אם עד לפני כמה שנים לא ידענו כל כך מה זה גוגל ולמה אנחנו מתחילים לשמוע עליו יותר ויותר, היום אנחנו כבר מבינים - גוגל כאן כדי להישאר ואם אנחנו רוצים שהוא יאהב אותנו - אנחנו צריכים לדעת קידום אתרים.
קידום אתרים נוצר בעקבות השינוי בזמינות המידע שהביא לנו מנוע החיפוש של גוגל, מאז נוצרה חשיבות מרבית לפרמטרים שונים להם גוגל מתייחס, הבולטים בהם - עמודי תוכן לפי מילות מפתח ומתן אמינות ומהימנות לאתר באמצעות קישורים תומכים מאתרים אחרים. חלקנו עושים את זה מהבית, החכמים שבינינו כבר לקחו קורס, אך לאלו מכם שרוצים לדעת איך אפשר לעשות קידום אתרים נכון ובחינם -
הרי מספר כלים ברשת שיעשו לכם את החיים להרבה יותר קלים בתור מקדמי אתרים:
כלים לחקר מילות מפתח:
כפי שהבנתם גוגל מאנדקס מידע בהתאם למילות המפתח הבולטות בו, על מנת שתצליחו לייצר תנועה איכותית לאתר שלכם - עליכם לבחור את מילות המפתח הנכונות לקידום.
הכלים הטובים ברשת בחינם:
Overture - כלי מילות המפתח של גוגל (למילות מפתח באנגלית).
גוגל Insights for search - ניתן לבדוק עונתיות חיפושים של מילות מפתח.
כלים לחקר מתחרים:
סרגל Seoquake , תוסף לדפדפן Firefox - כלי מצוין ללמידת חוזקות האתרים המתחרים שלכם.
Web developer - תוסף נוסף ל- Firefox - בדיקת מבנה אתרי המתחרים.
סטטיסטיקות וניהול אתרים:
גוגל אנליטיקס - גוגל מספקת לנו מידע סטטיסטי ודו"חות על תעבורת הגולשים באתר, בעיות סריקה באתר, מקורות תנועה לאתר, ניתוח מקורות יציאה מהאתר ועוד.
גוגל Webmaster tool - המרכז למנהלי אתרים. דרך ממשק זה תוכלו לנתח את השאילתות הבולטות המובילות לאתר שלכם, מילות המפתח ומיקוד האתר, הקישורים הנכנסים לאתר, בעיות תוכן וקידום בתוך האתר ועוד..
Monitor for Google - כלי באמצעותו ניתן לבדוק באופן פשוט את המיקומים של האתר שלנו במילות מפתח נבחרות.
Website optimizer - כלי בו ניתן לייצר גרסאות שונות לעמודי נחיתה באתר שלכם, ולהציג סטטיסטיקות מכירה של כל דף - קח תוכלו לבחור את העיצוב האופטימאלי לכל עמוד באתר שלכם. רלוונטי לאתרים בעלי כניסות מרובות.
גיא לביא, מתכנת עם ניסיון של 12 שנים בתחום האינטרנט, הבעלים של Guru4rent - בית תוכנה בעל ניסיון רב באפיון ופיתוח מערכות אינטרנטיות מורכבות. מתמחה בעיקר בפיתוח אתרים יעודים, בניית אתרים בהתאמה אישית, עיצוב אתרים, עיצוב ממשקי GUI והקמת אתרים יעודיים.