בתחילת העשור הנוכחי, חברות מיתוג מחדש שהגיעו מחו"ל קבעו את מקומם בישראל. זה היה בעקבות הביקוש האדיר של כמעט כל חברה מסחרית לעבור שינוי שיתאים לרוח התקופה שהשתנה במהירות ועברה מחברה מסורתית ועצלה לחברה היי טקיסטית כשהאינטרנט משנה את כללי המשחק השיווקיים.
כיום, חברות אלה סגרו את הסניפים בארץ וחזרו לארצות מוצאם. מהלך זה נקטע בגלל שתי סיבות עיקריות:
· חברות מיתוג ישראליות קמו, כמו חברת איידיה, וחברות ישראליות העדיפו לעבוד איתן בגלל ההיכרות המעמיקה עם חברת הצרכנים הישראלית.
· המלצות חברות המיתוג מחו"ל לא אומצו בסופו של דבר, בגלל העלות היקרה של תהליך מיתוג מחדש.
בסופו של עניין, שוק המיתוג נותר עם חברות מיתוג ישראליות שאינן אלא חברות עיצוב במסווה. זו הסיבה מדוע רוב התהליכים של מיתוג מחדש בישראל לא נעשים באופן מושלם ומתרכזות במתיחת פנים בלבד. מה זה אומר עלינו?
חברת מיתוג אמיתית
חברת מיתוג אמיתית מעסיקה אמנם מעצבים גראפיים לרוב ומחלקות קריאייטיב שלמות אך לא רק. חברת מיתוג יודעת שתהליך מיתוג מחדש הוא גיבוש טקטיקה המבוססת על מחקר מעמיק. מחקרים אלה לוקחים זמן ועולים הרבה כסף. בבלילה שלה אנו קוראים החברה הישראלית פועלים כוחות מנוגדים, קהלים שונים, ערכים משתנים ופסיכולוגיה מורכבת. את כל הפרמטרים האלה חייבים לקחת בחשבון עוד לפני שניגשים לעיצוב מחדש.
עיצוב מחדש, ללא מיתוג מחדש לא יחזיק מעמד לאורך זמן ולא ישיג את הייעוד האמיתי של המיתוג, שינוי דפוסי החשיבה של ציבור הצרכנים על החברה. הפיכת מיושן לחדש, ילדותי לבוגר, חדשני לקלאסי, ספורטיבי ליום יומי. זוהי המשמעות העמוקה של מיתוג מחדש שינוי המושג שיש לאנשים על החברה המדוברת ולפנות לקהל אחר או להרחיב את קהל הלקוחות לעוד מגזרים.
לכן, בבואכם לבחור חברת מיתוג לחברה שלכם, וודאו כי לא מדובר רק בעיצוב הלוגו בצבעים מתאימים אלא מדובר בהליך כולל, שינוי אמיתי מבוסס ידע ומחקר. זה ייקח יותר זמן ואולי אף יותר כסף אך בסופו של תהליך זה יניב רווחים ותוצאות שיחזיקו לשנים ארוכות וטובות.