כתיבה שיווקית היא בעצם שיחת הפתיחה שלך עם הלקוח ולכן אין תחליף לרושם הראשוני שיווצר אצלו בעקבות הקריאה - משכת כבר את תשומת הלב שלו, הוא מוכן להקשיב לך ועכשיו יש לך הזדמנות אחת בלבד להעביר לו את כל המידע שרצית ולגרום לו לקנות את המוצר או השירות שלך. בין אם מדובר בפרופיל חברה, בכתיבת עלון, בכתיבת פלייר או בכתיבת טקסטים לאתר קופירייטר מקצועי יכול להפוך כל אחד מהם, בעזרת כתיבה נכונה, לשיחת המכירה המושלמת.
בשביל להביא לאפקטיביות גבוהה של הטקסטים הכתיבה השיווקית חייבת לציית למספר כללים.
הכלל הראשון בכתיבה השיווקית הוא המבנה. לקורא הממוצע אין בדרך כלל הרבה סבלנות לטקסט שיווקי ולכן הוא חייב להיות בעל מבנה ברור:
משפט פתיחה - שמתמצת במספר מילים את כל המסר של הטקסט.
גוף הטקסט - מחולק לפסקאות קצרות.
משפט מסכם - חד וברור.
בטקסט עצמו חשוב להשתמש ב"בולטים" ובכותרות שעוזרים לקורא לקבל את כל המסר והמידע בראשי פרקים גם אם הוא לא מתעמק וקורא את כל הטקסט.
שפה וסגנון חייבים להיות אחידים לאורך כל כתיבת הטקסט השיווקי וגם במעבר בין טקסטים שונים, כי אם סגנון כתיבת העלון שלך והטקסטים לאתר שלך לא יהיו זהים, זה רק ייצור בלבול אצל הקורא ויגרום יותר נזק מתועלת. אבל לפני שדואגים לאחידות בסגנון צריכים שבכלל יהיה סגנון. התפקיד המרכזי של הקופירייטר הוא להתאים את הסגנון והשפה הנכונים למותג שהוא מפרסם, זוהי המהות של הכתיבה השיווקית – השפה הטקסטואלית מהווה חלק בלתי נפרד מהמיתוג של חברהמוצר בדיוק כמו השפה הגראפית שלו.
יצירת עניין היא הדבר החשוב ביותר, כי לא משנה עד כמה סגנון הכתיבה רהוט ומהודק והטקסט כתוב במבנה הנכון, אם הכתיבה אינה מעניינת אז פשוט מאוד אף אחד לא יקרא!
וזה בכלל משנה אם המוצר הוא טיסה מפנקת לקריבים או קופסת גפרורים, קופירייטר טוב מסוגל ליצור עניין בכל נושא:
עניין כללי - להביא נקודת מבט ייחודית ולתבל אותו בהומור עובדות שבירת סטיגמות.
עניין אישי - להדגיש את היתרונות השיווקיים שלו ואת התועלות לקורא.
עניין טקסטואלי – להשתמש בכותרות בולטות ומסקרנות.
לסיכום כתיבה שיווקית חזקה תסייע לך לא רק להעביר מידע רב על המוצר או החברה שרצית לפרסם אלא תהפוך להיות שיחת המכירה הטובה ביותר שלך.
אהוי. שכירי חרב של קריאייטיב
http://www.tzviki.com/marketing