דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Six Sigma ומחלוקת שיווק באינטרנט 

מאת    [ 19/01/2010 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 2473 פעמים ]

Mike Moran חושב ש-Six Sigma אינו רלוונטי לשיווק באינטרנט.

"Six Sigma היא דרך מצוינת לספק איכות גבוהה בתהליכים שניתן לחזור עליהם, כגון יצור המוצר שלך, אבל זו בדיוק מטרה שגויה עבור שיווק באינטרנט."

Bryan Eisenberg לעומת זאת חושב שזה חשוב מספיק לבנות אותו בתוך תהליך שיווק ברשת.

"יתכן שזה נשמע כמו תיאוריה טהורה, אבל Six Sigma היא פרקטית מאד ומניבה תשואה עצומה להשקעה (ROI). אנו מיישמים את עקרונותיה בשיווק ברשת."

למעשה שניהם צודקים. איזנברג מתייחס לשיטה להגברת המרות לאחר שכבר הגיעו לאתר. זה דומה למי שנכנס לחנות או כלבו. לכן צריך לכנות את זה מכירות ברשת או קניה ברשת בניגוד לשיווק ברשת.

למען האמת, אין איזנברג מתייחס למקור ממנו בא המבקר, אך זה דומה לאיש מכירות בחנות הבוחן רק את המבקרים שנכנסים בדלת. מורן, לעומת זאת, מתייחס לשיווק עצמו של האתר.

Six Sigma ותהליכי מכירות ברשת וקניות ברשת

Six Sigma מצטיין כשמדובר בשיפור תהליכי יצור וניתן גם ליישום אותו בתהליכי מכירות ברשת.

איזנברג כותב כך:

"זהה ומדוד ליקויים ספציפיים בשרות ובתהליך ואז תשאל מדוע הם קורים? שאלה זו מגלה את הסיבות הבסיסיות לאי שביעות רצון ו/או עזיבה של לקוחות. בדרך כלל קיימות יותר מסיבה אחת. לעתים תמצא חצי תריסר או יותר גורמים שורשיים התורמים לליקוי שרות. תשתמש בסקירות, בדיקת מסלול, ניתוח תוכן, ניתוח תהליכי מכירה, ניתוח מבנה תסריט  שכנוע, זמן על עמוד ועוד נתונים כדי לקבוע גורמים בסיסיים.

זה המקום שאנו מתרחקים ממסלול Six Sigma. סקירות (למרות היותן לעתים קרובות לא מדויקות) וניתוח נתוני הרשת (יתרונו בהצגת מקום הליקוי ולא מהות הליקוי) בוודאי יכולים לעזור. Persuation Architechture TM יכול להוות כלי חיזוי טוב אבל אינו מבוסס על נתוני הרשת שלנו. תהליך Six Sigma כולל אנשים שאכן מדווחים ומסוגים ליקויים בזמן אמת- נתונים קשים אמיתיים. זה יחסית קל לעשות כשיש לנו אנשים במתקן יצור או מוקד טלפוני שעושים את זה בנוסף לעבודתם הקבועה. אבל הרעיון הכללי של הרשת הוא שהאתר יעשה את העבודה בשבילנו ולשחרר אותנו למשימות אחרות – ואין אינטראקציה חיה עם הלקוח.

כיצד לגלות ליקויים

קיימות שתי דרכים בהן נוכל להשיג מידע אמיתי בנוגע למקום הימצאותם של ליקויים.

   1. במבחן שמישות, אנו צופים ממש במה שהמשתמשים שלנו עושים ובנקל ניתן נראה אילו בעיות נמצאות באתר שלנו. זה פועל הכי טוב בשלבים מוקדמים. ככל שהאתר שלנו משתפר עוד ועוד יהיה עלינו לעקוב אחרי יותר ויותר משתמשים, שזה אינו מעשי וגם יקר. כמו כן עקב המספר הקטן של משתמשים בבוחן שמישות קשה לסווג את הליקויים.
   2. אנו מתחילים לראות מוצרים המסייעים לנו להשיג נתונים קשים. הם רושמים פעילות משתמשים ומתחילים לסווג ליקויים. Tealeaf ו- Coradiant הם שני פתרונות.

ככל שהתוכנה תשתפר, אנו נוכל להתקרב יותר ויותר ולהשתמש ביותר תהליכי מכירה וקניה ברשת של Six Sigma. דבר אחד שאין הם יכולים לעשות זה להגיד לנו מה חושבים המבקרים שלנו. אנו מגלים את זה כשאנו שואלים אנשים בקול  במשך מבחן שמישות.

Six Sigma זה נהדר לשיפור תהליכי קניה ומכירות ברשת. האם הוא יכול גם לסייע לנו בשיווק באינטרנט? זה נושא למאמר נוסף.

לקריאת עוד מאמרים ספינר: http://www.aims.co.il/il/blog/

רון ספינר, מנכ"ל



איימס – שיווק באינטרנט וקידום אתרים



AIMS-Advanced Internet Marketing Strategies http://www.aims.co.il info@aims.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב