ההצלחה של אתר נקבעת בעיקר על ידי דירוגו במנועי החיפוש.
איך משיגים דירוגים כאלה? כיצד הם נקבעים על ידי מנועי החיפוש? ומה למען השם צריך לעשות כאשר יורד הדירוג של האתר שלנו?
הבנת דרכי הפעולה של מנועי החיפוש זה עניין חשוב עבור כל בעל אתר אינטרנט שרוצה להישאר תחרותי כי השוק תחרותי.
יצויין פה למען הסדר הטוב שעבודה בצמוד לחברת קידום אתרים מומלצת ע"מ להבין לשפר את דירוג מנוע חיפוש.
למנועי חיפוש יש סדרה של אלגוריתמים בעזרתם ניתן למדוד או לבדוק את כל סוגי האתרים.
מנועי החיפוש שולחים רובוטים (או "זחלנים" או "עכבישים") לאתרים. הבוטים הללו סורקים את האתר ומסווגים אותו על פי אלגוריתמים. לאחר מכן נשמר כל המידע ומאוחסן במרכז הנתונים של מנועי החיפוש.
האלגוריתמים כוללים פרמטרים כמו צפיפות מילות מפתח, תגיות meta, מספר עמודים, תוכן, ועוד הרבה גורמים נוספים.
הרובוטים יחזרו לבקר באתר לעתים תכופות כדי לפקח על עדכונים ושינויים שחלו מאז ביקורם האחרון.
יש מספר טכניקות שמרכיבים קידום אתרים, בהם משתמשים מפתחי אתרים ומקדמי אתרים ע"מ לשפר את הדירוג.
בהתאם לרוויה של מילת מפתח מסוימת בשוק, אתר יכול לעלות או ליפול ברשימת תוצאות החיפוש.
בחירת מילות המפתח הנכונות יכולה לשפר מאד או לשבור את הדירוג שלך. לכן יש לבחור נוכן את מילות המפתח. המיקום של מילות מפתח בתוך האתר הוא גם תורם גדול לדירוג. יש לשים קרוב לתחילת הדף מילות מפתח ולשלבן עם מילים נרדפות לכל אורך הדף.
גורמים נוספים שמשפיעים על הדירוג הם תכיפות עדכון האתר בתוכן רלוונטי, אופן גידול האתר, ותוכן רלוונטי ואיכותי באתר.
מנועי החיפוש מתייחסים שונה אל אתר אשר מתעדכן בתדירות גבוהה. יש הבדלי דירוג בין אתרי כתבות, מאמרים, חדשות ובלוגים המתעדכנים תכופות ובים אתרים שנשארים סטאטיים.
תוכן רלוונטי מסייע למנועי החיפוש לשמור ולהבין ביטויי מפתח חדשים הקשורים לתחום שלכם. עדכונים תכופים מסייעים לאתר לשמור על רלוונטיות וכמובן קישורים נכנסים לאתר המורים משהו על פופולריות האתר ועל חשיבותו.
כאשר הדירוג נופל, זה יכול להגרם ממספר גורמים. זה לא אומר שהאתר שלכם נעלם לנצח. מנועי חיפוש משתמשים במרכזי נתונים שונים כדי לספק תוצאות בכל יום נתון.
בדקו שוב לאחר כמה ימים - התוצאות יכולות להיות שונות.
מנועי החיפוש גם מעדכנים את האלגוריתמים שלהם מדי פעם. לפעמים העדכונים הללו יכולים להיות קלים, ובמקרים אחרים משמעותיים מאד.
במקרה כזה רצוי לבדוק אם יש מתחרה חדש בתחום שלכם. ביקור באתר שלהם יכול להראות מדוע יש להם יתרון.
השגת דירוג גבוה במנוע חיפוש זה מהלך תחרותי. המיקום בתוצאות מנוע החיפוש יכול להיות ההבדל בין הצלחה לכשלון.
עבודה חברת קידום אתרים היא דרך מצוינת להפוך את האתר שלכם ל"חתיך" בעיני מנועי החיפוש.
עם שירותי שיווק נכונים האתר שלכם יכול להפוך לסיפור הצלחה.
רן מגל מומחה קידום אתרים (SEO)