המורכבות של ניהול פרויקטים בעסק קטן
ניהול פרויקטים, החל ממבצעים וכלה בקמפיין פרסומי, עלול להיות מעמסה רצינית כאשר מדובר בעסקים קטנים, שלא מחזיקים אדם במשרה מלאה שתפקידו הוא לדאוג ולטפל בפרויקט הספציפי. כאשר מדובר בעסק קטן הבעלים נושא בדרך כלל את כל כובד המשקל ומכיוון שהוא מנהל החשבונות, מנהל השיווק וכיוצא בזה, דרושה לו מערכת ממוחשבת אשר תעזור לו לנהל פרויקטים מבלי לפספס לקוחות וכך גם לממש את מלוא הפוטנציאל הרווחי של העסק.
ניהול פרויקטים ולקוחות בשנים עברו
בדיוק לשם כך נולד רעיון מערכות ה-crm או בעברית: מערכת ניהול קשרי לקוחות. בשביל לנצל את מלוא פוטנציאל הרווחיות בעסק שלנו, עלינו לשמור על קשר אישי עם לקוחותינו. בימים עברו, כאשר החנות הייתה מכולת קטנה ושכונתית, בעליה הכיר את כל הלקוחות אישית וניהל את העסק והפרויקטים שלו ללא סיוע חיצוני. בימינו, כאשר הפוטנציאל העסקי שלנו הוא לפעמים חובק עולם, אנו צריכים סיוע ממוחשב בנושא.
העיקרון המוביל של מערכות crm
העיקרון המוביל במערכת ניהול קשרי לקוחות, הוא לשים את הלקוח במרכז ולא את העסק. באמצעות המערכת נוכל לעקוב אחרי כל אחד מהלקוחות שלנו ולדעת בדיוק מתי היינו אתו בקשר באחרונה, מה נאמר, מה הרושם שלנו ממנו וכמובן אילו עסקאות ביצע אותו לקוח. המערכת מעניקה לנו ערך מוסף בשילוב ניהול פרויקטים מיוחדים, כמו פרסום ממוקד באמצעות האי מייל או שיחות טלפון שישמרו אותנו במודעות אצל הלקוח.
crm- לא רק לניהול פרויקטים
כאשר אנו מדברים על עסק קטן אשר אין לו מחלקת שירות לקוחות, יש למערכות crm אפילו ערך גדול יותר עבורכם: ברגע שלקוח מתקשר ואתם יודעים לפי מספר הטלפון את שמו, איזה שירות או מוצר הוא רכש מכם ופרטים נוספים המופיעים במערכת, אתם יכולים לדעת כיצד להתייחס אליו ואל פנייתו בצורה האפקטיבית ביותר. מיותר לציין שהלקוח מקבל רושם שאתם זוכרים ומכירים אותו, מה שמשדר רצינות ומחזק את מערכת היחסים ביניכם.
בואו ניקח דוגמא ספציפית לתועלתה הרבה של מערכת ניהול לקוחות בעסק קטן כלשהו. נניח שיקיר הוא מתווך נדל"ן. לא קיים אצלו צורך של ניהול פרויקטים מיוחדים או גדולים. עיקר עבודתו כסוכן מצטיין, הוא לשמור על קשר רציף עם לקוחותיו הרבים ולהיות עם אצבע על הדופק, בכדי שברגע שנכס חדש יצא לשוק, הוא יוכל להתאימו במהירות ללקוח המתאים.
באמצעות מערכת crm מסוג "במבי" או "מידן" הנהוגות בקרב סוכני הנדל"ן בארץ, הוא מסוגל לדעת איזו שיחה ניהל עם כל אחד מלקוחותיו בעבר ומה היו תוצאותיה. יקיר בונה את חלק הארי של עסקיו בהתבססו על יחסי אנוש חמימים בינו ובין הלקוחות ובאמצעות המערכת הוא מסוגל לעשות זאת בצורה חלקה וללא מאמץ. בעשותו זאת הוא יוצר עם הלקוחות קשר חמים ומותיר רושם מקצועי.
מערכת רב תחומית- משמירה על קשר ועד ניהול פרויקטים מורכבים
אין ספק שמערכת ניהול קשרי לקוחות היא כלי חיוני בכל עסק, קטן כגדול. היא מאפשרת לנו לצבור ידע חיוני על התנהלות לקוחותינו בעסק ויותר מכך, היא מסדרת אותו בצורה נגישה ונוחה. בשימוש נכון היא מסייעת כמעט בכל תחום בעסק שלנו: ממעקב פשוט אחרי לקוחותינו ומקסום הרווח ועד ניהול פרויקטים מורכבים יותר.
אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.