במהלך חודש ינואר 2007 אלפי אתרים מצאו את עצמם נדחקים למקום ה-1000 לאחר מספר שנים שהיו מדורגים במקומות הראשונים במנוע החיפוש של גוגל. הפורומים של מקדמי האתרים געשו והתמלאו בתאוריות שונות ומגוונות וגוגל מילא את פיו מים ולא העניק הסבר. השם שניתן ע"י הגולשים לתופעה מכונה "עונש+950" כלומר אתרים נזרקו כ-950 מקומות בתוצאות החיפוש בפתאומיות. המספר 950 הינו מדויק כיוון שיש אתרים שממש הגיעו לסוף רשימת החיפוש, אך זהו השם שניתן לתופעה. "עונש +30" ידוע ומוכר כבר זמן רב וניתן ע"י גוגל לאתרים שביצעו פעילות לא כשרה לפי גוגל ועל-כך נענשו בהקפצה של 30 מקומות.
כידוע גוגל משקיעים הרבה בפיתוח ועדכון האלגוריתם שקובע את הדירוג של תוצאות החיפוש. כל העת מנסה גוגל לזהות את הפעילות הלא כשרה שספאמרים נוקטים בכדי לקדם אתר מסויים. גוגל לא סתם מעניש אלא מנסה לשמור על אמינות התוצאות. במידה וגוגל יאפשר לאתר ספאם להופיע בתוצאות החיפוש, אמינותו של גוגל תפגע בעיני הגולשים. ניסיון להבין את כל הטריקים שגוגל יודע לזהות, מגלה עד כמה מנוע החיפוש של גוגל מורכב ומשוכלל.
מקרה מוכר של הוצאת אתר מתוצאות החיפוש הוא BMW . החברה השתמשה בטכניקה של דף אינטרנט נסתר מעיני הגולשים, שהתחזה לדף הראשי של BMW גרמניה. כאשר הגולשים לחצו על הקישור, הוא הפנה אותם לדף הראשי האמיתי של BMW גרמניה. הדף המתחזה הכיל טקסט חוזר של המילים "מכונית משומשת", על-מנת להעלות את הדירוג של האתר במנועי החיפוש ולגרום להופעתו במקום הראשון עם כל חיפוש של הביטוי הנפוץ "מכונית משומשת". כתוצאה מעונש ההרחקה דירוג ה - PageRank של האתר בגרמניה אופס וחיפוש אחר מונחים כגון " BMW גרמניה" לא הפנה לאתר.
כיצד מנוע החיפוש של גוגל מזהה אתר שקודם בטכניקות קידום פסולות? האלגוריתם של גוגל משתכלל כל הזמן. הרובוט של גוגל שסורק את האתרים לומד לזהות טכניקות פסולות ומרים דגל אדום כאשר הוא נתקל בטכניקה כזאת. כמו-כן גוגל מעודד משתמשים לדווח על שימוש בטכניקות קידום אתרים פסולות. לגוגל יש דף מיוחד המיועד לדווח על אתרים חשודים.
העונשים של גוגל הם אוטומטים ואינם מצריכים התערבות יד אדם. כל אימת שמנוע החיפוש מזהה טכניקה פסולה, מסמן הרובוט של גוגל את האתר. כאשר האתר עובר סף מסויים הוא מוענש. בדרך כלל לזמן קצוב או עד לתיקון הבעיה. יש חילוקי דעות אם אתר שמוענש חוזר למיקומו טרם העונש לאחר זמן מסויים גם אם לא תיקן את הבעיה או רק אם תיקן אותה. אנשי גוגל אינם נוטים לנדב מידע מפורט בנושא זה. הדרך היחידה להבין את דרך פעולת העונש היא לבחון את המשותף לכל הדפים שהוענשו.
כידוע גוגל משקיעים הרבה בפיתוח ועדכון האלגוריתם שקובע את הדירוג של תוצאות החיפוש. כל העת מנסה גוגל לזהות את הפעילות הלא כשרה שספאמרים נוקטים בכדי לקדם אתר מסויים. גוגל לא סתם מעניש אלא מנסה לשמור על אמינות התוצאות. במידה וגוגל יאפשר לאתר ספאם להופיע בתוצאות החיפוש, אמינותו של גוגל תפגע בעיני הגולשים. ניסיון להבין את כל הטריקים שגוגל יודע לזהות, מגלה עד כמה מנוע החיפוש של גוגל מורכב ומשוכלל.
מקרה מוכר של הוצאת אתר מתוצאות החיפוש הוא BMW . החברה השתמשה בטכניקה של דף אינטרנט נסתר מעיני הגולשים, שהתחזה לדף הראשי של BMW גרמניה. כאשר הגולשים לחצו על הקישור, הוא הפנה אותם לדף הראשי האמיתי של BMW גרמניה. הדף המתחזה הכיל טקסט חוזר של המילים "מכונית משומשת", על-מנת להעלות את הדירוג של האתר במנועי החיפוש ולגרום להופעתו במקום הראשון עם כל חיפוש של הביטוי הנפוץ "מכונית משומשת". כתוצאה מעונש ההרחקה דירוג ה - PageRank של האתר בגרמניה אופס וחיפוש אחר מונחים כגון " BMW גרמניה" לא הפנה לאתר.
כיצד מנוע החיפוש של גוגל מזהה אתר שקודם בטכניקות קידום פסולות? האלגוריתם של גוגל משתכלל כל הזמן. הרובוט של גוגל שסורק את האתרים לומד לזהות טכניקות פסולות ומרים דגל אדום כאשר הוא נתקל בטכניקה כזאת. כמו-כן גוגל מעודד משתמשים לדווח על שימוש בטכניקות קידום אתרים פסולות. לגוגל יש דף מיוחד המיועד לדווח על אתרים חשודים.
העונשים של גוגל הם אוטומטים ואינם מצריכים התערבות יד אדם. כל אימת שמנוע החיפוש מזהה טכניקה פסולה, מסמן הרובוט של גוגל את האתר. כאשר האתר עובר סף מסויים הוא מוענש. בדרך כלל לזמן קצוב או עד לתיקון הבעיה. יש חילוקי דעות אם אתר שמוענש חוזר למיקומו טרם העונש לאחר זמן מסויים גם אם לא תיקן את הבעיה או רק אם תיקן אותה. אנשי גוגל אינם נוטים לנדב מידע מפורט בנושא זה. הדרך היחידה להבין את דרך פעולת העונש היא לבחון את המשותף לכל הדפים שהוענשו.