בסוף כל שנה עורכי מדורי הכלכלה בתקשורת הכתובה דירוג של מותגים. דירוג זה מציג את רשימת המותגים הגדולה בשוק על פי חשיפתם לציבור. חשיפה זו מוכיחה עד כמה הציבור מכיר את המותג והאם מדובר בחשיפה חיובית או שלילית. בכל שנה מופיעה חברת סלקום באחד המקומות הראשונים בדירוג.
חברת סלקום הופיעה בחיינו ב1994 ובכך היא שברה את המונופול של חברת פלאפון בתחום הטלפונים הסלולריים. למרות שההתחלה של החברה היתה קשה (בתחילה הפלאפונים שלה נקלטו רק באיזור שבין גדרה לחדרה, החברה סבלה עקב מחוסר אמינות שכן היא טענה שהיא מכסה את כל הארץ, וכן ב1995 החלו להופיע תלונות רבות של לקוחות החברה על ניתוקים בשיחות) כבר בסוף 1995 היו לה כמעט 200 אלף לקוחות ועם הזמן היא הפכה לרשת המובילה בישראל. כיום יש לה יותר מ-3 מיליון לקוחות והיא מדורגת שנייה אחרי חברת אורנג'. גם בדירוג המותגים השנתי תופסת סלקום את המקום השני בתחום הסלולר.
חברת סלקום הפכה לחברה גדולה ומוכרת בזכות שלוש דברים. ראשית, היא ידעה לנצל את המשבר שחוותה בתחילת דרכה בצורה שתועיל לה. היא גייסה כוח אדם רב, נתנה ללקוחות צ'ופרים רבים, שכרה את חברת מוטרולה לצורך פתרון הבעיה ונראתה כחברה שאיננה בורחת מאחריות אלא להיפך, מתמודדת עם הבעיה בצורה כנה ואמיתית.
שנית, היא הוסיפה לשירותיה את רשת GSM רשת מתקדמת לשיחות בסלולר. היא עשתה זאת לפני רשת אורנג' וכן פלאפון. בכך היא איפשרה ללקוחות שלה להנאות מפלאפונים מתקדמים, שירות איכותי, ולמעשה הפכה את הפלאפון לא רק למוצר שמשמש לעבודה או נוחות, אלא מוצר שבלעדיו לא ניתן להסתדר. במשך הזמן סלקום היתה הראשונה גם להציג את הדור השלישי לקהל הישראלי, דבר שגרם ללקוחות רבים להצטרף אליה ולהנאות מהיכולת לבצע שיחות וידיאו באמצעות הפלאפון שלהם.
שלוש, חברת סלקום הפנימה את הכלל העסקי החשוב מכל, תמנף בחוכמה את ההצלחה שלך בתחום אחר כדי להצליח בתחומים אחרים. כך הפכה חברת סלקום מחברה שמוכרת טלפונים סלולריים לחברה שמעניקה חסות לתוכנית הטלוויזיה הכי נצפית בעשור האחרון, כוכב נולד, וכך היא ניצלה את יתרונות הדור השלישי (הורדת מוזיקה למכשיר) ושכרה מוזיקאים מוכרים שיקדמו את התכנים המוזיקליים שלהם דרך החברה. כך למשל תקליטה האחרון של משינה היה בחסות החברה וההופעות הראשונות שלה לאחר מכן היו ללקוחות החברה באולם צבוע סגול (צבעה של החברה), כמו כן קידמה החברה את התכנים המוזיקאליים של אמנים כמו עברי לידר, תיסלם ואביב גפן. אותם אומנים אמנם זכו לביקורות על כך אבל ציבור הלקוחות של סלקום זכה לקבל את תכניהם מוקדם יותר ולעיתים באופן ייחודי.
לסיכום, ב16 שנות קיומה הפכה סלקום מחברת טלפונים סלולריים לאחת החברות החשובות עבור הלקוח הישראלי.
אתר תגובות הוא מדריך עסקים שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.