המושג דף נחיתה יכול להישמע כמו מונח מתחום התעופה.. אז זהו זה לא ממש עניין של טיסות..
דף נחיתה הוא למעשה דף אינטרנט שהוקם על מנת שיגיעו אליו (ינחתו אליו) ויבצעו פעולה מאוד מסוימת כגון : השארת פרטים הרשמה לקורסים , מכירה של מוצרים ועוד.
היתרון הבולט של דף מהסוג הזה הוא שהדף מאוד ממוקד ולמשתמש אין שום ספק מה בעצם רוצים ממנו , לרוב דפי נחיתה הם מאוד פשוטים נקיים ברורים ומאוד פרקטים.
יעילות דף נחיתה נמדדת באחוז האנשים שביצע את מה שדף הנחיתה הורה להם. כמובן שיש פרמטרים נוספים כגון מאיפה הגיע הלקוח לדף הנחיתה ועוד אבל במרבית המקרים דף נחיתה טוב מניב תוצאות בדמות מכירה של שירות ו-או מוצר מסוים. מילת המפתח שזה מגיע ל"דפי נחיתה" זה פשטות ומיקוד.
אך לפני הכל - הדבר החשוב ביותר זה להגדיר למעצב לעצמי מה אני רוצה להשיג בדף הנחיתה שלי? האם זה שהלקוח ישאיר את הפרטים שלו ואנחנו נחזור אליו - האם זה להפנות אותו לדף אחר בו הוא ייבצע את הרכישה או הרשמה? האם זה בכלל על מנת שיירשם לאיזה מועדון חברים?? ברגע שנגדיר מה אנחנו רוצים להשיג הדרך לעיצוב הדף תהיה קלה יותר והרבה יותר נכונה.
בוא ניקח לדוגמה דפי נחיתה להשוואת מחירים , מכירים את זה , "מלא את הטופס ונחזור אלייך עם 5 הצעות מדהימות".. אז בסוג כזה של דף אנחנו מזהים שהלקוח הפוטנציאלי הוא "עצלן" ולא רוצה לעבוד קשה מדי. אז אנחנו נבוא לקראתו , נעצב דף פשוט ממוקד שלא דורש ממנו כמעט שום דבר. משהו בסגנון השאר שם וטלפון ותקבל הצעות ישירות לטלפון תוך 24 שעות ייעשה את העבודה במקרה הזה. כמובן ש-עיצוב אתרים חייב להיות פשוט ומסביר פנים (גם יפה וגם מסביר ללקוח מה הוא צריך לעשות בשלב הבא) אנשים אוהבים פשטות. עיצוב מרהיב או המון מידע לא יעזרו ואפילו רק יזיקו . תתרכזו במטרה שלכם. "המרה" הפיכת לקוח פוטנציאלי ללקוח רשמי.
אז סדר הפעולות צריך להיות להלן :
- הבנת המטרה של הדף
- זיהוי הלקוח הפוטנציאלי
- עיצוב מותאם לאופי ולנישה עם דגש על פשטות
- עיצוב נקי ומסביר פנים שלא יהיו סימני שאלה אלא שפעולה הרצויה (שלך ושל הלקוח) תהיה ברור
- וטקסט מינימלי (עדיף באמצעות Copywriter) שיעביר את המסר בצורה חדה וממוקדת
NinaNet פתרונות אינטרנט מתקדמים - חברה לבניית אתרים , עיצוב אתרים ו-קידום אתרים