מטפלת הילדים לא מסתדרת עם ההורים
מדי יום ביומו אני מקבלת טלפונים מהורים אשר מעסיקים מטפלת לילדיהם והם אומרים לי בקול של בכי ברוטב רוגז ועצבים, דברים הנשמעים בערך כדבריו של אלחנן: "אני לא מבין את נועה – מטפלת הילדים שלנו – פשוט לא מבין אותה... אני נותן לה כל כך הרבה כסף, אני נותן לה יחס של בת בית, אני נותן לה תנאים שאצלנו בחברה העובדים לא מקבלים ולה כל הזמן יש תלונות, יש דרישות ועוד ועוד טענות..."
מקורות הקונפליקטים עם מטפלת הילדים משתייכים לכמה תחומים מרכזיים:
- תנאי העסקה – לטענת הורים רבים מטפלות רבות דורשות עוד ועוד העלאות בשכר ולא מסתפקות במשכורת שנקבעה בתחילת העבודה. דיוני שכר אלו בד"כ מעכירים האווירה.
- הגדרת התפקיד – במקרים הקלים יש מטפלות שהופכות ממורמרות ומחמיצות פנים על כך שהורים באים ומעירים להן על דברים שעשו או שלא עשו, במקרים הקשים יותר יש מטפלות המתנגדות למטלות שנתנו להן על ידי ההורים עד כדי הבעת מחאה. וההורים נמצאים במלכוד, בהנחה שהם מרוצים מדרך הטיפול של המטפלת בילד. כך לדוגמא אמרה לי יפית: "עוד מעט היא תצפה שאני אעשה את העבודה במקומה והיא תוכל לראות בשקט טלוויזיה. הבעיה היא שעמית מתה עליה אחרת מזמן היא לא הייתה פה..."
- גבולות ופריצתן – "את לא תאמיני", אומרת לי מזי, "אני עומדת בחדר השינה ומתלבשת והיא ללא חשבון נכנסת לתוכו על מנת לדבר איתי. מה יש לה לעשות בחדר שלי?!"
איך מתמודדים עם מטפלת הילדים?!
אם מטפלת הילדים לא מעניקה טיפול איכותי חם ואוהב לילדים – הרי שאין פה שאלה – מחליפים מטפלת ויפה שעה אחת קודם!
הבעיה מתחילה בשעה שהמטפלת הנה מטפלת איכותית נותנת יחס וטיפול נפלא לילדים אך אינה נעימה להורים.
יש הורים שאומרים לי: עזבי, זה בסדר, אשתוק ואבליג. אך להם אני חוזרת ואומרת כי הם יכולים להתעלם, הם יכולים "לברוח" … אך בסופו של דבר הם תמיד יתעוררו לאותה מציאות. ובאותה נשימה אני אומרת להם שכל דבר גרוע עלול להפוך לגרוע יותר!!!
כן, הורים יקרים, מאחר וכולנו בסך הכל בני אדם בסופו של דבר הבלון יכול להתפוצץ!!!
מצטברות תחושות מתסכלות, נאספים מצבורים שליליים ובבת אחת אנו יכולים לומר משפטים כואבים.
זכרו: אנו יכולים לרפא מהלומת חרב אך לא מהלומה של הלשון.
לכן, חשוב לשבת עם מטפלת הילדים ולעשות תיאום ציפיות, חשוב למצוא זמן וללבן את הבעיות ולעתים חשוב להיעזר באדם שלישי, כחברת השמה לדוגמא, כמגשר למען האווירה תהיה נעימה יותר מאחר וחשוב שמטפלת הילדים תבוא לעבודה עם חיוך על הפנים ואנרגיות חיוביות.
כמי שעוסקת מזה שנים בגישור בין מטפלות לילדים לבין הורים לילדים אני יכולה לומר כי פעמים רבות האווירה מתוחה ורוויה במתחים בשל אי הבנות קטנות, קצרים בתקשורת ואי התמודדות עם רגשות. ועבודה נכונה ולא קשה מזכה אתכם ההורים במטפלת איכותית, חמה ומעניקה עוד יותר.
זיוית פוסלסקי-עודי, סופרסטאר קידס http://www.superstar-kids.com
>