דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האח הגדול 

מאת    [ 14/02/2010 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 2308 פעמים ]

אלירז,סער,פוטנה אלין וכל השאר נראים לעיתים כמו עכברי מעבדה בניסויי כלל ארצי אחד גדול.

אנו יודעים מה הם אוהבים אנו יודעים מה הם לא אוהבים, שירים, בגדים,מוזיקה,אוכל...עכשיו תארו לכם שאת כל המידע הזה נתרגם לתחום הרגלי הצריכה של כלל האוכלוסיה העולמית??!!

לאחרונה הודתה גוגל הענקית כי היא משתמשת בתוכנות אגירת מידע לגבי הרגלי הגלישה שלנו ברשת האינטרנט

כיום ידוע שרוב חברות הענק משתמשות ואף מחליפות את אותו מידע בניהן . לצורך הבנת המשמעות העומדת מאחרי המשפט הצנוע הזה בוא נדמה מצב (מציאותי לחלוטין) של אדם -לצורך העניין -בוגר החי בניו יורק.

1-המידע לגבי אותו אדם נאסף היום באופן ממוחשב מאז יום היוולדו

2-נקפוץ כמה שנים ונגיע לשלב בו הוא מבקש להנפיק על שמו כרטיס אשראי, רוב הנתונים בכרטיס האשראי נשמרים בבסיס מידע (הממוקם בטקסס) ארה"ב. חברות האשראי מחזיקות אגב בבסיסי המידע הרגישים ביותר לאדם האינדבדואלי.

3-לאחר שקיבל את הכרטיס מבצע האדם שלנו קניה ברשת או אפילו קניה בחנות באופן פיזי.

(בקניה ברשת נשמרים זכרונות השיטוט שלו, מס IP של המחשב סוג הקניה וכמובן מספר הכרטיס)

4-באם אותו אדם יחזור על אותה קניה או קניה דומה או אפילו קניה אחרת באותה חנות ישמר הזיכרון הזה במאגר.

5-עכשיו אנו יודעים מה הוא אוהב לקנות -והדרך מכאן לפירסום אפקטיבי וטוב קצרה מאוד.

העניין הוא שחברות וגופים כאלו ואחרים אינם מסתפקים במידע רק לעניין הרגלי הצריכה שלנו או הרגלי השיטוט שלנו ברשת האינטרנט. לאחרונה אפילו קם וויכוח רציני בעניין המאגר הביומטרי בישראל.

חשוב להבין כי ככל שהמידע שלנו יהא חשוף יותר כך נאבד מהעצמיות שלנו כאינדובידואלים.

לכל מי שצינעת הפרט והחופש להיות מי שהוא חשובים אין הרבה אופציות בהתמודדות עם הגל השוטף את עולמנו לאחרונה.

לא פעם עולות לכותרות קבוצות רדיקליות כאלו ואחרות הטוענות ומתנגדות לגלובליזציה האינטרנטית המשותפת. לא פעם אנו מתייחסים אליהן כקבוצות של מטורפים , אך האם באמת הם המטורפים?

ואולי בסופו של תהליך נמצא עצמנו חברה חסרת גיוון או יחודיות חברה שכל צעד וכל מעשה שלנו ידוע וצפוי מראש?

גוגל,פייס בוק,טוויטר, כל אלו אוגרים,משתפים ומתחלקים במידע אודותינו -כולם מרוויחים מזה

פרסומות יותר טובות, שיתוף מהיר וטוב יותר,חברויות וירטואליות חדשות, הכרויות, קניות ...כווולללםם

אבל איפה אנחנו - מה אנחנו מרוויחים מזה?

זוכרים את הימים בהם היינו מגיעים מביתת הספר ורצים החוצה לאחר הכנת השיעורים לפגוש חברים?

ועכשיו, תסתכלו על בני הנוער,למי שיש ילדים שיסתכל על ילדיו-היכן הם מבלים יותר מול המחשב או בחוץ עם חברים?

תוסיפו לזה את העובדה שהאח הגדול גם צופה בהם ואוסף מידע לגביהם , והנה משוואה שהתוצאה שלה מפחידה.

אז בפעם הבאה כשהילד שלכם גולש ולאחר מכן מבקש מכם כסף לקנות דבר מה -תסתכלו טוב טוב לאילו פרסומות הוא נחשף ....

וזאת עוד מבלי להכנס לתחום האפל והמפחיד של השימוש לרעה במידע אותו ילדכם מספק לאחרים כאשר הוא מצ'וטט ברשת האינטרנט.

לגבי מידע נוסף ניתן לפנות לi




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב