פרסום חוצות הינו אך תחום אחד מיני רבים בתחום הפרסום, השיווק והתקשורת.
מטרתו של פרסום חוצות היא לפנות אל קהלים רבים ככל שניתן על מנת לפרסם ולקדם מוצר, שירות, אג'נדה, רשות או אדם ספציפי.
פרסום חוצות נעשה אפשרי באמצעות שלטי חוצות במימדים עצומים המצויים בצידי הכבישים, על בניינים על גשרים ובכלל בדרכים.
כמו כן, לאור הפיתוחים הטכנולוגיים הרבים שנעשו בעשורים האחרונים של המאה הקודמת ובעשורים הראשונים של המאה הנוכחית, נתאפשר לעשות פרסום חוצות באמצעות המדיה ועל ידי הצבת מסכי ענק בדרכים, במיוחד בצמתים גדולים ועמוסים אשר בהם לרוב קיימים פקקים תכופים וקבועים. המטרה של פרסום החוצות על ידי דרכים אלו הינה ללכוד את עינו של הצופה בזמן ההמתנה ברמזור או בהמתנה לצידי הכביש ובכך באופן תת מודעי, להשפיע עליו לרכוש את המוצר, השירות או להעלות בקרבו את הסימפטיה לאדם או רשות מסוימת (הדבר פופולארי במיוחד בתקופה הקרובה לסיום קדנציה של הממשלה וטרום הבחירות לקדנציה הבאה). אולם, עם זאת ומיסוד זאת קם גם חיסרון אדיר שכן, פרסום החוצות מסיט את תשומת ליבו של הנהג בזמן הנסיעה ובכך יכולה להיגרם תאונה קטלנית.
קיימת אי תמימות דעים מובהקת לעניין פרסום חוצות ואף רשויות השלטון ניסו לפעול בעניין זה ולמנוע את הצבתם של שלטי חוצות ומסכי ענק לצידי הכביש על מנת למנוע את הסכנה הצפויה שבהצבה זו. אולם, יש הסוברים כי דווקא העובדה כי קיימת מחלוקת אדירה מצד רשויות השלטון והמועצה למניעת תאונות דרכים בפרט, לבין חברות פרסום, הפרסומאים והמפרסמים לעניין פרסום חוצות, מוכיחה את היעילות הקיימת בשימוש זה בשלטי חוצות.
כמו כן, כמו בשאר התחומים הבעייתיים, יש לעשות את האיזון הנכון בין הצרכים והיעילות של פרסום חוצות לבין הנזקים שהוא עלול לגרום להם. אולם, קיימת התחושה כי היתרונות של פרסום החוצות עולים על חסרונותיו ומגרעותיו.
כותב המאמרים הינו מומחה לפרסום חוצות באפיקי המדיה השונים.