בשנות החמישים כאשר ישראלי רצה לבלות בחו"ל, הוא היה טס לקפריסין. לא בגלל שזה היה הכי קרוב אלא בגלל שזה כל מה שהוא יכול היה להרשות לעצמו. טיסה לקפריסין אז היתה כמו נסיעה לארה"ב היום, פרויקט של ממש. אם הזמן השתנו הדברים והישראלי הממוצע יכול היה לטוס ליותר מקומות וכך גילה את העולם הגדול פרוש לפניו. בזמן שזה קרה, גילה הישראלי גם שחברות התעופה עושות הכל כדי למשוך אותו אליהן.
החל משנות התשעים החלו להיפתח שמי ישראל לתחרות. אומנם לא מדובר בתחרות מקסימאלית ואומנם עדיין יש מי שטוען שהממשלה שולטת בתעופה שנכנסת ויוצאת לישראל ובכך פוגעת ביכולת של חברות תעופה שונות להציע הצעות אטרקטיביות לקהל הישראלי, אך אין ספק שמאז הימים בהם היינו צריכים לבחור בין אל-על לאל על, חלפו הרבה מטוסים מעלינו. את התוצאות לכך אנו רואים היום.
כל מי שרצה לנסוע לאחרונה לחו"ל ברגע האחרון, גילה סוכנויות נסיעות שמציעות טיסות מוזלות של חברות אירופאיות שונות. חברות אלו נכנסו לשוק הישראלי בשנים האחרונות והן מציעות לישראלים טיסות זולות, בתנאים פחות נוחים מטיסות שכר רגילות. לעיתים אומנם אין אוכל בטיסות או שאסור לעלות עם יותר ממזוודה אחת לטיסה, אך הטיסה זולה בעשרות מונים מטיסה רגילה מה שמאפשר לוותר על הארוחה במטוס ולטוס רק עם תיק אחד ולהנאות ממחיר מוזל.
מי שנוסע בעונות לא תיירותיות (אחרי החגים), יכול למצוא לא רק כרטיסים זולים עבורו אלא גם כרטיסים בחמישים אחוז עבור בן או בת זוגתו. לא מעט חברות אפילו מציעות טיסות משפחתיות מוזלות, הכל כדי שתסעו איתם.
הדרך הטובה ביותר להוזיל טיסות היא לבחור מסלולים בהם מתחרות מספר חברות תעופה ולבחון מי נותן לכם את המחיר הטוב ביותר. נכון שלעיתים המחיר הטוב ביותר ידרוש מכם לטוס ביום ולא בלילה (טיסת לילה היא יקרה יותר, מאחר והיא חוסכת לכם לילה במלון ומאפשרת לכם להנאות מיום שלם במקום), טיסה זולה היא לעיתים קרובות טיסת צ'רטר ולא שכר, ויש חברות שהטיסות שלהן זולות כי הן לא נוחתות בשדה התעופה המרכזי של העיר. בכל זאת, כאשר עושים את החישוב הכללי, מגלים שעדיפה טיסה זולה על פני טיסה יקרה. עכשיו אפשר להבין למה הישראלי כבר לא צריך לחלום על קפריסין כשהוא חולם על חו"ל, אלא לחלום על מקום רחוק יותר.
אתר תגובות הוא מדריך עסקים שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.