מאמר זה נכתב ע"י דוד לוי על-מנת לעזור לכם להגדיל את כמות המכירות שלכם, ולעזור לכם לשפר את יכולת המכירה שלכם.
מכירות זהו תחום מאוד מרתק, אשר חלק נרחב ממנו בנוי על רטוריקה (אומנות הדיבור) ועל אסתטיקה.
הרטוריקה באה לידי ביטוי גם בכתיבה: טקסט שנכתב נכון יכול בהחלט לעשות עבודה מעולה במכירות, ולהיות עזר רציני למכירות שבעל-פה.
אם אינכם גאונים גדולים באומנות הדיבור, וקשה לכם "להמציא" תשובה על-המקום לכל שאלה אפשרית - אל תאגה. קחו לכם דף ועט (אפשר כמובן גם במחשב) ורשמו אל כל השאלות שעולות לכם בראש, שאותן ניתן לשאול על מצע המכירות שלכם. תתחילו לענות על השאלות הנ"ל, וככל שתענו על יותר שאלות - יעלו לכם שאלות נוספות, אשר אותן אל תזניחו - תרשמו בצד ואח"כ תענו גם עליהן. רצוי לחפש אדם נטרלי שתנסו לספוג ממנו שאלות - ככל שתרבו לקבל שאלות, כך יגדל מאגר התשובות שלכם. ככל שכל תשובה שלכם תהיה מנוסחת היטב וברורה מספיק - תוכלו לספק אותה ללקוחות ולהשרגיש מרוצים מכך שהם קיבלו את המענה המתאים.
עכשיו, שכבר יש לכם מאגר של שאלות ותשובות לעצמכם, נסו לדמיין את עצמכם מסבירים על מוצר ללקוח פוטציאלי, פונים אליו באופן יזום - מה לדעתכם תאמרו לו?
רשמו את מה שיש לכם להגיד לו על דף, והתחילו לנסח את זה מחדש, עד שתמצאו את הניסוח המובן ביותר, גם כזה שיהיה מובן לאנשים שלא בקיעים בתחום (תשאלו אדם נטרלי).
כעת יש לכם מאגר של שאלות ותשובות, וכן גם פתיח לשיחה על המצע שלכם. נסו לשנן אותם - בעיקר את הפתיח, אחד לאחד! ככל שתרבו לשנן, כך תמצאו את עצמכם מצליחים למכור את המוצר אפילו לאנשים שתפגשו ברחוב. והשיטה עובדת!
אם אתם חושבים שזה פלצני ומזויף - תחשבו שנית! טקסט ששיננתם היטב ואתם מדקלמים טוב, ישמע הרבה יותר טוב מאשר גמגום של נתוני אמת שלא בהכרח מוכרים... ובהכרח גם ימכור יותר טוב!
שימו לב, את הטקסט שכתבתם לעצמכם אתם יכולים לשלב טוב מאוד גם באתר האינטרנט שפתחתם. רצוי מאוד לחפש אדם נטרלי שלא מבין בתחום, ולשאול אותו על האתר. אם הוא הבין מה האתר מוכר, אם הוא הביע התעניינות חיובית אע"פ שאינו מסתמן בעיניכם כלקוח פוטנציאלי - סימן שהטקסט קריא, מסודר, ובעיקר - מוכר טוב!
האסתטיקה באתר חשובה גם היא לא פחות. אם ניסחתם יפה את התוכן, גם לעצמכם וגם באתר, רצוי מאוד שהאתר יראה מוכן ואסתטי. כלומר, כאשר הלקוח מתכוון לקרוא את הטקסט, הוא לא יסבול הפרעות במהלך הקריאה, הוא לא יסבול שגיאות כתיב חמורות, ויהיה קשה לו לקרוא ולהבין ללא סימני פיסוק, שימוש במרווחים נכונים, פסקאות וכדומה - אל תמעיטו בערכים חשובים אלה, ואל תצפו שהלקוח יבין לבד מה התכוונתם להגיד.
רצוי שהאסתטיקה תהיה נוכחת בכל תחומי העסק, ולא רק באתר: חנות / משרד מטופחים, קו טלפון משרדי מעיד על "יציבות" העסק (עדיף על טלפונים ניידים), פלייארים מסודרים ויפים, כרטיסי ביקור נעימים לעין, לבוש מסודר של המוכרים והעובדים, שפה יפה ורהוטה, אם כי ככל הניתן גבוה העינים - כל אלה חשובים להדגשת והטמעת האסתטיקה בעיני הלקוח.
בהצלחה,
- דוד לוי - שיווק אתרים (הבלוג שלי)
- בניית אתרים עסקיים (העסק שלי)
- בניית אתר לעסק (צפו ברשימת לקוחות חלקית)
המלצות שלי על בתי-עסק ועצמאים: