תאונות אופנוע – מה יהיה בסופנו?
אין חולק על העובדה שתאונות דרכים בארץ עברו כל סטטיסטיקה ריאלית. מדובר בתופעה רחבת היקף שנדמה שרק גדלה עם כל יום שחולף.
בכל פעם שמתרחשת תאונת דרכים, יש היכולת להיות קטלנית, אבל כשמדובר על תאונות אופנוע הפוטנציאל הזה גדל באופן משמעותי. רוכבי האופנועים, בניגוד לנהגי הרכבים, חשופים לחלוטין והסיכון להיפגע בתאונות אופנוע בעצם גדול הרבה יותר.
גזרת משרד האוצר – מציאותית או נוקשה?
בגלל שכיחותן של תאונות אופנוע בארץ, נדמה שגזרת משרד האוצר היא בסך הכול מענה להליך שלא היא התחילה. הגזרה רק מגישה ערעור שכנגד אל מול תאונות אופנוע רבות וקטלניות שסובבות אותנו.
האם לא נכון לומר שמחיר הביטוח הוא בסך הכול מראה?
האם לא נכון לומר מחיר הביטוח תואם את המציאות וביחס ישיר אל מול כמות גדולה של תאונות אופנועים?
רוכבי האופנועים מעלים טענות לגיטימיות כנגד העלאת מחיר הביטוח:
1. התמוטטות כלכלית – העלאת מחיר הביטוח משמעותו עבור רבים מבעלי האופנועים ויתור על האופנוע לטובת מכונית כיוון ובמצב החדש, לא משתלם כלכלית להחזיק אופנוע.
2. עולם פחות ירוק – כל בעל אופנוע שלא יוכל להחזיק עוד באופנוע שלו ייאלץ לעבור לנהוג במכונית שגורמת עליה גדולה יותר בזיהום אויר.
3. החרפת הפקקים – אם יהיו יותר מכוניות בכביש יהיו יותר פקקים.
נהגי אופנוע ותרבות נהיגה
על פניו, אין מקום לוויכוח, הטיעונים של רוכבי האופנועים מבוססים ונכונים. עם זאת, נראה שאין מנוס מן העובדה שלאור תאונות אופנוע רבות כל כך חייבים לייקר את מחיר הביטוח. בגלל הרוכבים חסרי הזהירות, מתייקר שוב מחיר הביטוח של אופנועים בישראל שכן כמות תאונת אופנוע שכזו מחייבת ייקור של מחיר הביטוח.