברסיטת בר אילן), עוסקת בשירות ללקוח מזה כ 20 שנה, ובייעוץ והדרכה לשיווק ושירות שנים רבות. מאמינה כי שירות קשוב ומקצועי הוא המפתח ליצירת לקוחות קבועים ונאמנים, מאמינה כי ניתן להפוך כמעט כל לקוח מתלונן ללקוח מרוצה יודעת ובטוחה כי עסקים שיטמיעו את השיטה ל"שירות קשוב" וישימו את הלקוח בראש מעיניהם יראו את השינוי בתוצאות העסקיות. לפרטים נוספים: יפעת ברעם - שירות קשוב 052-8629692




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב