מהי זכיינות בתי קפה?
שיטת מסחר לפיה חברה / רשת בתי קפה מאפשרת לאדם פרטי, להשתמש במותג שלה (הכולל לוגו ומוניטין ), למכירת מוצרים ושירותים תמורת תשלום.
זכיינות זו מלווה בדרך כלל בסיוע בהקמת סניף בית קפה, הדרכת הצוות ועזרה בתחומים נוספים כגון תוכנת ניהול, ציוד וכו'... גם לאחר הקמת בית הקפה, החברה המזכה ממשיכה לגלות עניין בזכיינים על מנת לסייע בניהול הסניף ולפקח עליו מהטעם הפשוט שהמוניטין שלו משפיע בצורה ישירה על המוניטין של הרשת כולה.
סהר שפע, הבעלים של ארומה ת"א, מאמין במועדון הזכיינים של ארומה כמנוף להצלחת הרשת כולה ולהצלחת הזכיינים בפרט. ארומה ת"א מציעה זכיינות בארץ (בתי קפה בתל אביב) וזכיינות באירופה (סניף חדש נפתח לאחרונה בברלין). לדברי סהר שפע, ארומה תל אביב מלווה את הזכיין בהכשרה ובבקרת איכות על מנת להבטיח את ההצלחה של הסניף החדש.
גם רשתות בתי קפה נוספות מציעות זכיינות ביניהן אפשר למצוא את: ארומה ישראל, בתי קפה לנדוור, קפה ג'ו, קפה הילל, ועוד...
ישנם יתרונות רבים בהקמת בית קפה בשיטת הזכיינות-
ההשקעה בדרך כלל פחות מסוכנת, זמן החזר ההשקעה קצר יותר ברוב המקרים, התחלה בנקודת זינוק טובה יותר, מספר לקוחות התחלתי גבוה יותר, תמיכה הדרכה וליווי ע"י אנשי הרשת המנוסים, הימנעות מטעויות הנובעות מחוסר נסיון, מחירי חומרי גלם זולים יותר באופן משמעותי, אסטרטגיה שיווקית יעילה ועוד...
לעומת היתרונות הרבים של זכיינות בתי קפה יש גם מעט חסרונות כאשר החיסרון הבולט מביניהם הוא העובדה שהסניף החדש כפוף לחוקי הרשת ומרחב התמרון של בעל הסניף מצומצם מאוד. סהר שפע טוען עוד שלבעלים של סניפי בתי הקפה ,קשה לפעמים להתרגל לעובדה שהם אינם בעלי הבית היחידים ועליהם להתחשב גם בצרכי הרשת מכיוון שהתנהלותו של כל סניף משפיעה על הרשת כולה.
סער שלום