1. תערכו ביקורת של כל ההפצות האלקטרוניות, מקבצי חדשות, דפי דיון, רישומים באתרי חדשות וחידושי חברות, חשבונות בפורומים ובבלוגים (אשר שולחים מידע על הודעות חדשות ועל שינויים). תבחרו שליש מתוכם שהם הכי פחות נחוצים ותבטלו אותם (תבטלו את החברות, תשנו את כתובת הדוא"ל לכזאת שאתם נכנסים אליה פעם בשנה וכו'). שום דבר נוראי לא יקרה כתוצאה מזה.
2. תפתחו תיבת דואר שבהכרח תהיה בה אפשרות של חסימת וירוסים ודואר זבל. את הזמן אותו תקדישו לסינון של מודעות פרסום אותן אתם לא צריכים אתם תוכלו לנצל עם תועלת גדולה יותר. לדוגמא, אני מציע לפתוח תיבות דואר באתר www.gmail.com .
3. תפתחו 2-3 תיבות דוא"ל, אבל רק בתנאי שמתקיימים התנאים הבאים: התיבה הראשונה היא החשובה ביותר – תכוונו את המערכת כך, שהמכתבים ייבדקו בתדירות הנוחה עבורכם (הרוב מעדיפים כל 10 דקות) – ותתנו את הכתובת של התיבה רק לאותם האנשים, שהתקשורת איתם לא סובלת דיחוי. התיבה השנייה מיועדת להודעות חשובות ברמה בינונית – דפי דיון למיניהם, הודעות מההנהלה וכו'– יש לבדוק רק פעם ביום. התיבה השלישית מיועדת לדואר הלא חשוב – הפצות למיניהן, חדשות שקריאתן יכולה להמתין – לבדוק פעם בכמה ימים – למשל במוצאי שבת או ביום ראשון בבוקר – כדי להיכנס למצב רוח של עבודה.
4. אתם רשומים ב- ICQ או בכלי תקשורת מקוונים אחרים? לאילו מטרות? האם אתם באמת צריכים את זה? או שסתם בא לכם?
5. בכמה פורומים למיניהם, בלוגים ואתרי חדשות ובידור אתם מבקרים? ובאיזו תדירות אתם עושים זאת?
ההמלצות המצוינות לעיל יהיו קשות לביצוע להרבה אנשים. אבל תנסו להבין – הזמן הוא משאב שאין לו תחליף.
האם הייתם מבקרים באותם האתרים סתם בשביל להעביר את הזמן, אם לאחר כל שבוע של ביקורים היו כורתים לכם פרק אצבע אחד? הרי בעבור כל שעה שבוזבזה ללא תועלת אתם נותנים חלק מהחיים שלכם. חלק! מהחיים! שלכם!
ולעת זקנה אתם תיזכרו: "אני כזה תותח, קראתי מאה אלף ידיעות, ראיתי את כל הפרקים של "סנטה ברברה" וביקרתי ב- 40 אלף אתרים".
www.HomeBiz.co.il - רעיונות גדולים לעסקים קטנים