בחודש פברואר האחרון נערכה בברצלונה תערוכת הסלולר השנתית : נציגים מן החברות הגדולות בעולם נטלו חלק בתערוכה לתקשורת ניידת והן: גוגל , מיקרוסופט, סוני, אלקטל-לוסנט, אינטל, וופלקון הרוסית וטאטא ההודית, ועוד מספר שמות מובילים בתחום.
חברות הסלולר משיקות מדי ום מכשירים מתקדמים ומורכבים יותר ויותר. אולם אחד החידושים שנצפו בתערוכה הוא הבשורה על "סוף עידן הברזלים". אם בתערוכות הקודמות עיקר תשומת הלב הופנתה אל המכשירים החדישים, כלומר לחומרה, ה"ברזלים" כעת התוכנות הן אלו שמשתלטים במהירות על קידמת הבמה.
להלן המגמות הבולטות:
מערכות ההפעלה מתחדשות ויותר מכל זו של מיקרוסופט.
הרשתות החברתיות מתמידות לעדכן את צרכניהם בזמן אמת במובייל
החיפוש הופך להיות יותר ויותר מבוסס מיקום
צילום הווידיאו משתפר באיכותו
יישומי מולטי-מדיה
מיקרוסופט - ווינדוז מובייל 7
מיקרוסופט, ענקית מערכות המחשבים, משקיעה אף בתחום הסלולאר והחברה השיקה בתערוכה בברצלונה את מערכת ההפעלה הניידת המתקדמת שלה - ווינדוס מובייל 7. מערכת הפעלה זו תשלב בין השירותים המגוונים של החברה כגון יישומי אופיס, חיפוש במנועי בינג, משחקים באמצעות XBOX ומוזיקה ורינגטונים דרך ממשק נגן המדיה של חברת Zune.
מציאות מורחבת
אחת הטכנולוגיות אשר כיכבו בתערוכה ואשר צוברת פופולאריות לאחרונה, הנה Augmented Reality AR או בעברית מציאות מורחבת.הטכנולוגיה הזו מאפשרת לקבל דרך המצלמה ומסך הטלפון סלולארי מידע מפורט על המציאות שמולנו.כיצד זה עובד? מצביעים עם המצלמה של הטלפון סלולארי על אובייקט או חפץ בסביבתנו, לדוגמא מכונית. המכשיר סורק את המכונית ומציג נתונים על מסך הטלפון כמו דגם, שנת יצור, מחיר מחירון וכדומה.נציגי חברת מיקרוסופט ציינו בכנס כי הם שוקדים על תחום ה AR ועל שילובו במערכת ההפעלה הסלולארית שלהם. על פי דיווחיהם בתערוכה אחד התחומים שיישומו בטלפונים העובדים עם מערכת ההפעלה שלהם יהיה הוא ניווט רגלי, אשר יאפשר למשתמש לא רק לנווט אל היעד, אלא גם לדעת אלו עסקים נמצאים סביבו , לקרוא מידע אודותם, לדעת מה המרחק מהם וזכות בקופונים והטבות.
אפליקציות מסוג זה מתחברות אל רעיון מרכזי של הפרסום ממוקד המיקום: אפשר יהיה לבצע קידום מכירות לעסקים הממקומים בסמיכות למקומות שהמשתמשים יעברו לידם: אם הלקוח מטייל ברחוב שבו חנויות בגדים רבות, אזי המערכת תדע שהוא מחבב שופינג והיא תמליץ לו לבקר בחנות מסוימת. אם הלקוח נמצא בסופרמרקט ומצלם באמצעות הטלפון את מדף המוצרים, המערכת תזהה מוצרים שנמצאים במבצע באותו רגע. בנוסף אם המערכת גם מכירה את החנות, היא תזהה את המעברים ותכוון את הלקוח אל המדף.
ארנון רצון, מומחה בניהול מסחרי, שיווק, מכירות וקמעונאות. בעל ניסיון רב בפיתוח שווקים בינלאומיים ומקומיים ובניהול מכירות ושווק בתחום מוצרי צריכה וטקסטיל. לדף של ארנון רצון:ארנון רצון וכן כתבות באתר מסופונים מאת ארנון רצון. לדף המאמרים של ארנון רצון באתר articles.