קידום אתרים
כאשר אנחנו ניגשים להקים אתר עלינו לקחת בחשבון כמה נקודות קונקרטיות עליהן אנחנו עומדים להשתית את הפרויקט שלנו.
על מנת לעשות זאת כראוי עלינו להעריך מחדש את אופן התפיסה שלנו בעולם הווירטואלי.
ולכן נטיב לעשות אם נקדים חלוקה לוגית של כל הפרויקט אינטרנטי שלנו.
כל אתר בין אינפורמטיבי ובין שיווקי מושתת על 4 אבני יסוד עליהן עומדת האסטרטגיה השיווקית כולה והן מיתוג, עיצוב, בנייה, וקידום אתרים.
חלוקה זו נכונה בכל בהתחשב בטבע העניין והדבר היחד שיש להוסיף עליה הוא העיקרון עליו היא סובבת.
על מנת לעשות זאת עלינו להכיר ראשית את אופן ההסתכלות של החברות השונות העוסקות כיום בהקמת אתרים.
מהן האסכולה של מעצבי האתרים, מתכנתי האתרים, משווקי האתרים (קניית מדיה), ומקדמי האתרים.
אסכולת מקדמי האתרים היא שצמחה אחרונה מכל החבורה והסיבה לזאת פשוטה, מנועי החיפוש למרות שהדבר רחוק מהזיכרון, לא תמיד היוו פקטור רציני של שיווק בעולם הווירטואלי.
בעבר באם הייתה בעל אתר היה עליך לדאוג לשיווק באמצעות ערוצי תקשורת שונים, ובהתאם צמח המקצוע רוכשי המדיה שאותו אנחנו מכנים במאמר זה "משווקי אתרים".
לכאורה הדבר לא מציג בעיה כל שהיא, אמנם משעה שנכנסו מנועי החיפוש לתמונה והחלו לתפוס מקום בתודעה של הגולש אכן החלה להיווצר בעיה בפרדיגמת הקמת האתר מיסודה.
הסיבה היא שבהעדר מנועי חיפוש מהתמונה הליך הקמת האתר ושיווקו נצטייר כדלקמן: מיתוג, עיצוב בהתאם לתוארי המיתוג, בנייה ותכנות האתר בהתאם ל layout של המעצב, ולבסוף שיווקי באמצעות משווקי האתרים.
ובאופן הכרחי אם השיווק תלוי בלבד ביכולת הרכישה והמימון של משווקי האתרים, הרי שכל שהיה לעשות בעבר הוא לדאוג לתקציב שמן לשיווק והרי אנחנו מוכרים מוערכים וכו'.
אמנם משעה שכנסו מנועי החיפוש לתמונה הדבר נעשה לא כל כך פשוט, מילים כמו רלוונטיות, ידידותיות לגולש, והיות בר סמכא, הפכו להיות יותר מאשר מילים יפות אלא עקרונות להערכה קידום וחשיפה של כל אתר בעולם הווירטואלי ובעדר אחדים מהפרמטרים הללו גם נעדר האתר ממנועי החיפוש!
מה שהפך את ההיררכיה של תכנון הפרויקט על פיה, וכעת על מנת לתכנן פרויקט כראוי יש להקדים מחקר ראשוני לקידום האתר, לבנות את האתר מבחינת שלד בהתאם לעקרונות הקידום, ולבסוף לעצב ולהתייחס למיתוג בעולם האינטרנט.
וזהו דבר שהמון חברות "קידום אתרים" או לחילופין "בניית אתרים" טרם הפנימו, כתוצאה מכך ניתן לראות כיום המון חברות המשקיעות יתר על עמידה בעיצוב גרנדיוזי ואפקטים מרהיבים נקודות שלעיתים קרובות מולידות ממשק משתמש מסורבל קוד לא ידידותי למנועי חיפוש, בשעה שהיה עליהם לתכנן אתר קליל קליט ידידותי הן למשתמש והן למנועי החיפוש.
כתוצאה מכך כל הפרויקט קורס בטרם עת.
במבט מעמיק ניתן לזהות נקודה אחת שסבבה את כל הקריסה הנ"ל והיא גם הנקודה בה התחלנו את המאמר הזה, העיקרון עליו אלינו לבסס את כל הפרויקט שלנו והוא פשוט ביותר, לבסס את כל הפרויקט שלנו לא מנקודת מבט עיצובית גרידא, כי אם מנוקדת מבט של מנועי החיפוש כלומר מנוקדת מבטו של מקדים אתרים. באופן זה השתלשלות הפרויקט יהיה טבעי, בריא, ובעל יכולת התפתחות מתמדת לטווח הרחוק.
קידום אתרים בשיטה חדשנית אפקטיבית נכונה ומותאמת לכל מנועי החיפוש