המדריך להתמודדות במכרזים.
1. הגדירי לעצמך את התפקיד אותו את שואפת להשיג.
התפקיד הוא בעצם המטרה שלך.
מטרה, צריכה להיות: מוגדרת טבעית רצויה הגיונית
? מוגדרת- כך שתהיה ברורה לך ולתומכייך.
? טבעית- בעיקר לך, אין טעם ואין סיכוי שתציבי לעצמך מטרה, הנוגדת את הווייתך, את מהותך, את עצמך.
? רצויה- שאת עצמך רוצה להשיגה, ולא שמישהו אחר מניע אותך להשיגה.
? הגיונית- מטרה שניתנת להשגה, שאת יכולה לממשה בזמן ובאמצעים שהגדרת לעצמך.
2. בדקי מהן "דרישות התפקיד":
? מהי ההשכלה הנדרשת לצורך ההתמודדות במכרז- תואר, תחום
? נסיון מעשי
? נסיון ניהולי
? דרישות נוספות
3. נסי לבדוק מהן הדרישות הבלתי פורמאליות של התפקיד.
? האם המכרז "תפור"?
? האם יש מתמודדים/ות מועדפים/ות?
? האם יש דרישה שלא נרשמה בדרישות המכרז?.
4. בדקי מי מתמודד/ת לתפקיד חוץ ממך.
? כדאי להכיר את החברים ואת התומכים, חשוב יותר שתכירי את המתמודדים מולך. אומרים, שחברים כדאי לשמור קרוב, ואוייבים חיונ י לשמור קרוב יותר.
5. שבי והכיני טבלאות מסודרות, הבודקות מהם החוזקות שלך ומהן החולשות שלך, בעיקר מול המתחרים.
? ככל שתקדימי ללמוד, במה את מצטיינת ובמה את פחות טובה, כך תוכלי לשפר. בנוסף, מכרז הוא בעניין של "הצגה עצמית".
? ככל שתכירי מקרוב את יתרונותייך, כך תוכלי להציגם טוב יותר.
? לגבי החולשות, אל תדאגי, האחרים כבר יזכירו לך אותם. לכן, את חייבת להיות מוכנה ומסוגלת להגיב, לא ממקום של הפתעה ובעיקר, לא ממקום של התגוננות.
6. הגדירי לעצמך את היתרון היחסי שלך מול המתחרות/ מתחרים.
? מילות המפתח בתהליך הן: בהירות, פשטות, הבניית המסר, התמקדות במסר אחד משמעותי לך.
? זכרי את מילותיה של ג'ניס ג'ופלין "אל תמכרי את עצמך בזול, את היא כל מה שיש לך" .
? את ה"מותג" שאותו צריך לשווק במכרז, לפניו וגם אחריו. ומותג יודע מה הייחודיות שלו.
? הגדירי במילה ובמשפט את ההבטחה האישית שלך ל"עולם".
7. הכיני לעצמך את רשימת התומכים שלך, ובדקי מה כל אחד מוכן ויכול לעשות למענך.
אל תחכי שהתומכים יפנו אלייך, היי פרו-אקטיבית; קחי אחריות, יוזמה ופני אליהם, עם הגדרות בקשות ומשימות ברורות.
8. הכיני לעצמך את רשימת המתנגדים הפוטנציאליים ובדקי, היכן הם עלולים לחבל בהתמודדותך.
מכרז הוא לעיתים מלחמה. למלחמה חיוני להתכונון. ציירי לך תמונה מדוייקת, של המתנגדים, בדקי במי הם תומכים, בדקי מדוע הם תומכים באותו אדם, בדקי, אם תצליחי, מה הצורך והרצון של כל אחד ואחת מהם/ן.
9. היעזרי במאמנת/ מאמן למקסום יכולות ההצגה העצמית והעלאת רמת הביטחון
העצמי שלך לקראת המכרז/ התמודדות. למה?, כי-
? מאמנת מקצועית תוכל ל"הפוך" אותך למנצחת. ככל שתקדימי להיעזר באנשי מקצוע,
בשלבים הראשונים של ההתמודדות, כך יגדלו סיכוייך להצליח.
? תדעי לכמת למילים הנכונות את עצמך, את הישגייך, את ההבטחה שלך.
? תדעי להציג בצורה משכנעת, את התועלות שתביאי לאחר שתיבחרי לתפקיד.
? תגרמי לתחושה ולידיעה, שאת האדם הכי נכון לתפקיד, ושאם לא תיבחרי, זו תהיה ההחמצה הגדולה של הארגון.
10. זכרי! כישלון בדרך אינו כישלון בהצלחה. תמיד יהיה עוד מכרז. תמיד תהיינה בחירות נוספות. ובסופו של דבר, אם תתמידי ותמשיכי להתמודד, תיבחרי.
מקווה שהצלחתי להניע, ליידע, לייצר קמצוץ רצון, כמיהה ותעוזה
במי שהשתעשעה ברעיון ההתמודדות ועכשיו מתחילה לחשוב, שאולי כדאי לבצעו.
1. הגדירי לעצמך את התפקיד אותו את שואפת להשיג.
התפקיד הוא בעצם המטרה שלך.
מטרה, צריכה להיות: מוגדרת טבעית רצויה הגיונית
? מוגדרת- כך שתהיה ברורה לך ולתומכייך.
? טבעית- בעיקר לך, אין טעם ואין סיכוי שתציבי לעצמך מטרה, הנוגדת את הווייתך, את מהותך, את עצמך.
? רצויה- שאת עצמך רוצה להשיגה, ולא שמישהו אחר מניע אותך להשיגה.
? הגיונית- מטרה שניתנת להשגה, שאת יכולה לממשה בזמן ובאמצעים שהגדרת לעצמך.
2. בדקי מהן "דרישות התפקיד":
? מהי ההשכלה הנדרשת לצורך ההתמודדות במכרז- תואר, תחום
? נסיון מעשי
? נסיון ניהולי
? דרישות נוספות
3. נסי לבדוק מהן הדרישות הבלתי פורמאליות של התפקיד.
? האם המכרז "תפור"?
? האם יש מתמודדים/ות מועדפים/ות?
? האם יש דרישה שלא נרשמה בדרישות המכרז?.
4. בדקי מי מתמודד/ת לתפקיד חוץ ממך.
? כדאי להכיר את החברים ואת התומכים, חשוב יותר שתכירי את המתמודדים מולך. אומרים, שחברים כדאי לשמור קרוב, ואוייבים חיונ י לשמור קרוב יותר.
5. שבי והכיני טבלאות מסודרות, הבודקות מהם החוזקות שלך ומהן החולשות שלך, בעיקר מול המתחרים.
? ככל שתקדימי ללמוד, במה את מצטיינת ובמה את פחות טובה, כך תוכלי לשפר. בנוסף, מכרז הוא בעניין של "הצגה עצמית".
? ככל שתכירי מקרוב את יתרונותייך, כך תוכלי להציגם טוב יותר.
? לגבי החולשות, אל תדאגי, האחרים כבר יזכירו לך אותם. לכן, את חייבת להיות מוכנה ומסוגלת להגיב, לא ממקום של הפתעה ובעיקר, לא ממקום של התגוננות.
6. הגדירי לעצמך את היתרון היחסי שלך מול המתחרות/ מתחרים.
? מילות המפתח בתהליך הן: בהירות, פשטות, הבניית המסר, התמקדות במסר אחד משמעותי לך.
? זכרי את מילותיה של ג'ניס ג'ופלין "אל תמכרי את עצמך בזול, את היא כל מה שיש לך" .
? את ה"מותג" שאותו צריך לשווק במכרז, לפניו וגם אחריו. ומותג יודע מה הייחודיות שלו.
? הגדירי במילה ובמשפט את ההבטחה האישית שלך ל"עולם".
7. הכיני לעצמך את רשימת התומכים שלך, ובדקי מה כל אחד מוכן ויכול לעשות למענך.
אל תחכי שהתומכים יפנו אלייך, היי פרו-אקטיבית; קחי אחריות, יוזמה ופני אליהם, עם הגדרות בקשות ומשימות ברורות.
8. הכיני לעצמך את רשימת המתנגדים הפוטנציאליים ובדקי, היכן הם עלולים לחבל בהתמודדותך.
מכרז הוא לעיתים מלחמה. למלחמה חיוני להתכונון. ציירי לך תמונה מדוייקת, של המתנגדים, בדקי במי הם תומכים, בדקי מדוע הם תומכים באותו אדם, בדקי, אם תצליחי, מה הצורך והרצון של כל אחד ואחת מהם/ן.
9. היעזרי במאמנת/ מאמן למקסום יכולות ההצגה העצמית והעלאת רמת הביטחון
העצמי שלך לקראת המכרז/ התמודדות. למה?, כי-
? מאמנת מקצועית תוכל ל"הפוך" אותך למנצחת. ככל שתקדימי להיעזר באנשי מקצוע,
בשלבים הראשונים של ההתמודדות, כך יגדלו סיכוייך להצליח.
? תדעי לכמת למילים הנכונות את עצמך, את הישגייך, את ההבטחה שלך.
? תדעי להציג בצורה משכנעת, את התועלות שתביאי לאחר שתיבחרי לתפקיד.
? תגרמי לתחושה ולידיעה, שאת האדם הכי נכון לתפקיד, ושאם לא תיבחרי, זו תהיה ההחמצה הגדולה של הארגון.
10. זכרי! כישלון בדרך אינו כישלון בהצלחה. תמיד יהיה עוד מכרז. תמיד תהיינה בחירות נוספות. ובסופו של דבר, אם תתמידי ותמשיכי להתמודד, תיבחרי.
מקווה שהצלחתי להניע, ליידע, לייצר קמצוץ רצון, כמיהה ותעוזה
במי שהשתעשעה ברעיון ההתמודדות ועכשיו מתחילה לחשוב, שאולי כדאי לבצעו.
שירית בן- ישראל
מנכ"לית STS
עיצוב ארגונים מובילים בע"מ
מרצה,יועצת ומאמנת למצוינות אישית ועסקית
MSM במנהל עסקים ו-15 שנות נסיון
מנכ"לית STS
עיצוב ארגונים מובילים בע"מ
מרצה,יועצת ומאמנת למצוינות אישית ועסקית
MSM במנהל עסקים ו-15 שנות נסיון