חברות מסחריות בישראל ובעולם בוחרות שלקדם את מוצריהם באמצעות מודעות באינטרנט הכוללות אלמנט של משחק המיועד לקהל היעד הצעיר. מחקרים הראו כי קהל היעד הצעיר והדינמי הוא דווקא זה שמשחק באותם משחקים שחברות הפרסום הגדולות משתילות בתור באנרים באתרי התוכן הגדולים. באמצעות האלמנטים המשחקיים הללו למעשה החברות המסחריות קונות את הילדים ומבצעות מהלך של קידום מכירות נכון למוצריהם בקרב הילדים. אומנם, שילוב של משחקי Flash בפרסומות למוצרים המיועדים לקהל היעד הצעיר הוא מהלך שיווקי יקר יותר ממודעת פרסום רגילה אך למעשה התוצאות מוכיחות שהוא מוכר ומקדם את המוצר מעולה בקרב הצעירים.
עוד הראו הנתונים כי הילדים למעשה מתמכרים למשחקים שהחברות המסחריות מפתחות בעבורם למען קידומי המכירות השונים. במחקר קטן שערכו חברות הפרסום הגדולות הוכחו הטענות שהילדים נכנסים לאותם משחקים של החברות המסחריות גם בפעם השנייה, השלישית והרביעית – רק לשם המשחק. מה שמעניק לאותם חברות חשיפות נוספות גם לאחר שצפו בפרסום שלהם ומגדיל את האפקטיביות של הפרסומת. ברגע שאותן החברות המסחריות גורמות לילדים הצעירים להיכנס למשחק שוב ושוב הם ללא ספק גורמות להעלאת המודעות של המוצר אותו הם מפרסמים וכתוצאה ישירה – הגדלת המכירות של המוצר. קהל היעד הצעיר הוא קהל יעד שמושפע ומקבל החלטות לעיתים בגלל פרזנטציה חיובית ומושכת, לעיתים גם אם הוא לא אהב את המוצר או מעדיף מוצר אחר על פניו.
חברות הפרסום שמפתחות משחקים למטרת שיווק וקידום מכירות של מוצרים שיווקים יודעות היטב מה קהל היעד מחפש ובאיזה סוג של משחקי רשת הוא אוהב לשחק. אותן חברות מפתחות משחקי רשת המתאימים לטרנד העכשווי בקרב הצעירים, רוכשות למשחק כתובת אינטרנט משלו ובכך מושכים את הילדים להיכנס למשחק שוב ושוב. על ידי יצירת עניין במשחק, חברות הפרסום משתילות שחקנים שתולים שמפרסמים את המשחקים המיועדים לקידומי מכירות ברשתות חברתיות, בבלוגים ובפורומים בהם מסתובבים הרבה צעירים.
למרות העובדה שאותם משחקים שיוצרים חברות הפרסום הם משחקים זולים ולא מתוחכמים, הם עדיין ממשיכים למשוך את הצרכן. מה שמוכיח שמיתוג למוצר וקידום מכירות ניתן לעשות באמצעות כל סוג של משחק שיסקרן ויעניין את קהל היעד הצעיר.
אביב ד. שחקן אקסבוקס ובעל בלוג משחקים - wahtnow.info