חשיבות מחיצות במקומות העבודה
מחיצות במשרד הן דבר מאד חשוב ומשפיע על אופי המשרד ואופי העבודה בו. בעבר מחיצות במשרד לא קבלו חשיבות רבה והן אף היו עשויות מעץ דקיק אם בכלל ולרוב היו חדרים במשרד למנהלים ואם היה מדובר במחלקה עם מספר של פקידים בחדר הם היו יושבים בשולחנות זה לצד זה ללא מחיצות.
היום עם התפתחות הטכנולוגיה ועלייה הרבה של מוקדי שירות בארץ ובעולם כולו, כך עלתה גם המודעות הרבה לכך שמבנה המשרד משפיע על אופי העובד במשרד והגיעו למסקנה שבכדי שהעובד ישקיע בלקוחות החברה יש להשקיע בעובד לפני הכל ובכך בין היתר הגיעו להבנה כי מחיצות המשרד חשובות ביותר ויש להתאימן לאופי המשרד או המחלקה הנותנת שירות במשרד או אף מחיצות במחלקות שהן אינן בהכרח נותנות שירות ללקוחות חיצוניים אך מרובות עובדים.
כך ניתן לשים לב ולראות כי מחיצות בבנקים למשל קבלו אופי חדש, הן אמנם נשארו פתוחות יחסית שכן יש להתחשב בלקוחות אך אם זאת קיימת הפרדה מובהקת ומידה רבה של פרטיות. מחיצות בבנקים מותאמים מאד לאופי המחלקות שלהם אך עם זאת ניתן לשים לב כי אין הרבה חיץ בין עובד לעובד אך לדוגמא אם ניגש למוקד שירות שנותן שירות טלפוני לדוגמא בחברות הסלולר ניווכח כי מחיצות המחלקה הינן רחבות יותר כמה שניתן בהתאם למבנה החדר וכמות העובדים במחלקה, בנוסף מחיצות המוקדים הינן גבוהות מעט יותר ברמה שיש לקום לעיתים בכדי לראות את האנשים שעובדים לצידנו, הרעיון במשרדים עם מחיצות מעיין אלה הוא בשמירה גבוהה יותר של השקט בכדי שהלקוח לא ישמע את העובד שיושב לצידו במהלך השיחה וגם מתן חופש לעובד במהלך השיחה, מחיצות מעיין אלה גם מעלות את רמת הריכוז בשיחה.
עוד על מחיצות ניתן למצוא באתר דורמה י עמית מערכות