פעמים רבות אני נתקלת בעסק שעדיין אין לו אתר אינטרנט (כן כן, זה עדיין שכיח, גם בתקופתינו רבת הוירטואליות) , או שיש לו אתר אינטרנט, אבל האתר נעשה מזמן, לא מתוחזק וכצפוי- גם לא מביא פניות או עבודה.
ואז, כשמתיישבים ליישם את תוכנית השיווק, שחלק ממנה מהווה אתר האינטרנט, פעמים רבות אפילו חלק לא מבוטל, מתחילות ההתלבטויות האינסופיות- מה צריך להיות כתוב באתר, ובמיוחד- מה צריך להיות כתוב בדף הבית?....
אז תנו לי לתת לכם כמה כללי אצבע שאולי יעזרו לכם לפזר קצת את הערפל:
1. תפקידו של דף הבית לגרום למי שהגיע לשם לעשות משהו. להשאיר פרטים, או להתקשר. את כל סיפורי ההיסטוריה עלינו, על העסק, וכו'- להשאיר לדף "מי אנחנו" או "אודות החברה". דף הבית צריך להיות קצר וממוקד, רצוי עם מסר שיווקי חד וברור.
2. כדאי שהניווט לדברים החשובים יהיה קל ומהיר ישירות מדף הבית
3. כדאי להשתדל, על מנת שמנועי החיפוש ידרגו אתכם גבוה, שבדף הבית תהיה רלוונטיות גבוהה למילות החיפוש בהן הגולשים יחפשו את מה שאתם מציעים. כלומר, לכוון מראש את התוכן בדף הבית כך שיתאים לחיפוש הרצוי של גולש היעד שלכם בגוגל.
4. טופס השארת פרטים- כדאי למקם בדף הבית. ככל שהגולש מקליק יותר פעמים על דפים בתוך האתר שלכם בחיפוש אחר מבוקשו- כך יש יותר סיכוי שתאבדו אותו בדרך...
5. ולסיום סיומת- נסו לשים את עצמכם בנעליו של הגולש שמחפש מידע. תנו לו את מה שהוא רוצה. אל תסבכו אותו. לכו על בהיר, פשוט, נגיש וקל - ותגדילו את הסיכוי להעביר את המסר, את המידע, ולהביא ליצירת קשר.
בהצלחה!
טליה בוגרת תואר ראשון ושני במינהל עסקים ומאחוריה תפקידים בכירים בתחום ניהול השיווק המכירות והסחר בחברות מהמובילות בתחומן, בשוק מוצרי הצריכה, בתחומי קוסמטיקה, טואלטיקה ומזון. לאחר שנים רבות במגזר העסקי בארגונים גדולים, החליטה טליה לשנות כיוון ולפנות למגזר החברות הבינוניות והקטנות, מתוך הכרה בצורך ההולך וגדל לידע וכלים מקצועיים בפלח שוק זה, ומאז היא עוסקת בליווי, הקניית ידע וייעוץ בתחומי השיווק והמכירות לעסקים וחברות מתחומים רבים ומגוונים כגון: אינטרנט, קמעונאות, אופנה, תעשייה, ספורט, מחול, הי-טק, ועוד.