מסחר אלקטרוני זה למעשה בפשטות הגדרה של מסחר וביצוע עסקאות כספיות ובעלי ערך כלכלי באמצעות האינטרנט. עסקאות אלו באות היום על גבי ספקטרום שלם של נושאים, למשל EBAY,AMAZON, אתרי מידע אשר נותנים מידע תמורת תשלום חד פעמי/קבוע לתקופה. חברת סייטנט בנתה מספר אתרי מסחר אלקטרוני, למשל, הוטל קלאב, טרוול וורלד והוטל דיל. באתרים אלו המסחר האלקטרוני בא לידי ביטוי בקניית מוצרי תיירות, כגון בתי מלון, טיסות, נופשונים ,השכרות רכב וכדומה.
לצורך בניית אתר מסחר אלקטרוני, יש לאפיין את האתר בצורה הפשוטה ביותר המורכבת מ2 שלבים עיקריים.
- אופן תצוגת המוצרים – הצורך להציג את המוצר באופן הכי אמיתי כולל מחיר ותנאים, אם על ידי חיפוש המוצר על ידי המשתמש או אם על ידי קטגוריות. למחיר באינטרנט יש חשיבות כפולה, הצורך בלדעת מה קורה אצל המתחרים הוא קריטי.לכן בד"כ מפתחים אפליקציות שבקליק פשוט מקבלים את רמת המחירים גם מהמתחרים. – פשוט אבל יקר.
- אופן תהליך ההזמנה – לכל מוצר יש תהליך הזמנה, חלק מהתהליך הוא רישום המשתמש לפני ההזמנה עצמה אם דרוש, חלק נכבד מההזמנה הוא פרטי התשלום וההובלה אם צריך. בכל אופן חשוב מאוד לא להלאות על המשתמשים , שכן אם תהליך ההזמנה ייעשה מייגע, הגולש/ת עלולים להתייאש ולעזוב. לכן יש לצמצם למינימום את מספר השאלות והדפים עד לקבלת האישור על ההזמנה.
נושא חשוב לא פחות בנושא בניית אתר מסחרי הוא אבטחת מידע הנדרשת בעת ביצוע ההזמנה.
כאשר ההזמנה דורשת כרטיס אשראי, חיוני וחשוב ביותר לעשות את הפעולה כאשר אנו נמצאים בפרוטוקול SSL – Secure Sockets Layer . ניתן לוודא זאת על ידי הכתובת HTTPS והאייקון של המנעול אשר מופיע בסרגל של הדפדפן. פרוטוקול זה מוודא שרק הקונה רואה את הפרטים שהוא עומד לשלוח והם ישלחו באופן מוצפן אשר רק השרת ידע לפענח.
בבניית אתר – יש לדבר עם חברת הבניית אתרים ולוודא שלא שומרים את פרטי כ. האשראי במסדי הנתונים, אלא נשלח ישירות לחברת כ. האשראי ורק שם זה נשמר.
לסיכום, על מנת לבנות אתר מסחר אלקטרוני, יש להתייחס אל כך כאל יצירת חנות, בשלבים הראשונים אופן תצוגת המוצרים על מנת לשכנע את הלקוחות שלנו לקנות, ולאחר מכן אופן הזמנת המוצר, המלווה בבניית דפים מאובטחים.
רונן הוא מתכנת בעת נסיון של 12 שנה בבניית אתרי אינטרנט, וכן איש קשר עם לקוחות אשר צבר נסיון רב בענף האינטרנט