אם אתה שואל את עצמך "למה לי למתג עצמי ?"
אז כדאי שתדע שבדיוק כמוך, אנשים ומעסקים פוטנציאלים מחפשים מידע בזירת האינטרנט. וכשהם יעשו זאת, כדאי שתדאג להופיע. להיות נוכח בצורה הכי טובה שאפשר.
נוכחות ברשת יכולה לנוע מכתיבת בלוג אישי, כרטיסים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ודהמרקר, ציוצים בטוויטר, חשבון ב- Youtube וכו' ועד לאתרי מאמרים. לרוב, הנוכחות הפרסונלית אמיתית אך ישנם גם כאלו שמסתתרים מאחורי "שם במה".
תוצאות הגוגל על השם שלך הם פועל יוצא של הנוכחות אינטרנטית שאתה מנהל.
בדיוק כפי שאנו עושים גוגל על אנשים שזה עתה הכרנו או על אנשים שאנו עתידים לפגוש מחר, כך גם מעסיקים ומגייסים עושים גוגל בכדי למצוא מידע עליך.
עכשיו כשאנו יודעים זאת, אנחנו צריכים לאפשר להם לקבל את המידע כפי שאתה מוכן להגיש. לתת לשוק העבודה להתרשם ממך בדיוק כפי שאתה רוצה. אבל בדיוק.
איך הנוכחות האינטרנטית תעזור לך במישור המקצועי:
רושם – יש לך הרבה מקבילים מקצועיים. במה אתה שונה מהם - בעידן בו יש הרבה מתחרים על כל משרה וההיצע גדול על הביקוש – אין לנו אלא לנסות ולהתבלט בדרך הטובה ביותר. הנוכחות האינטרנטית מאפשרת לנו להתבלט ולהיזכר.
כשהמעסיק ואו חברת ההשמה עושים גוגל על שמות המועמדים למשרה והם נתקלים במגוון תכנים חיוביים בהם אתה מוזכר – אז תהיה בטוח שאתה תזכר. ולטובה.
lider – מעסיקים מוקירים עובדים בעלי ביטחון עצמי, עובדים שיודעים להוביל ועובדים שבטוחים בדרכם.
הנוכחות האינטרנטית מעידה על ביטחון עצמי גבוה. אם אתה תפיץ את פעילותך ודעותייך ברבים כנראה שאתה בטוח בעצמך, מאמין בדרכך ומרגיש מספיק בטוח בתוצאותיה.
מקצועיות – נוכחות אינטרנטית אינה דבר של מה בכך. עיקרה של נוכחות חכמה, חיובית ונאמנה למטרות טמונה בתכניה.
תכנים מקצועיים היוצרים זהות בין התחום המקצועי לבין הפרסונה מחזקים את הנוכחות המקצועית שלנו ברשת.
כך לדוגמא ניתן להפוך "מנהל שיווק" בחברה גדולה ל"מומחה בעולם הגברת הכנסות בארגוני מגה", "עורך דין" ל"עורך דין מומחה בחוזים בינלאומיים", "מפיק אירועים" ל" מפיק מסיבות אוירה" ועוד.
אז איך מתחילים ?
התבונן וכתוב:
ערב מאוחר. הילדים כבר ישנים והבית שקט. עצום את העיניים וחשוב איפה אתה רוצה להיות עוד 5 שנים, חשוב על מה היית רוצה שאנשים יחשבו עלייך, חשוב על הדברים שמעניינים אותך במסגרת עבודתך, חשוב על התוצאות העסקיות שאתה מביא בכל אחד מהתחומים והתחל לבנות לעצמך אסטרטגיה.
אחרי ששרטטת לעצמך קו, קח דף ועט (או הדלק את הלפטופ) והתחל לכתוב בשני שלבים:
א. רשום לעצמך 5 מילים מקצועיות איתן היית רוצה להזדהות.
ב. התחל לכתוב תוך כדי שילוב המילים המקצועיות בכל אחד מהמאמרים.
אל תתרגש אם תעמוד אילם אל מול המסך. הפעם הראשונה תמיד קשה.
לדוג': אם במסגרת היותך מנהל שיווק בחברה גדולה אתה מאוד נהנה מכל עולם שימור הלקוחות – תתחיל לכתוב על איך הדרך הטובה לשמר לקוח שלא באמצעות הטבות כספיות. על הדרכים הזולות להעלות שביעות רצון לקוח כמו – הקשבה ללקוח, איחולי מזל טוב ביום ההולדת, ליזום מולו הצעות ועוד.
הרשם לקפה דה מרקר:
ל- 11.9% מכלל משתמשי האינטרנט יש כרטיס בדהמרקר. לתכני הכרטיס האישי ברשת זו נוכחות מאוד גבוהה בגוגל.
פתיחת הכרטיס תאפשר לך להעלות את תכנייך המקצועיים, פרטים אודותיך וכל מה שקשור לתעודת הזהות העסקית בה אתה מעוניין.
לאחר שתזין פוסטים בכרטיס, כשיעשו גוגל על שמך ואו על מילות חיפוש שדאגת לעדכן באופן מחזורי ותדיר בכל אחד מהפוסטים, אתה תעלה. ובגדול.
וזוהי רק הסנונית הראשונה של השיווק האורגני (נשמע טוב יותר משיווק ויראלי). ויש כל כך הרבה.
אנשים מחליטים מה דעתם עליך לפי הדבר הראשון שעולה להם ב-Google. כשאתה עושה גוגל על עצמך - מה עולה בתוצאות החיפוש אם בכלל ? האם מה שאתה רוצה שיופיע ?
B-Brand - עולם חדש של שיווק. www.b-brand.co.il