מעצב אתרים טוב נמדד לא רק ביכולת שלו לעצב משהו שנראה יפה לעין,זו לא המהות של עיצוב אתרים. עיצוב אתרים זו תורה שלמה שמכילה תאוריות ולוגיקות שלמות , אלפי מחקרים נעשו בתחום והיום יודעים יותר מתמיד שעיצוב אתרים זה "אומנות" ולא כל אחד שתוכנת Photoshop מותקנת על מחשבו האישי הוא באמת מעצב אתרים
מעצב אתרים נמדד בכמה וכמה פרמטרים , הנה כמה מהחשובים ביותר:
- יצירתיות = אתה רוצה שהמעצב שלך יהיה יצירתי ויחשוב צעד אחד קדימה
- חדשני = אתה רוצה להיות בטוח שאתה מקבל את "העיצוב החם" של אותה תקופה ולא מישהו תבניתי ומיושן
- ראש גדול = הכי גרוע זה מעצב שעושה מה שאומרים לו נקודה. הרבה פעמים הלקוח לא יודע מה טוב לו וצריך יועץ טוב עם ראש גדול
- עמידה בזמנים ויעדים = טוב ככל שיהיה , אם המעצב לא יספק את העבודה בזמן וביעדים שנקבעו זה לא שווה כלום.
- מעודכן , רעב לידע = המעצב חייב להיות מעודכן במה שקורה בעולם העיצוב , רעב לידע יעזור לכם בהשגת המטרה.
- ידע והבנה בסוגי לקוחות = המעצב חייב להיכנס לראש של הלקוח , לתת מודע ולגזור משם את העיצוב האופטימלי.
- עצמאי = אתה רוצה מעצב עצמאי שלא צריך ציור של א-ת מה לעשות בדיוק , עצמאות זו תכונה קריטית אצל "מעצב אתרים"
אז עכשיו אנחנו מבינים ש- עיצוב אתרים זה לא רק אדם שהתקין Photoshop אלא מישהו עם חזון , שמבין ומסוגל
לייצר לכם עיצוב לכל מטרה אשר תחפצו ולהצליח במה שהוא עושה.
עכשיו השאלה היא מה היא הצלחה ?
את זה אתם צריכים לקבוע.. מטרת האתר שלכם צריכה להיות בראש מעיניו של המעצב , והדרך להשלמת
העיצוב של הדף חייבת לעבור שם. אם המטרה זה לגייס כספים לחולים אם המטרה זה למכור שואב אבק
חדשני או אתר אינפורמטיבי לאנשים בעלי חולשה לנחשים , ההתמקדות במטרה חייבת להיות כבר בשלב העיצוב.
לפרטים נוספים ולפרוש המילה "עיצוב אתר אינטרנט" על פי ויקיפדיה