יסודות עריכת הסרטים מניסיוני, מצאתי שרוב האנשים לא מבינים שעריכת הסרט הוא היבט מאוד חשוב ביותר של תהליך הקולנוע, יש כאלה שאפילו לא יודעים מה היא עריכה.
מהי עריכת סרט?
בעת עריכת סרטים ועל הסט, סרטים הם לא צולמו בדיוק כפי שאנו רואים אותם קולנוע, או על מקלטי הטלוויזיה שלנו בבית. למעשה, הסרטים הם צילומים שצולמו פעמים רבות מזוויות שונות, וגם המון מהחומר המצולם לא שמיש כי הרבה פעמים סתם רואים את האנשים עומדים עם הגב למצלמה, או עושים דברים לא ממש מעניינים. ולכן, מישהו צריך לעבור על כל החומר המצולם להוציא את החומרים המשעממים ולבחור את הטובים, וכמובן לסדר אותם בסדר הנכון. זו רק ההתחלה של מה עריכת סרטים בחדר עריכה.
"כללי" אני מאמינה כי בחדר העריכה צריך לעבוד עם המון אינטאיציה. אני גם מאמינה כי,
כי ישנם היבטים מסוימים של עריכת הסרט שכדאי לשקול בעת בתהליך.
כדאי להכיר את 'עשה ואל תעשה "של התהליך.
רשימת הקריטריונים שלי כשאני עומדת לערוך סרט הן כדלקמן (בסדר יורד של חשיבות):
1) רגש
2) סיפור
3) קצב
4) קשר עין
5) מבט דו ממדי של המסך
6) שלושה ממדי מרחב
מניסיוני עם עריכות סרטים, מצאתי כי בחדר עריכה, לעתים קרובות אני צריכה לבחור בין
המשכיות לרגש. למרות שאני מאמינה כי קליפ זורם וחלק היא אמנות בתוך עצמה,
זה ממש נחמד שיש לנו יכולת עריכה ודרכה אפשר להעצים ולהדגיש רגעים, רגש ,רגשית.
ללא רגש של הסרט, מה אתה הוא שווה?
הדבר החשוב הבא הוא סיפור-העלילה. אתה צריך לוודא שהסצנה שעובדים עליה עוזרת להתקדמות הסיפור שלך באופן כללי.
קצב משחק תפקיד עצום כאשר אתה עורך. את הקצב של הצילומים, כלומר כל כמה זמן הוא צילם וכמה מהר אתה יכול לעבור בין צילומים, יכול להגדיל או להקטין את המתח בסצינה.
אולי אתם חושבים כי קיצוץ מהיר המתח שווה, אבל ארוך מאוד לקחת יכול להגדיל את המתח בעיני הצופים גם.
אנשים רבים חושבים כי בעת עריכת אתה צריך כל הזמן להחליף קטעים. זה לא נכון.
זה לא תמיד נכון וממש תלוי באופי הסרט שאתה עוצה לערוך. דרושה גם אומנות עריכתית כדי למשוך את תשומת לב הצופים גם כאשר הסצנות לא מתחלפות.
אני מאמין כי בחדר חיתוך, עליך לבצע הלב שלך ליצור את החתך כי את מרגישה דחף ליצור. אני גם מאמין כי, כי ישנם היבטים מסוימים של תורת עריכת הסרט כי ייתכן שתרצה לשקול בעת בתהליך. בשנת במקרה שאי פעם יש הזדמנות לעשות כמה עריכת הסרט, ייתכן שתרצה להיות לפחות מכיר את 'עשה ואל תעשה "של התהליך. אפילו אם אתה לא עורך הסרט, מומלץ לשקול קריטריונים אלה ב צופה את העתיד של הסרטים.
רשימת קריטריונים
וולטר Murch, עורך סרטים גדול כמו 'הסנדק השלישי, ואת אפוקליפסה עכשיו', כתב טקסט נפלא מאוד אינפורמטיבי בשם "בלינק של E. אי הוא דן הניסיון שלו בעריכה, ונותן עצות עורכי שאפתן גדול. פרק המועדפות שלי החוצה של הטקסט, "שלטון של ששת," מניח מתוך סדרה של קריטריונים Murch מאמין כי צריך להיות בראש רשימת עורכי בעת עבודה.
רשימת שלו הוא כדלקמן (בסדר יורד של חשיבות):
1) רגש
2) סיפור
3) קצב
4) Eye-זכר
5) מטוס דו ממדי של המסך
6) שלושה ממדי מרחב פעולה
מה שאני אוהבת ביותר על רשימת Murch היא כי הוא מניח "רגש" כמו החשוב ביותר.
מניסיוני עם הפקת הסרט, מצאתי כי בחדר חיתוך, לעתים קרובות אני צריך לבחור בין המשכיות רגש. למרות שאני מאמין כי יצירת חלקה עריכה היא אמנות בתוך עצמו, מה גם נפלא על עריכת הוא היכולת שלנו להעצים ולהדגיש רגעים רגש רגשית. לכן, אני מסכים עם Murch כי הרגש החשוב ביותר. ללא רגש של הסרט, מה אתה באמת צריך?
הדבר החשוב הבא הוא סיפור. אתה צריך לוודא את הסצנה אתה עובד על עוזרת להתקדמות הסיפור שלך מקיף.
קצב משחק תפקיד עצום כאשר אתה עורך. את הקצב של יריות, כלומר כל כמה זמן הוא ירה וכמה מהר אתה יכול לגזור בין יריות, יכול להגדיל או להקטין את המתח בסצינה. אולי אתם חושבים כי קיצוץ מהיר המתח שווה, אבל ארוך מאוד לקחת יכול להגדיל את המתח בעיני הצופים גם. אנשים רבים חושבים כי בעת עריכת אתה צריך כל הזמן להחליף יריות. זה לא נכון. אתה פעיל עריכת כאשר אתה בוחר לחתוך, ואתה גם פעיל עריכת כאשר אתה בוחר לא לחתוך. כאשר אתה עובד ומחליטים להפעיל לקחת זמן רב, מבלי לעבור ל ירה אחר, אתה עדיין פעיל העריכה.
http://www.sirton.co.il/