המושג מיתוג מחדש הפך להיות מטבע לשון בארץ. כל חברה ותהיה זאת צעירה בשנים, רוצה למתג את עצמה מחדש, להתאים את עצמה לרוח התקופה, לקצב החיים הנוכחי ומערכת הערכים שנראה כאילו משתנה מדי יום.
בעקבות כך, קמו חברות מיתוג מחדש הממצבות את עצמן כמומחיות בתחום המיתוג. הן מוכרות את שירותיהן למרבה במחיר ומלוות עסקים בתהליך המיתוג מחדש. מיתוג מחדש כולל בין היתר, עיצוב גראפי חדש, עיצוב אריזה, עיצוב לוגו ואפילו נייר מכתבים. יחד עם זאת, עיצוב חדש אינו בהכרח מיתוג מחדש.
מהו מיתוג מחדש באמת?
מיתוג מחדש הוא אסטרטגיה שיווקית הבנויה על מחקר מעמיק. מיתוג מחדש הוא רעיון חדש הנבנה על הקיים. כל חברה הרוצה למתג את עצמה מחדש, אינה יכולה להתעלם מהמותג הישן, כפי שמיצב את עצמו בציבור.
זו הסיבה מדוע הליך מיתוג מחדש הוא הרבה יותר עמוק וקשה מאשר סתם עיצוב מחדש. יתוג מחדש הוא החלפת ערכים ישנים בערכים חדשים. הפולסווגן סימלה את מעמד הפועלים במשך כל השנים אך מיתוג מחדש הפך אותה למכונית יוקרתית, סקסית ומודרנית.
מיתוג מחדש מתחל מצורך. כאשר הערכים הישנים נעלמים ואינם מתפקדים כמקדם מכירות יש צורך לשנות קונספט להמציא רעיון חדש. בשפה המקצועית זה נקרא איידיה חדש, רענן, שיענה על צרכי השוק.
כיצד מבצעים מיתוג מחדש?
מיתוג מחדש מבצעים על ידי מחקר מעמיק בתחומים סוציו-אוקנומיים, דמוגרפיים ופסיכולוגים. יש להבין מה קהל היעד מבין מהמוצר ואם יהיה מוכ לקבל מותג חדש עם סולם ערכים שונה ממה שהתרגלו אליו.
למשל, מותג שמיצב את עצמו כקלאסי, מסורתי ואיכותי כמו שקדי מרק של אוסם למשל יכול לנות את עורו ולהפוך להיות מודרני עכשווי ומתאים ליחידי סגולה בלבד? אפשרי, אך אין צורך בכך. הערכים הישנים והטובים עובדים היטב המקרה הנ"ל.
עבודת מיתוג מחדש נוגעת גם לצדדים העיצוביים של המוצר אך גם ואולי בעיקר, גם לצדדים התכניים של המוצר. כאן טמון ההבדל העיקרי בין מיתוג מחדש לבין עיצוב מחדש. התכנים משתנים, מותאמים, ממותגים מחדש.