הוסטינג – אירוח אתר.
כל אתר ברשת האינטרנט, בין אם הוא אתר חדשות או אתר לשיתוף קבצים, צריך להיות מאוחסן במקום כלשהו על מנת שגולשים ברשת יוכלו להיכנס אליו.
לבעלי אתרים רבים אין את האפשרות לאחסן את האתר שלהם באופן עצמאי (שכן פעולה שכזו דורשת תחזוקה שותפת, שרת או מספר שרתים, תלוי באופי האתר, אבטחה, רוחב פס ועוד...), והם פונים לחברות חיצוניות שיאחסנו את האתר שלהם.
שירות זה נקרא הוסטינג – אירוח של אתר.
שירותי הוסטינג בדרך כלל ניתנים תמורת תשלום, אולם קיימות חברות רבות אשר מספקות הוסטינג בסיסי בחינם, או תמורת מיקום באנרים או פופ – אפים פרסומיים מתוכן האתר.
חברות הוסטינג מספקות בדרך כלל חבילות אירוח אשר מותאמות אישית ללקוח ולצרכיו.
בדרך כלל בעת הזמנה של שירותי הוסטינג נלקחים בחשבון מספר קריטריונים:
שטח האחסון – מהו הגודל של האתר, מהי כמות המידע, גודל הקבצים המאוחסנים עליו, ועוד...
גודל רוחב הפס – מהו גודל רוחב הפס אותו מציעה החברה. בעת בחירה של גודל רוחב הפס לוקחים בחשבון את כמות המבקרים המתוכננת באתר, מטרת האתר וכד'.
בסיס נתונים, Data Base – אתרים רבים צריכים גישה לבסיסי נתונים. אתרים שצריכים את השירות הזה יהיו בדרך כלל אתרים המציעים שירות כלשהו הדורש הרשמה, אתרי קנייה ומכירה, ואתרים שצריכים לשמור מידע רב.
אבטחה – תמיד כדאי לוודא כי השרת עליו ישב האתר ובסיס הנתונים שלו מאובטח באופן איכותי ומקצועי, למניעת פריצות וגניבה של חומרים רגישים מתוכן האתר.
שרתי דואר אלקטרוני – חברות הוסטינג רבות מציעות שירות של דואר אלקטרוני בנוסף לחבילת האחסון הסטנדרטית, זהו קריטריון נוסף אותו יש לקחת בחשבון.
כמו כן, לאחר בחירת חברת הוסטינג חוקית, אמינה ואיכותית, עם המלצות טובות כמובן, צריך לרכוש שם דומיין. בדרך כלל השם נכלל בחבילת ההוסטינג אותה רכש בעל האתר.
כאשר רוכשים חבילה מחברת הוסטינג מסוימת, בדרך כלל נחתם חוזה לתקופה ארוכת טווח, ובנוסף לשירותים אותה מציעה החבילה, תמיד תתאפשר תמיכה טכנית ללקוחות, ניהול שוטף של שרתי האתר (למניעת נפילות), ועוד...
דבר אחרון לסיום, כאשר בוחרים חברת הוסטינג, מומלץ להשקיע משאבים ככל שיתאפשר, ולבחור חברת הוסטינג שתדע לספק את כל השירותים הדרושים, ללא בעיות.
למידע נוסף אודות הוסטינג מקצועי - כנסו לאתר המקושר בפרופיל הכותב