כתיבת תוכן ושימושו בתחום קידום האתרים הינו שירות חדיש יחסית.
בעשורים האחרונים חלה עלייה משמעותית ביותר בתחום רשת האינטרנט, נוספו קהלים רחבים ורבים לקהל המשתמשים וכיום, נדמה כי כמעט שאין איש ואף ילד שאין לו אחיזה כזו ואחרת ברשת האינטרנט.
כפועל יוצא, רוב המידע שהקהל הביתי והעסקי מקבל, מגיע מרשת האינטרנט. לכן רוב בתי העסק, החברות, בעלי המקצוע ואף האנשים הפרטיים פונים אל שירותי קידום האתרים על מנת לקדם את האתר שלהם באופן יעיל אל ראש החיפוש במנועי החיפוש בכדי ליצור פופולאריות.
כתיבת תוכן הינה כלי שיווקי יעיל והיא עוזרת בתחום קידום האתרים על ידי הפצת מידע ופיזורו באתרים ברשת האינטרנט.
בבסיס השיטה עומד העיקרון המפעיל את מנועי החיפוש. כאשר בבואך לחפש במנועי החיפוש, מנוע החיפוש מוצא ברשת האינטרנט תוצאות מתאימות לפי מילות החיפוש. כאשר מילות חיפוש אלו מופיעות בכתיבת התוכן, אשר מפורסמת באתר שיווקי כלשהו, תעלה התוצאה של האתר שלך, ולא זו בלבד אלא שגם בעזרת המומחים של כתיבת התוכן ניתן להעלות את האתר שלך מספר רב של פעמים באותו חיפוש.
בנוסף, כתיבת תוכן תעזור לאתר שלך להתקדם לכיוון ראש רשימת החיפושים. הדבר קריטי ביותר היות ורוב המשתמשים אינם טורחים להמשיך ולעיין באלפי התוצאות שנתקבלו, לאחר שעיינו בכמה תוצאות בודדות ובחרו אחת מהן.
בשל כל הסיבות הללו, בחברות העוסקות בכתיבת תוכן נהוג לפרסם באתרים חיצוניים-שיווקיים את אותו תוכן על מנת שהאתר יתפרסם כמה שיותר. כמו כן, פעמים רבות גם כתיבת התוכן נעשית שוב ושוב כל כמה חודשים על מנת לתחזק את האתר ולהמשיך את התהליך של העלאת האתר שלך אל ראש רשימת התוצאות במאגרי החיפוש.
אולם, יש לשים לב כי פרסום האתר, קידומו וכתיבת התוכן הינם הליכים מתמשכים אשר יש לתחזקם רבות ועל כן, למרות ששירות כתיבת תוכן חד פעמי ובודד קיים, פעמים רבות אין הוא אפקטיבי לטווח הארוך.
כותב המאמר הינו דמות מוכרת וותיקה ברשת המתמחה בכתיבת תוכן לאינטרנט ובענייני המדיה השונים.