משרדי יחסי ציבור הינם עסקים אשר עוסקים ומתמחים בתחום הפרסום, השיווק ותקשורת ההמונים אשר מכוונות אל ציבור או קהל מסוים. המטרה של פעילות זו של משרדי יחסי ציבור הינה להשפיע על הקהלים והציבור הרצוי על מנת להעלות את הפופולאריות של הלקוח ולהשיג מוניטין רב.
קיימת חפיפה מסוימת בין פעילותם של משרדי יחסי ציבור לבין פעילותם של פרסומאים אולם ההבדל עולה על הדימיון מאחר שלהבדיל מפרסומאים, משרדי יחסי ציבור פועלים ברבדים של אמצעי התקשורת לרבות בעיתונים. במסגרת זו, משרדי יחסי ציבור אינם רוכשים תחום "שטח פעולה" בעיתון מסוים (פעולה אשר נעשית על ידי פרסומאים) אלא ההשפעה על עיתונאי או עורך בבניית הכתבה הינה פעולתם, כאשר זו יכולה להיות אוהדת ולהגביר את הפופולאריות כלפי הלקוח.
בדרך כלל, כיום נהוג כי אנשי ציבור רמי מעלה כגון: פוליטיקאים, חברות, ממשלות ועוד, ישכרו את שירותיו של משרד יחסי ציבור.
משרדי יחסי ציבור שוכרים את שירותיו של יחצן, הפועל בספירות הבאות:
מפרסם הודעות שונות לעיתונות כאשר התוכן צריך להיות באותה מידה הן מעניין (כדי שהעיתון יפרסם את המידה) והן תורם באופן משמעותי ומובהק ולמוניטין ולפופולאריות של הלקוח (למרות שיש שיאמרו כי כל פרסום הינו פרסום טוב).
יוצר או מפיץ ספינים תקשורתיים.
מקיים פעילות ציבורית מעוררת עניין - השקות שונות אליהן מגיעים ידוענים וכן, עשיית פעילות נרחבת בתחום רשת האינטרנט על ידי הפצת טוקבקים ומסרים.
כפי שצוין לעיל, קיים מאז ומעולם קשר הדוק בין משרדי הפרסום לבין משרדי יחסי ציבור, אולם יש להבדיל בין השניים מאחר שהפעילות במסגרת משרדי הפרסום פעמים רבות די יקרה וטכנית (רכישת שטחי פרסום בעיתונים), לעומת זאת, משרדי יחסי ציבור בעבודתם תלויים רבות בפעילות של היחצן ובקשרים שלו בעולם הפרסום והתקשורת.
כותב המאמר הינו מומחה בכל הקשור ליחסי ציבור באפיקי המדיה השונים דרך משרדי יחסי ציבור גדולים.