רבות כבר דובר על ההתפתחות המטאורית של האינטרנט בעולם ככל וישראל בפרט. הצמיחה המהירה של סוף המאה הקודמת (1997-2000), הנפילה הגדולה של 2001-2004 ("האם האינטרנט מת"), כניסת האינטרנט המהיר (2005-2008) ולאחרונה מהפכת WEB2.0 - הרשתות החברתיות.
ניתן לסקור את התהפוכות שעבר האינטרנט תוך המתקדות בנושאים ספציפיים יותר כגון: כמות משתמשים, הכנסות אתרים, פיתוחים טכנולוגיים ועוד ועוד. תפקיד מאמר זה לסקור מגמות התפתחות האינטרנט הישראלי בין השנים 2007-2010 בראי מבצעי שיווק.
הכלי שנבחר לסקירה זו הינו ארכיון מבצעים והגרלות של אתר כל-בו חינם הישראלי, באתר מרוכזים תחת הקטגוריה "הגרלות ישנות מאוד" כל ההגרלות מהשנים 2007, תחת "הגרלות ישנות" כל המבצעים משנת 2008, ותחת העמוד הראשי כל ההגלות מהשנים האחרונות כלומר 2009-2010.
ריכוז כל מבצעים אלה מאפשר לנו לאבחן מספר מגמות המאפיינות את האינטרנט הישראלי בשנים אלה:
תאימות בין שנות שגשוג כלכלי לבין מספר מבצעי השיווק: לקראת אמצע 2009 החל משבר כלכלי גלובלי שהשפיע רבות גם על יציבות הכלכלה הישראלית, ניתן להבחין בקלות בירידה מקבילה בכמות המבצעים וההגרלות שהתפרסמו באתר בתקופה זו. מאידך שגשוג כלכלי שהחל לקראת תחילת 2010 תואם גם את הפריחה של המבצעים ברשת.
הפניית תקציבי פרסום מהמדיה המסורתית אל הדיגיטלית: כמות המבצעים בשנת 2007 בממוצע שבועי היה כ5 לשבוע. בימים אלו מפרסם אתר כל-בו חינם כ-10 מבצעים ביום!
גידול בפרסים ומתנות חינם: אם בעבר הפרסים שחולקו בהגרלות הסתכמו בספרים או כרטיסי קולנוע, כיום (במקביל לפריחה הכלכלית) רבות ההגרלות נושאות פרסים בשיווי עשרות אלפי שקלים.
צמיחה בכמות ההגרלות "מקדימה" את הנתונים הכלכליים: הפריחה הכמות המבצעים הקדימה למעשה את הנתונים של הכלכלה הריאלית, ניתן לומר שההגרלות צפו או הקדימו את השגשוג הכלכלי ואולי אף יכולים לשמש כמדד הצופה את העתיד...
לסיכום בחינת כל