דרך אפקטיבית להגדיל את חשבון הבנק היא באמצעות מציאת חלופות זולות יותר אך תוך כדי שמירה על איכות החיים שאליה התרגלנו. במילים אחרות, אני תמיד אעדיף להמשיך ולצרוך את מה שאני אמור לצרוך, אבל למצוא דרכים לצרוך את אותם הדברים בפחות כסף. אני אתן לך דוגמא כדי להמחיש למה אני מתכוון. אם אתה למשל משלם לספק האינטרנט שלך סכום של 180 שקלים בחודש ואם מחר היית מקבל הצעה מחברה אמינה לא פחות שמציעה לך בדיוק את אותו השירות ב 110 ש''ח. האם זה היה שווה לך? - בוודאי שזה היה שווה לך, מכיוון שאתה ממשיך לקבל את אותו הדבר, רמת החיים שלך לא משתנה, ובפועל אתה מרוויח עוד 70 ש''ח בחודש.
על פי העקרון הזה אני רוצה להציע לך נוסחה פשוטה שעשויה לחסוך לך יותר מאלף ש''ח בשנה. וכך בדרך אגב להגדיל את חשבון הבנק שלך בעוד אלף ש''ח. אני מציע שתשקיע באופן חד פעמי בסקר מחירים. סע אל הסופר שבו אתה רגיל לרכוש מוצרים ובצע סקר מחירים. זה שווה להשקיע שעתיים באופן חד פעמי, ולחסוך לאורך כל השנה, כ 1200 ש''ח כתוצאה מקנייה נכונה. זכור, אתה לא הולך לקנות מאום, אלא רק לבצע סקר מחירים. ככה אתה עושה את זה: תצטייד ברשימת מצרכים שאתה נוהג לקנות, תכניס לרשימה כל מוצר ומוצר שאתה רגיל לקנות, רצוי שהרשימה תהיה גדולה ככל הניתן. כאשר אתה כותב את המחיר של המוצר שאותו אתה רגיל לקנות, חפש ליד אותו מוצר, מוצר זהה של חברה אחרת (בד''כ זה יהיה במוצרים שצריך מעט להתכופף כדי לראות אותם) כתוב את המחיר של המוצר הזהה. אל תעזוב עד שיהיו לך ברשימה לפחות 3 מוצרים זהים למוצר אותו אתה רגיל לקנות. ציין את מחירם.
שים לב!ישנם מוצרים רבים באיכות טובה ובמחיר הרבה יותר זול מהמוצרים שרובנו רגילים לקנות. מכיוון שלמחירו של המוצר מתווספים עלויות של פרסום ומיתוג, אנו לרוב מממנים את חברות הפרסום הגדולות, את ערוצי הטלוויזיה המסחריים ואת העתונות.כשתגיע הביתה, עבור על הרשימה, אתה תופתע כמה כסף תוכל לחסוך אם תרכוש את המוצרים האלטרנטיביים הללו שעד כה התעלמת מקיומם. אתה יכול לעשות חישוב של סל שכולל את כל המוצרים שאתה רגיל לקנות, וסל של המוצרים האלטרנטיביים. שוב, אני חושב שממתינה לך הפתעה. דבר נוסף, הימנע מלרכוש מוצרים מהקופאית בעת ההמתנה לקופה. אל תקנה "מבצעים" שהקופאית מציעה לך. הקופאית משמשת אשת מכירות, אין לך זמן להרהר בהצעתה של הקופאית או לחשוב אם ההצעה כדאית, מכיוון שמשתרך מאחוריך תור, ואנשים מחכים בקוצר רוח, כך שבאופן פסיכולוגי נוצר עליך לחץ. רשתות השיווק יודעות את זה, ומנצלות את זה לטובתן. אין לך זמן להשוות מחירים עם מוצרים אחרים. אין לך זמן אפילו לחשוב אם אתה באמת צריך את המוצרים הללו. סרב לכל ההצעות של הקופאית.