רוב הגולשים כיום מגיעים לאתרי אינטרנט דרך חיפוש בגוגל.
מה הם מונחי החיפוש שמקישים הגולשים לפני שהם מגיעים לאתר?
חלק מהגולשים מחפשים בגוגל את שם החברה שהם שמעו עליה. מספר הגולשים שמחפשים מידע באופן הזה משתנה מחברה לחברה. לאתרים של חברות שכבר זכו לחשיפה באמצעי פרסום אחרים (עיתונות, טלויזיה וכו'), נכנסים יותר גולשים שחיפשו את שמן במנועי החיפוש. אמצעי הפרסום הללו היוו מעין טיזר לקהל הצרכנים, ועודדו אותם להיכנס לאתר האינטרנט של החברה כדי לברר מידע נוסף אודותיה. עבור חברות אלו, שיווק באינטרנט הוא אמצעי פרסום נוסף שמטרתו להשלים את אמצעי הפרסום האחרים, ולהפוך את החברה לנגישה באינטרנט.
במקרה של חברות שלא זכו לחשיפה בכלי תקשורת אחרים, רוב הגולשים מגיעים לאתרים שלהן לאחר שחיפשו שירות או מוצר מסוים, לא את שם החברה.
לדוגמא, לחברות הנדל"ן יש גם קהל צרכנים שאינו מתמצא בתחום הנדל"ן, ואינו מכיר את חברות הנדל"ן בשוק. קהל הצרכנים הנ"ל מחפש בגוגל משרדים להשכרה בתל אביב, משרדים בהוד השרון, משרדים ברעננה וכו'. על מנת שהחברה תזכה בחשיפה בקרב הצרכנים הללו, היא צריכה לעשות שני דברים:
1. לדאוג שהאתר שלה יופיע בתוצאות החיפוש הראשונות של בגוגל כאשר הגולשים מחפשים את הדברים הללו.
2. לדאוג לכך שלאתר יהיה ערך מוסף, שהוא לתועלת הגולשים מהסוג הזה. לדוגמא, גולשים שאינם בקיאים בתחום הנדל"ן בוודאי ירצו לקבל מידע על מחירי שכירות סטנדרטיים בערים שונות, עצות להשקעה בנכסים מניבים, מידע על שירותי ייעוץ נדל"ן ועוד. אם האתר של החברה יספק לגולשים הללו את מה שהם רוצים, סביר להניח שהם ייכנסו לאתר שלה במקום לאתרים של חברות אחרות, וכך ייחשפו לחברה ולשירותיה.
היתרון המוסף שיקדם את שיווק האתר ברשת יכול להיות מאמרים, פורום, שאלות למומחה, בלוג מטעם החברה, רשת חברתית פנימית, טיפים יומיים, ניוזלטר, אפשרות לעקוב אחר החברה בטוויטר ובפייסבוק, חנות אינטרנטית, אפשרות להעלאת סרטונים מצד הגולשים, אפשרות לטקבק, ועוד.
אין גבול לרעיונות וליתרונות שניתן להוסיף לאתר מסוים, על מנת לתת לו יתרון מול המתחרים.
אלון סודרי, מנהל מחקר ופיתוח בנייה ועיצוב אתרי אינטרנט אוריון - http://www.aurion.co.il
>