במאמרי הקודם, “קישורים ממומנים ויחסי ציבור בעידן האינטרנט" הצגתי את הקישורים הממומנים ככלי בעל עוצמה וערך למשרדים של יחסי ציבור. במאמר זה אדון בהיבטים כמותיים ואיכותיים של החשיפה התקשורתית לידיעות במנועי חיפוש. היבטים אלו באים בכדי להמחיש את התועלות התדמיתיות, שעולות ללקוחות של משרדים ליחסי ציבור, כמו גם התועלות הכלכליות, התדמיתיות והמקצועיות, שמושגות למשרדים של יחסי ציבור עצמם. מהו יתרונם העיקרי של קישורים ממומנים למשרדים ליחסי ציבור וללקוחותיהם? הקישורים הממומנים, הם כפי שציינתי במאמרי הקודם כלי קידום אינטרנטי בראש ובראשונה. עוד ציינתי שהם יכולים לשמש לקידום יחסי ציבור. ככאלה, משמעו של דבר הוא שהקישורים הממומנים הינם כלים שביצועיהם מדידים. חשוב להבין משמעות זו, כיוון ששני הצדדים, השותפים לקידום יחסי הציבור – המשרד לקידום יח"צ ולקוחותיו יזדקקו למדידה של הביצועים של הקישורים הממומנים. מדידה של ביצועי הקישורים הממומנים הינה אמצעי מדעי, שבזכותו ניתן להעריך את יעילותם הקישורים הממומנים. באמצעות מדידה זו ניתן לאתר הצלחות, מגמות וכשלים בקידום של יחסי ציבור בזמן אמיתי ותוך ניצול אופטימלי של תקציב יחסי הציבור, שמשלם לקוח למשרד היח"צ. איך מודדים ביצועים של קישורים ממומנים? באופן כללי ישנם שני סוגים של מדידות לביצועים של קישורים ממומנים: א. מדידה יומית פשוטה.ב. מדידה של מגמה עבור קישור ממומן על פני טווח זמן. בשתי סוגי המדידות רלוונטי מדד, אשר קרוי Clickthrough, או בקיצור CTR. מדד זה בא לציין מהו שיעור ההקלקות מתוך סה"כ הפעמים, שבהן הופיע הקישור לגולשים באתר. לדוגמה: קישור הוצג 400 פעמים והקליקו עליו 100 פעמים הרי שה-CTR הוא (100/400) * 100 = 25%. א. מדידה יומית פשוטה מדידה זו באה לבדוק מהו ה-CTR, שהתקבל ליום עבור קישור מסוים. מדד זה מעניין, כאשר רוצים לראות מה קורה ברמת המיקרו (בד"כ יום קלנדרי אחד) לקישור ממומן. ב. מדידה של קישור ממומן על פני זמן מדידה זו מספקת מידע על רמות ה-CTR לאורך תקופה – למשל שבוע, ובו מנסים למדוד פרמטרים ותהליכים סטטיסטיים רלוונטיים:
• מהי המגמה של ה-CTR (כלומר – האם הוא עולה בצורה מתמדת, קבוע או בכלל יורד).
• מהו ה-CTR הממוצע לאורך תקופה.
• מהי סטית התקן מן ה-CTR הממוצע.
שרון אביגדור הינו עצמאי בעל משרד פרסום, אשר מתמחה בפרסום במערכת הקישורים הממומנים, גוגל אדוורדס. לפרטים נוספים הינך מוזמן/ת לפנות לאתר http://adpro11.wittysaver.com או לפנות אליו בטלפון סלולרי 054-5288103