רישות אתרי אינטרנט, Inter-net working
מונח המתאר כלי שיווקי באינטרנט, המבוסס על משיכת גולשים אל האתר.
המונח מבוסס על רעיון מרכוז אתר האינטרנט, באמצעות קישורים בינו לבין אתרים נוספים
ונסמך על פענוח הרגלי גלישה בקרב הגולשים ויצירת הרגלי גלישה יוצרי תנועה באתר.
המונח מתמצת סדרת פעולות במרחב הווירטואלי של רשת האינטרנט, שמטרתן לשפר את מיקומו ומעמדו של אתר אינטרנט ברשת, על ידי הגדלת נפח התעבורה אליו ויצירת עניין בתוכו, באופן שוטף.
ההיגיון העומד מאחורי רישות באינטרנט, הוא להגיע לאתרי אינטרנט מפנים, אשר יסבו את תשומת לב הגולשים הרלוונטיים למטרות האתר ויאפשרו להם להיחשף לקיומו, להיכנס אליו, להתעדכן ולפעול בו. להשיג באמצעותו מידע ולקבל מענים נוספים לצרכיהם.
בדומה לאסטרטגיה של מיתוג, רישות אתרים שואף להטביע את המודעות לאתר בתודעת הגולשים כאופציה רלוונטית עבורם לחיפוש מענים ספציפיים לצרכיהם.
מקור המונח מצרוף ההגדרות:
אינטרנט (בעברית: מרשתת) -רשת מחשבים גלובלית, המחברת רשתות מחשבים שונות
ומקשרת בין מיליוני מחשבים בכל העולם.
אתר אינטרנט - אוסף של דפי אינטרנט (ולעתים משאבים נוספים) המקושרים ביניהם ובדרך כלל שותפים לשם תחום מסוים. בדרך כלל מדובר בדפים שכולם מוחזקים על אותו השרת.
רישות עסקי (נטוורקינג) הוא גישה שיווקית של 'חבר מביא חבר' המתחוללת במפגשים חברתיים של אנשי עסקים ובעלי עסקים מרקעים שונים, למטרת יצירת רשתות חברתיות העשויות להוביל לשיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות.
רישות אתרי אינטרנט, בדומה לרשות עסקי הוא דרך לטוות קשרים, במקום במרחב האמיתי, במרחב הווירטואלי של האינטרנט (Inter-net Working).
מטרות הרישות באינטרנט:
שיטת הפעולה יעילה במיוחד עבור בעלי אתרים עסקיים המעוניינים להגיע לגולשים חדשים שעשויים להפוך ללקוחות פוטנציאליים ולמשוך אותם לגלוש לאתר, להניע אותם לפעולה ולהפוך אותם ללקוחות בפועל. זוהי שיטת חשיבה של ניהול האתר כמוקד של רשת תוכן באינטרנט.
ויעדיה הם:
א. איתור אתרי אינטרנט נוספים הפונים לקהלי היעד של האתר, שמשוער כי ימצאו צורך במוצריו
כמוצרים משלימים (חתן כלה צריכים צלם, מעצב,אולם וכו') ויצירת קישורים מהם אל האתר.
קישורים איכותיים יהיו לאתרים שכבר הפכו חלק מהרגלי הגלישה של הקהל המיועד.
ב. איתור אתרים נוספים שיתנו מענים משלימים לאתר והפניה אליהם.
ג. פיתוח תוכן ייחודי, רלוונטי לקהל היעד.
יתרונות
לגישה זו יתרונות יחסיים לעסקים קטנים בעלי קהל יעד מגוון. כך שהאתר מחפש גולשים עם מאפיינים שונים שיגיעו דרך אתרים סמכותיים מתווכים כמו אינדקסים, אתרי תכנים ומאמרים ואתרי רשתות חברתיות או עסקיות. השיטה כרוכה בעלויות נמוכות יחסית ומאפשרת לשמור על השפה הייחודית המבדלת של העסק.
מודל של פעילות הרישות
פעולות רישות בתוך האתר: ניסוח ורענון תוכן רלוונטי ואטרקטיבי למשיכת גולשים חדשים וחוזרים, שימוש ושילוב נכון במילות מפתח, קישורים שונים בין דפים בתוך האתר, והובלת הגולש בין הדפים השונים בו.
פעולות רישות מתוך האתר: הפניות לאתרים סמכותיים, החלפת קישורים משמעותיים עבור קהל יעד זהה. (לדוגמה מתחתנים יתעניינו גם בחופשה לירח דבש וגם בשמלות ערב) הסכמי אפיליאט.
פעולות רישות אל האתר: קישור מאינדקסים, פעילות בפורומים רלוונטיים וברשתות חברתיות, פרסום מאמרים באתרי
מאמרים ובאתרים מקצועיים.
מאפייני השיטה:
פעילות רישות באינטרנט מחייבת תחזוקה - רענון ועדכון שוטף של אתר האינטרנט, כמו כן היא מחייבת מעורבות של בעל האתר בפורומים ורשתות חברתיות הקשורים לתחום עיסוקו.
אסנת אברהם רישות אתרי אינטרנט