נקודת של חלק מהממליצים על צילום דיגיטלי נגועה בהסתכלות חד-צדדית ומצומצמת,
גם אם הצילום הדיגיטלי אכן שולט בעולם הצילום וגם את מכל בחינה שהיא הוא יותר איכותי - עדיין הפילם חי וקיים ונושם ובועט,
הירידה בכמות צילום הפילם אינה משקפת את איכותו אלא את הרצון לחיים קלים יותר - ולא יחודיים,
בדיוק כמו שהמצאת אופנוע לא הרגה את תעשית האופנים כך גם הCCD לא הרג את הפילם,
אין כל טעם להשות את הצילום הדיגיטלי לצילום הפילם מבחינת איכות ,
בדיוק כמו שאין טעם להשות את רישום הפחם לציור שמן - ובטח לא לצילום, - כל נישה היא פשוט אחרת,
צילום הפילם אינו "פחות טוב" או "יקר יותר" - הוא פשוט שונה,
אפשר לחלק את צלמי הדיגיטלי ל-2 קבוצות -
קבוצה אחת מצלמת , לא מטפלת כלל בתמונה אלא צורבת אותה על CD או מדפיסה אותה בלשכת שרות ,
קבוצה שני מעבדת את התמונה לפני הצריבה או ההדפסה,
הבעיה בקבוצה הראשונה היא שהתוצאות המתקבלות אינן באיכות מכסימלית
הבעיה בקבוצה השניה היא שרוב אלו שנימנים עליה אינם מספיק מקצועיים לבצע את הטיפול הנכון בתמונה ,
מה שמשותף לשתי הקבוצות - אם הן היו מצלמות פילם ונותנות אותו לסריקה והדפסה - התוצאות המתקבלות היו טובות ממה שהם משיגים בצילום דיגיטלי,
קבוצה שלישית וקטנה היא אלו שמצלמים דיגיטלי - ויודעים לעבד נכון את התמונה ,
לצילום בפילם עדין יש מספר יתרונות גדולים -
א - אתה לא צריך להחליף מצלמה כל שנתיים,
ב - אתה לא צריך להיות מקצוען כדי לצלם תמונה טובה ,
ג - אתה לא צריך מחשב, תוכנות וידע במחשבים ועיבוד תמונה,
ד - המדיה לא תמחק, תדפק מוירוסים, לא תתאים לפורמטים חדשים,
כל הניסיונות להתדיין בנושא צילום אנלוגי-דיגיטלי מתרכזים ב"איכות" - נושא שאינו רלונטי כלל באמנות,
בעיקרון - אם לאיכות יש משמעות באמנות - אין טעם לצלם כלל כיון שבעתיד האיכות תהיה טובה יותר - יכדאי לחכות לעתיד ולצלם אז,
מורה פרטי לצילום,
הנדסאי צילום טכני-מדעי,
בוגר מכללת קירית אונו,
התמחות בהדרכות ועיבוד תמונה,
עיסוקים בעבר - נהול מעבדות צילום, איפיון ציוד, רכש והדרכות במערכת הבטחון, יעוץ בנושאי אופטיקה, עיבד תמונה וצילום
עיסוק היום - מורה לצילום, פרטי וקבוצות קטנות , חוג צילום, לימוד צילום פרטי על המצלמה, יעוץ ברכישת מצלמה ולימוד הפעלה, פתרון בעיות בצילום, עיבוד תמונה והכונה לצלמים,
האתר שלי -
http://www.f64.co.il/
הגלריה שלי -
http://www.f64.co.il/gallery/