Mike Moran חושב ש-Six Sigma אינו רלוונטי לשיווק באינטרנט.
"Six Sigma היא דרך מצוינת לספק איכות גבוהה בתהליכים שניתן לחזור עליהם, כגון יצור המוצר שלך, אבל זו בדיוק מטרה שגויה עבור שיווק באינטרנט."
Bryan Eisenberg לעומת זאת חושב שזה חשוב מספיק לבנות אותו בתוך תהליך שיווק ברשת.
"יתכן שזה נשמע כמו תיאוריה טהורה, אבל Six Sigma היא פרקטית מאד ומניבה תשואה עצומה להשקעה (ROI). אנו מיישמים את עקרונותיה בשיווק ברשת."
למעשה שניהם צודקים. איזנברג מתייחס לשיטה להגברת המרות לאחר שכבר הגיעו לאתר. זה דומה למי שנכנס לחנות או כלבו. לכן צריך לכנות את זה מכירות ברשת או קניה ברשת בניגוד לשיווק ברשת.
למען האמת, אין איזנברג מתייחס למקור ממנו בא המבקר, אך זה דומה לאיש מכירות בחנות הבוחן רק את המבקרים שנכנסים בדלת. מורן, לעומת זאת, מתייחס לשיווק עצמו של האתר.
Six Sigma ותהליכי מכירות ברשת וקניות ברשת
Six Sigma מצטיין כשמדובר בשיפור תהליכי יצור וניתן גם ליישום אותו בתהליכי מכירות ברשת.
איזנברג כותב כך:
"זהה ומדוד ליקויים ספציפיים בשרות ובתהליך ואז תשאל מדוע הם קורים? שאלה זו מגלה את הסיבות הבסיסיות לאי שביעות רצון ו/או עזיבה של לקוחות. בדרך כלל קיימות יותר מסיבה אחת. לעתים תמצא חצי תריסר או יותר גורמים שורשיים התורמים לליקוי שרות. תשתמש בסקירות, בדיקת מסלול, ניתוח תוכן, ניתוח תהליכי מכירה, ניתוח מבנה תסריט שכנוע, זמן על עמוד ועוד נתונים כדי לקבוע גורמים בסיסיים.
זה המקום שאנו מתרחקים ממסלול Six Sigma. סקירות (למרות היותן לעתים קרובות לא מדויקות) וניתוח נתוני הרשת (יתרונו בהצגת מקום הליקוי ולא מהות הליקוי) בוודאי יכולים לעזור. Persuation Architechture TM יכול להוות כלי חיזוי טוב אבל אינו מבוסס על נתוני הרשת שלנו. תהליך Six Sigma כולל אנשים שאכן מדווחים ומסוגים ליקויים בזמן אמת- נתונים קשים אמיתיים. זה יחסית קל לעשות כשיש לנו אנשים במתקן יצור או מוקד טלפוני שעושים את זה בנוסף לעבודתם הקבועה. אבל הרעיון הכללי של הרשת הוא שהאתר יעשה את העבודה בשבילנו ולשחרר אותנו למשימות אחרות – ואין אינטראקציה חיה עם הלקוח.
כיצד לגלות ליקויים
קיימות שתי דרכים בהן נוכל להשיג מידע אמיתי בנוגע למקום הימצאותם של ליקויים.
1. במבחן שמישות, אנו צופים ממש במה שהמשתמשים שלנו עושים ובנקל ניתן נראה אילו בעיות נמצאות באתר שלנו. זה פועל הכי טוב בשלבים מוקדמים. ככל שהאתר שלנו משתפר עוד ועוד יהיה עלינו לעקוב אחרי יותר ויותר משתמשים, שזה אינו מעשי וגם יקר. כמו כן עקב המספר הקטן של משתמשים בבוחן שמישות קשה לסווג את הליקויים.
2. אנו מתחילים לראות מוצרים המסייעים לנו להשיג נתונים קשים. הם רושמים פעילות משתמשים ומתחילים לסווג ליקויים. Tealeaf ו- Coradiant הם שני פתרונות.
ככל שהתוכנה תשתפר, אנו נוכל להתקרב יותר ויותר ולהשתמש ביותר תהליכי מכירה וקניה ברשת של Six Sigma. דבר אחד שאין הם יכולים לעשות זה להגיד לנו מה חושבים המבקרים שלנו. אנו מגלים את זה כשאנו שואלים אנשים בקול במשך מבחן שמישות.
Six Sigma זה נהדר לשיפור תהליכי קניה ומכירות ברשת. האם הוא יכול גם לסייע לנו בשיווק באינטרנט? זה נושא למאמר נוסף.
לקריאת עוד מאמרים ספינר: http://www.aims.co.il/il/blog/
רון ספינר, מנכ"ל
איימס – שיווק באינטרנט וקידום אתרים
AIMS-Advanced Internet Marketing Strategies http://www.aims.co.il info@aims.co.il