דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיקדו-ביקורת-גילברט וסאליבן-אופרת פרינג'-מרכז מנדל יפו 

מאת    [ 05/02/2010 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 3411 פעמים ]

603המיקדו-גילברט וסאליבן-אופרה פרינג'-מנדל יפו603 תמונות-אלי ליאון   לפני כשלוש שנים מנהלת המרכז לתרבות מנדל ביפו אינגי רובין יחד עם יובל זמיר-בעל פרס רובינה ומסקין לתיאטרון וגולנד ואדיס דה פיליפ לאופרה ובמאי ושחקן, יסדו את המרכז לאופרה פרינג' במטרה לשמש כבמה להפקות דרמה מושרת בעברית ברוח עכשוית. לאחר ארבע הפקות עד כה פותח כעת המרכז את העונה החדשה עם האופרטה "המיקדו"מאת גילברט וסאליבן שנכתבה ב1885.   עלילת האופרטה מתרכזת בכך שהמיקדו השליט ממנה תלין ראשי בתנאי שאם יצווה הוא לתלות מישהו יצטרך האיש שיבחר כתלין לתלות קודם את עצמו. קוקו-התלין החדש -יוסי צברי-מאוהב ב ים ים-הגר ליבוביץ.מופיע זמר נודד -ננקי פו-דני לשמן שמאוהב גם הוא בים ים.כאשר ציווה המיקדו לתלות מישהו קוקו מתחלף עם ננקי פו וכך הוא יתלה במקומו בתנאי שקוקו יסכים לותר על ים ים.מתברר שהזמר הנו בנו האבוד של המיקדו ולאחר אירועים שונים הסוף טוב.   הנוסח העברי והבימוי הם של יובל זמיר.הוא הכניס כמה אלמנטים עכשויים בתמליל ויצר אירוע מוסיקלי קאמרי צנוע ,חביב ביותר,משעשע,מענין ורענן. כיוון שמיסדת האופרה פרינג' הנה המנהלת של מנדל, הופעות האופרטה מתקימות שם. תנאי האולם הטוב להרצאות אינם מהמשופרים שבאולמות להצגות ואופרטות בגלל גודל הבמה, הצפיפות,האקוסטיקה וכו'.   הבמאי התחשב בנתוני המקום וההפקה בהתחשב בתנאים אלו טובה מאוד. הוא ביים את האופרטה בנימה הומוריסטית,ליצנית במקצת ומשחק המשתתפים היה בהתאם. הם שרים היטב ,משחקים מצויין ובמשחקם יש קריצה להצגת בידור קלה ומצחיקה. אין סצינות סטטיות.הכל מלא קצב ופעילות.   כולם שרים בהגברת קול,דבר שנתן לקולות הד,עומק ועוצמה שהיתה לפעמים רבה מדי. השירה בעברית בהיגוי ברור ואפשר להבין כל מילה מושרת. ההפקה צבעונית מאות בזכות התלבושות היפות,הקישוטים בשלל צבעים שעוצבו ע"י אנין רשב"ם,הפאות של נעם הוברמן והתאורה של אורי רובינשטיין.   התנועה מוגבלת אך סבירה בהחלט בהתחשב במקום והיא עוצבה ע"י שרון וזנה.עיצבה את התפאורה הכוללת מחיצות נעות פולינה אדמוב. הלווי המוסיקלי מורכב משני נגנים אייל עמיר ואסף פינקלשטיין המנגנים ביושבם על הבמה ופס קול מוקלט ועשיר בו משתתפים 6 מבצעים כאשר על  הניהול המוסיקה והעיבודים אחראי אייל עמיר.   שישה הם משתתפי ההפקה כשחלק מהם מבצעים כמה תפקידים קטנים ואפיזודיים. כולם גם משחקים וגם שרים ועושים זאת היטב. יוסי צברי כקו קו התלין ודני לשמן כננקי פו הבן המחופש של המיקדו היו מעולים כשחקנים. הם אינם זמרי אופרה אך היו טובים גם כזמרים.   צחי סיטון היה טוב מאוד הן במשחק והן בשירה. יש לו קול חזק נעים וערב מאוד לאוזן. דנה מושקטנבליט כפיטי סינג וקטישה היתה טובה מאוד וקולה הקולורטורי בקישוטיו הרשים היטב את הקהל.כשחקנית בתפקידה היתה אקסצנטרית-ראוותנית ביותר ומבדרת. הגר ליבוביץ היתה טובה מאוד עם קול נאה ביותר. גיא ברכה מילא כמה תפקידים כמיקדו,פיש טש העסקן  ופיפ בו,בהצלחה רבה.   זאת היתה הפקה טובה שהתחשבה במקום בו הוצגה והתגברה בצורה סבירה על הקשיים הרבים שעמדו בדרכה. יש לראות במרכז האופראי יוזמה שיש לברך עליה ולעודדה.טוב שיהיה גם גוף פרינג'י אופראי פעיל.   לראות או לא לראות:הפקה קאמרית צנועה,חביבה,חיננית ביותר, מבדרת, מבוצעת ומבויימת טוב מאוד שגרמה להנאה רבה לצופיה ומאזיניה.איחולי הצלחה.  נכתב על ידי displayEmail('blog','elybikoret','gmail.com',"elybikoret") elybikoret-אלי ליאון , 4/2/2010 ,11.23




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב