אנו רוצים להפיץ את מרכולתנו באופן הרחב ביותר. אנחנו רוצים למכור! יש לנו עסק עצמאי, ואנחנו רוצים להגדיל את שורת הרווח. אנחנו רוצים למכור לכמה שיותר אנשים בכדי להגדיל את פוטנציאל הרוכשים עליך לחשוב על הדרך בה אתה מפיץ את המוצר או השירות שלך בדרך הרחבה והנכונה ביותר.
הבחירה באופן השיווק אינה דבר של מה בכך. ישנם שיקולים שונים שצריכים להנחות עסק באיזו מדיה פרסומית לבחור:
? מדדים לבחינת אפקטיביות - האם אנחנו רוצים לשמר את המיתוג שלנו, למתג מחדש, לשמר לקוחות, להגדיל נאמנות, לנהל שיח עם הלקוחות, למכור את המוצר שלנו ועוד.
? אפקטיביות מצופה - ערכי מדידה למדדים הנבחרים (כמות מכירות, קיטון ב% הנטישה, מימוש ההטבה ועוד).
? עלויות - כמה עולה לי הפרסום ?
ישנם שני עולמות פרסומיים בהם העסק יכול לבחור:
ATL -
? קמפיין טלוויזיה
? פרסום מודעה בעיתונות המודפסת / שלטי חוצות
? קמפיין אינטרנט - באנרים / באנרים מפולחים בפייסבוק
?
BTL -
? שיווק מפה לפה
? דיוור מודפס ללקוחות קיימים ופוטנציאלים
? O2O - ברודקאסטים (SMS), ניוזלטר / מיילים ממוקדים ועוד
? שיווק ויראלי באינטרנט - מיתוג אישי ועסקי על ידי שימוש בבלוגים, מיני בלוגים, מנועי חיפוש, רשתות חברתיות ועוד
ההבדל בין הבחירה בערוץ ה- ATL ל- BTL הוא בשני פרמטרים:
? רמת החשיפה שהעסק רוצה להשיג ?
? מהו תוצר הפרסום לו אנו מצפים ?
בעוד שקמפיינים המאופיינים כ- ATL מוגדרים כבעלי חשיפה מקסימאלית, קמפיינים המוגדרים כ- BTL תפוצתם קטנה יותר אך נכונה יותר ואפקטיבית הרבה יותר בעולם המכירה.
לרוב, עסקים קטנים וארגונים מסדר גודל בינוני אינם מנהלים את הפצת מסריהם השיווקים בקמפיינים המוגדרים כ- ATL טהורים. זאת בעיקר בשל השיקול הכלכלי. עם זאת, בשנים האחרונות ניתן להצביע על מגמת עלייה בשימוש בקמפיינים אינטרנטיים כמו באנרים.
בחודש מרץ 2009 נכנס לתוקפו חוק ה- SPAM. החוק אוסר על משלוח מסרים שיווקים שלא בהסכמה פוזיטיבית של הצרכן.
בשונה ממסרים שירותיים (התראות ועדכונים ללקוחות קיימים) מסרים שיווקים מטרתם הסופית היא במכירה.
בשל התחרות הגוברת על ליבו של הצרכן נוצר מצב בו, מידי יום, הוא מוצף בעשרות מסרים, אם במיילים שיווקים שמגיעים הישר לתיבת המייל שלו, ברודקאסטים שנשלחים אליו לסלולרי, פליירים בתיבת הדואר ועל זגוגית החלון, באנרים באתרים ובמנועי חיפוש ועוד.
כולם רוצים למכור לו. ואוו. אני מתפוצצת!!!
בזמן קצר, נוצר מצב בו מאות אלפי צרכנים הביעו את מחאתם בכך שלא אישרו קבלת מסר שיווקי ואו שהסירו עצמם מרשימת התפוצה.
מה עושים ?
ישנן חברות שהגדירו חוקי נגיעה בצרכן (שלא יתעצבן ויסיר עצמו מהתפוצה), הגדירו פילוחים מדויקים יותר (לא להציק לצרכנים לא רלוונטיים כי אם המסר לא יהיה רלוונטי הוא יציק לצרכן ואז הסיכוי לסינון עולה), יוצאות לקמפיינים שיווקים שנועדו להגדיל את מאגר ההסכמות הפוזיטיביות ועוד.
ועדיין - צריכים את אישרו של הצרכן. כמה כסף. כמה קשה. הוא מותש. אני מותשת.
הסכמה מראש - לא אצלנו!
B-Brand שיווק מעולם אחר - קמפיינים אינטרנטיים חכמים.
איתנו תמכור. והרבה.
אנשים מחליטים מה דעתם עליך לפי הדבר הראשון שעולה להם ב-Google.
כשאתה עושה גוגל על עצמך - מה עולה בתוצאות החיפוש אם בכלל ? האם מה שאתה רוצה שיופיע ?
B-Brand - הרבה יותר ממה שדמיינת. עולם חדש של שיווק.
כשאתה עושה גוגל על עצמך - מה עולה בתוצאות החיפוש אם בכלל ? האם מה שאתה רוצה שיופיע ?
B-Brand - הרבה יותר ממה שדמיינת. עולם חדש של שיווק.