שום משולש
Allium neapolitanum
ידוע שלצמח השום סגולות המשפיעות על הגוף הפיזי. ברפואה העממית מהווה תרכובות הגופרית שבו הנקראת אליצין מקור להשפעה מיטיבה על כלי הדם, לחץ דם גבוה, הצטננות, שפעת, השמדת חיידקים ועוד'.
כצמח מרפא חשוב תהיתי מה הן סגולותיו האנרגטיות של פרח השום, לשם כך ארזתי את תרמילי עם ציוד המיצוי ביום שמש של חודש פברואר 2004 ויצאתי לשמורת פולג הנמצאת כעשרה קילומטרים צפונית לתל אביב. החנתי את המכונית מתחת לגשר המחבר את השמורה למכון וינגייט ונכנסתי אל השמורה. כקילומטר מהכניסה בתוך רכס הכורכר מצאתי כמה צמחים פורחים בלבן של שום משולש.
בתמציות פרחי ארץ-ישראל אין אנו מתייחסים לחלקיו הפיזיים של הפרח בריפוי. (שורש גבעול ופרח). אנו מתייחסים בריפוי רק לתמצית אנרגטית המופקת מאנרגיית החיים של הצמח (ללא קטיפתו) המוקרנת מהפרח או מהפרחים שלו אל הסביבה ועל השפעתה החיובית של אנרגיה זו על אמונותיו, רגשותיו וגופו של האדם.
עלי הפרח הלבנים של השום המשולש מסמלים נתיב של טוהר וניקיון רגשי, אל מול הגבעול שהחתך המשולש שלו המסמל את חץ הפגיעה שעל האדם להתגבר עליו בדרך לניקיון רגשי.
מכאן ההקשר הישיר אל הסליחה.
טינה, ומרירות הם רגשות אותם אנו מפנים כלפי הזולת כאשר נפגענו ואנו מתקשים לסלוח להם. אלו הם רגשות הגורמים לנו לאובדן של אנרגיה פנימית לחולשה (שלא תמיד אנו מזהים את מקורה) ולדלדול משאבים אנרגטיים היכולים להוביל לתשישות פיזית או נפשית.
בתמציות פרחי ארץ-ישראל אנו נותנים את התמצית לאנשים שעברו פרידה, פיטורין, גירושים, בגידה, רמאות, וניצול על ידי הזולת ומתקשים לסלוח.
הרגשות העולים מאירועים אלו הם כה עזים וקשים, עד שאנשים רבים מדחיקים ומכחישים את קיומם במיוחד אם הם קשורים למשפחתם.
אחת הדוגמאות השכיחות לקיומן של רגשות אלו עולה בחגים. במשך התקופות בין החגים מתקיים לכאורה סוג של סטאטוס קוו, התעלמות, הנשמר עד לארוחת החג. כאשר אל המודעות מסתננת הידיעה שבארוחה המשפחתית הקרובה יגיע האדם לו אנו שומרים טינה היא גורמת לנו להעלות שוב את האירוע המכונן ובו זמנית את הפרשנות האישית שלנו הצמודה אליו. מרגע זה ועד לסעודה אנו נמצאים בתקופת הכנה, בונים מטען רגשי שלילי ורגישות עזה כלפי הפוגע המחפש נתיב לצאת החוצה.
זו הסיבה שחלק גדול מאיתנו שונא את הארוחות המשפחתיות הללו, ראשית בגלל הרגשות שהן מעוררים בנו לפני הארוחה, ושנית אחרי מילה או משפט שלא במקום שהושמעה כלפינו (שהכנו את עצמנו אליו), נוצרת בנו התפרצות וולקנית רגשית, עד שבמקום להשתחרר אנו יוצאים מרוקנים עם רגשות אשם (תמצית אחרת) והבטחה שבשנה הבאה אנו לא מגיעים למפגש וחוזר חלילה.
תמצית אנרגטית המופקת מפרח של שום משולש מאפשרת לאדם לבחון את האפשרות לסלוח לאדם שפגע בו. היא מסיטה ולו לרגע קט את המיקוד מהפגיעה והפוגע אל הסליחה.
תחושת השחרור המורגשת אחרי לקיחת התמצית היא כמעט מידית ובו זמנית אחרי תקופה מאוד קצרה שבה התחושה הקודמת. התמצית מאפשרת לאדם להרגיש לפרק זמן קצר את הרגשת השחרור לעומת הטינה והמרירות, כדי שיוכל לבחור .
רבים מהאנשים מתקשים לסלוח, ללא בקשת סליחה מילולית קודמת מהפוגע לכן האדם במצב הזה לא יפעל לפיוס.
תמצית השום משחררת את האדם מההרגשה שלסלוח ללא נכונות מילולית להכרת הרע מהפוגע זו פעולה של חולשה. מכיוון שהאדם חושב שאם הוא יעשה את הפעולה הראשונה לקראת הפיוס הוא יתפס כחלש משניהם.
האדם מסרב לסלוח משום שהוא אינו מוכן לשחרר את הזולת מאחריות להרגשה הרעה בו הוא מחזיק.
תמצית השום מכוונת את האדם לשים לב לדברים הבאים:
א. האירוע התרחש לפני זמן רב.
ב. האירוע חי במחשבותיו וזיכרונותיו.
ג. האדם אינו יכול לשנות את מה שאירע.
ד. האדם יכול לשנות רק את הגישה שלו לאירוע.
ה. כל עוד האדם מסרב לסלוח הוא אינו מתחזק אלא מחליש את עצמו.
ו. עוצמתו וכוחו של האדם מתגלים רק כאשר הוא משחרר את עצמו מהשפעתה המרעילה של הטינה.
האדם מסרב בדרך כלל לסלוח מהסיבה הפשוטה כי הוא מאמין שלסלוח אינו טוב עבורו.
תמצית השום הופכת חשיבה זו ומובילה את האדם להכרה שמה שהוא חשב קודם שטוב לו עכשיו לא משרת אותו יותר .
ואז הוא מוכן לבחור לסלוח.
Allium neapolitanum
ידוע שלצמח השום סגולות המשפיעות על הגוף הפיזי. ברפואה העממית מהווה תרכובות הגופרית שבו הנקראת אליצין מקור להשפעה מיטיבה על כלי הדם, לחץ דם גבוה, הצטננות, שפעת, השמדת חיידקים ועוד'.
כצמח מרפא חשוב תהיתי מה הן סגולותיו האנרגטיות של פרח השום, לשם כך ארזתי את תרמילי עם ציוד המיצוי ביום שמש של חודש פברואר 2004 ויצאתי לשמורת פולג הנמצאת כעשרה קילומטרים צפונית לתל אביב. החנתי את המכונית מתחת לגשר המחבר את השמורה למכון וינגייט ונכנסתי אל השמורה. כקילומטר מהכניסה בתוך רכס הכורכר מצאתי כמה צמחים פורחים בלבן של שום משולש.
בתמציות פרחי ארץ-ישראל אין אנו מתייחסים לחלקיו הפיזיים של הפרח בריפוי. (שורש גבעול ופרח). אנו מתייחסים בריפוי רק לתמצית אנרגטית המופקת מאנרגיית החיים של הצמח (ללא קטיפתו) המוקרנת מהפרח או מהפרחים שלו אל הסביבה ועל השפעתה החיובית של אנרגיה זו על אמונותיו, רגשותיו וגופו של האדם.
עלי הפרח הלבנים של השום המשולש מסמלים נתיב של טוהר וניקיון רגשי, אל מול הגבעול שהחתך המשולש שלו המסמל את חץ הפגיעה שעל האדם להתגבר עליו בדרך לניקיון רגשי.
מכאן ההקשר הישיר אל הסליחה.
טינה, ומרירות הם רגשות אותם אנו מפנים כלפי הזולת כאשר נפגענו ואנו מתקשים לסלוח להם. אלו הם רגשות הגורמים לנו לאובדן של אנרגיה פנימית לחולשה (שלא תמיד אנו מזהים את מקורה) ולדלדול משאבים אנרגטיים היכולים להוביל לתשישות פיזית או נפשית.
בתמציות פרחי ארץ-ישראל אנו נותנים את התמצית לאנשים שעברו פרידה, פיטורין, גירושים, בגידה, רמאות, וניצול על ידי הזולת ומתקשים לסלוח.
הרגשות העולים מאירועים אלו הם כה עזים וקשים, עד שאנשים רבים מדחיקים ומכחישים את קיומם במיוחד אם הם קשורים למשפחתם.
אחת הדוגמאות השכיחות לקיומן של רגשות אלו עולה בחגים. במשך התקופות בין החגים מתקיים לכאורה סוג של סטאטוס קוו, התעלמות, הנשמר עד לארוחת החג. כאשר אל המודעות מסתננת הידיעה שבארוחה המשפחתית הקרובה יגיע האדם לו אנו שומרים טינה היא גורמת לנו להעלות שוב את האירוע המכונן ובו זמנית את הפרשנות האישית שלנו הצמודה אליו. מרגע זה ועד לסעודה אנו נמצאים בתקופת הכנה, בונים מטען רגשי שלילי ורגישות עזה כלפי הפוגע המחפש נתיב לצאת החוצה.
זו הסיבה שחלק גדול מאיתנו שונא את הארוחות המשפחתיות הללו, ראשית בגלל הרגשות שהן מעוררים בנו לפני הארוחה, ושנית אחרי מילה או משפט שלא במקום שהושמעה כלפינו (שהכנו את עצמנו אליו), נוצרת בנו התפרצות וולקנית רגשית, עד שבמקום להשתחרר אנו יוצאים מרוקנים עם רגשות אשם (תמצית אחרת) והבטחה שבשנה הבאה אנו לא מגיעים למפגש וחוזר חלילה.
תמצית אנרגטית המופקת מפרח של שום משולש מאפשרת לאדם לבחון את האפשרות לסלוח לאדם שפגע בו. היא מסיטה ולו לרגע קט את המיקוד מהפגיעה והפוגע אל הסליחה.
תחושת השחרור המורגשת אחרי לקיחת התמצית היא כמעט מידית ובו זמנית אחרי תקופה מאוד קצרה שבה התחושה הקודמת. התמצית מאפשרת לאדם להרגיש לפרק זמן קצר את הרגשת השחרור לעומת הטינה והמרירות, כדי שיוכל לבחור .
רבים מהאנשים מתקשים לסלוח, ללא בקשת סליחה מילולית קודמת מהפוגע לכן האדם במצב הזה לא יפעל לפיוס.
תמצית השום משחררת את האדם מההרגשה שלסלוח ללא נכונות מילולית להכרת הרע מהפוגע זו פעולה של חולשה. מכיוון שהאדם חושב שאם הוא יעשה את הפעולה הראשונה לקראת הפיוס הוא יתפס כחלש משניהם.
האדם מסרב לסלוח משום שהוא אינו מוכן לשחרר את הזולת מאחריות להרגשה הרעה בו הוא מחזיק.
תמצית השום מכוונת את האדם לשים לב לדברים הבאים:
א. האירוע התרחש לפני זמן רב.
ב. האירוע חי במחשבותיו וזיכרונותיו.
ג. האדם אינו יכול לשנות את מה שאירע.
ד. האדם יכול לשנות רק את הגישה שלו לאירוע.
ה. כל עוד האדם מסרב לסלוח הוא אינו מתחזק אלא מחליש את עצמו.
ו. עוצמתו וכוחו של האדם מתגלים רק כאשר הוא משחרר את עצמו מהשפעתה המרעילה של הטינה.
האדם מסרב בדרך כלל לסלוח מהסיבה הפשוטה כי הוא מאמין שלסלוח אינו טוב עבורו.
תמצית השום הופכת חשיבה זו ומובילה את האדם להכרה שמה שהוא חשב קודם שטוב לו עכשיו לא משרת אותו יותר .
ואז הוא מוכן לבחור לסלוח.
נתן אמסטר בעלים ומיסד של תמציות פרחי ארץ-ישראל .http://www.holylandessences.com טל:03-6043242