שערים
בהרבה בתים משותפים וגם בבתים פרטיים, מותקנים היום שערים חשמליים בכניסה לחניות. שערים חשמליים משמשים למטרה עיקרית אחת - מתקינים שערים כדי לא לאפשר לזרים כניסה. זרים יכולים להיות גנבים וזרים יכולים להיות אנשים שמבקשים לחנות בחניות הבניין בשל מצוקת חנייה באזור. בשני המקרים שערים חוסמים את הכניסה או היציאה של מכוניות מהחניות.
שערים חשמליים יכולים להגיע במגוון סוגים וצורות. ישנם שערים חשמליים שהם מחסומים מסוג מחסומי זרוע. שערים מסוג מחסום זרוע באופן פשוט ביותר לא מאפשרים כניסה ויציאה של מכוניות מהחניון והם נפתחים ונסגרים באמצעות שלט. שערים מורכבים יותר יש במגוון רחב של סוגים וצורות. שערים מסוג שערי כנף, שערי הזזה ושערים קונזולים. שערים שהם שערי כנף יכולים להיות עם כנף אחד או שתי כנפיים, יש שערים דו כנפיים כפולים ואפילו שערים עם כנף מתקפלת, שערים אלה יכולים להיות ידניים או חשמליים. שערים אלה מותקנים ללא מסילות על הקרקע. שערים שהם שערי כנף ניתן להתאים לגודל הכניסה לחניה גם בבית פרטי וגם בבתים משותפים.
שערים שהם שערי הזזה הם שערים שנפתחים לצדדים ולא למעלה כמו שערים מסוג שערי כנף. הם מסיביים יותר וחוסמים לחלוטין את הכניסה לחניה. כיום ניתן לראות שערים אלה מותקנים בבתים משותפים רבים בכניסה לחניות, גם חניות עליונות וגם חניות תת-קרקעיות, והם משמשים הגנה מפני כניסת זרים.
שערים קונזולים או קונסולים הם בעצם שערים חשמליים בהן מותקנות מערכות מתקדמות "חכמות" שמזהות אמצעי כלשהו לפתיחת השער. זו יכולה להיות עינית המזהה את השלט המפעיל את פתיחת השער, מספר טלפון אליו מחייגים וזיהוי המספר המחייג לפתיחת השער וכדומה. שערים אלה מותקנים בלי מסילות המונחות על הקרקע והם מונעים על ידי גלגלים מפלדה שמותקנים על מעין גשר.
עוד על שערים ניתן למצוא באתר אחים מקלדה