לדוגמא נניח שאני מהנדס תוכנה המתמחה במערכות משובצות מחשב ותכנות בזמן אמת. אזי אחפש את אותן מילות מפתח שתכיל כל מודעת דרושים שתתאים לתחום התמחותי. במקרה שלי בשורת החיפוש אזין את מילות המפתח הבאות:דרוש מהנדס תוכנה זמן אמת RT C/C++.
נוכל לווסת את מספר תוצאות החיפוש בהתאם לכלל הבא:יותר מילות מפתח - פחות תוצאות בחיפוש. (החיפוש יותר מפולח). פחות מילות מפתח - יותר תוצאות בחיפוש. כך אני מבטיח לעצמי שאגיע לדפי המשרות הפתוחות בחברות שלא ביקשו לפרסם עובדים באמצאות לוח דרושים זה או אחר, אלה הן מפרסמות את המשרות הפתוחות שלהן באופן תדיר דרך האתר של החברה.
ישנם אתרים כגון: http://www.science.co.il/ http://drushim.up2.co.il המציגים אינדקס חברות וקישורי דרושים לאתרי החברות ללא תיווך חברות כ"א כמובן. ניתן להיכנס לאתרי החברות ולהתרשם מהמשרות הפנויות המוצגות באתר החברה. אם החברה מפתחת מוצרים או מספקת שירותים בתחום התמחותך, רצוי ועדיף לשלוח קורות חיים לחברה גם אם אינך רואה משרה פנויה רלוונטית המתאימה לכישורך.
זכרו - יוזמה מביאה עבודה! אך מה לעשות, את רוב המשרות הפנויות לא נמצא באמצאות מנועי החיפוש ובעמודי המשרות הפנויות המוצגות בדפי דרושים של אתרי החברות השונות וזאת ממספר סיבות:
1) מנועי החיפוש לא תמיד מספיקים לעדכן את דפי התוצאות שלהם בכל משרה פנויה המתעדכנת בדפי המשרות הפתוחות של חברה מסוימת. הן בגלל שמנועי החיפוש לא מבקרים בדפים אלו בתדירות מספיק גבוהה. והן מהסיבה שלעיתים דפים אלו אינם נגישים כלל למנועי החיפוש.
2) לא תמיד חברה טורחת לעדכן ולפרסם את המשרות הפנויות שהיא מעוניינת לאייש בדף המשרות הפתוחות באתרה. ולעיתים הרבה יותר קל למנהל משאבי אנוש פשוט לשלוח את דף המשרות הפתוחות לחברת השמה או ללוח דרושים. (או גם וגם).
3) לרוב בעלי העסקים הקטנים אין עדין אתר בית. וגם לאלו שיש להם אתר, לרוב זה אתר תדמיתי מעין כרטיס ביקור של העסק, זהו אתר סטטי, שאף אחד לא טורח לעדכן את הדפים בו.
גם אם אותם מעסיקים מחפשים לאייש משרות כגון מזכירה, מנה"ח או כל תפקיד אחר, הם לא פונים לאתרם כאלטרנטיבה לחיפוש עובדים.לכן נפנה עתה לעזרתם של לוחות הדרושים באינטרנט, ועל כך בכתבה הבאה לוחות הדרושים באינטרנט.
מנהל פורטל VideoJob,
מחבר הספר חושבים קריירה.
קורות חיים בוידאו מקדם אותך
http://www.videojob.co.il