אחד הנושאים החמים בתחום האינטרנט, הוא קידום אתרים. קידום אתרים (או באנגלית: SEO- Search Engine Optimization) פירושו, מכלול הפעילויות שצריך לעשות על מנת שאתר מסוים ישפר את המיקום בו הוא מופיע בחיפוש במנועי החיפוש השונים (וגוגל בראשם). המטרה היא לייצר כמה שיותר תנועה אל האתר, בין אם תנועה אורגנית (לא ממומנת) ובין אם תנועה שמקורה הוא פרסום ממומן (SEM).
לימודי קידום אתרים – למה צריך קורס בשביל זה?משפט עממי ידוע קובע, "שדברים זולים עולים ביוקר". שיווק באינטרנט וקידום אתרים בפרט הם תחומים שהמשפט הזה נכון בוודאות לגביהם. כמו כל דבר, יש באינטרנט גם קורסי קידום אתרי בחינם, יש עצות חינם בפורומים שונים ויש מומחים מטעם עצמם שפעם קידמו אתר והם כבר יודעים ללמד.
זו טעות לחשוב שמספיק לדעת כללים טכניים בסיסיים על מנת לקדם אתר באינטרנט. צריך לדעת גם אלמנטים טכניים, אבל בהחלט לא רק! קידום אתרים הוא מקצוע לכל דבר ועניין, הוא רחב, מגוון מקיף ומשיק לתחומים רבים ושונים כמו: שיווק באינטרנט, כתיבה פרסומית לאינטרנט, עיצוב אתרים, עיצוב ממשק משתמש ועוד ועוד נושאים.
ללא בסיס טוב ורחב, ללא קבלת עקרונות היסוד החשובים קשה יהיה להתפתח ולהיות מקדם אתרים מקצועי.
עקרונית, לימודי קידום אתרים מיועדים למי שמכיר את האינטרנט ומתעניין בתחום, למרות שניתן גם להגיע ללא ידע מוקדם וללמוד, אך הדבר מצריך, כמובן, עבודה מרובה.
לימודי קידום אתרים מתאימים:
• לבעלי ידע כללי ומועט בתחומי קידום אתרים או שיווק באינטרנט שרוצים להשביח את הידע שלהם.
• למי שמגיעים מתחומים אינטרנטיים משיקים ורוצים להרחיב את הידע, כגון: מעצבי אתרים, מתכנתים, בוני אתרים או עורכי תוכן.
• אנשי שיווק ופרסום שרוצים לפתח אפיק מדיה נוסף (שהולך ותופש במהירות את מקומם של אפיקי המדיה "הישנים"...).
• בעלי אתרים שמעוניינים לקדם את האתר שלהם, או להבין טוב יותר את תהליך הקידום בעבודתם מול מקדמים מקצועיים.
• בעלי חברות שמעוניינים להכשיר עובדים להיות מקדמי אתרים מקצועיים עבור החברה.
• יזמי אינטרנט, מי שמחפשים "לעשות כסף באינטרנט" ורוצים ללמוד איך.
• וגם: עבור כל מי שמחפש מקצוע חדשני ומאתגר שמתפתח בתקופה זו ורוצה להיכנס לתחום מרתק, רווחי, דינמי שדורש תחומי ידע שונים, יכולת שיווקית לצד יכולת טכנית, יצירתיות ויכולת חשיבה.
כיום יש שלושה מקומות שיש בהם לימודי קידום אתרים:
• אס. אי. או קולג' (מבית SEO Israel)
• מכללת דעת השרון
• מכללת הייטק
רצוי להיכנס לאתרים של כל אחד מבתי הספר שמציע לימודי קידום אתרים ולבדוק:
• מספר שעות לימוד פרונטלי
• ימים ושעות הקורס (לימודי בוקר, לימודי ערב)
• מיהו הגב המקצועי של הקורס ומי נמצא בסגל המרצים
• תכני לימוד – מה הם הדברים הנוספים שמציע כל מקום. כאמור, תחום קידום האתרים הוא תחום שיש בו הרבה יותר מאשר טכניקה ורצוי להכיר כמה שיותר תחומי ידע שיסייעו בקידום לאחר מכן.
• התנסות מעשית- האם יש? מה כוללת ההתנסות המעשית? האם היא חלק משעות הלימוד הפרונטאליות או שהיא נספרת בנפרד?
• וכמובן – מחיר.
מומלץ מאוד גם להתקשר לכל אחד מהמקומות להתרשם מהצוות המקצועי, מהנכונות לסייע ובפניות לשאלות מתעניינים (מדד מצוין לראות איך ינהגו אחר כך מול הסטודנטים).
מאמרים אלו נכתבו במסגרת קורס קידום אתרים מקצועי לאלו המבקשים ללמוד את עולם ה SEO בצורה יסודית, מעמיקה ומקצועית.