מהם משחקי האונליין? למה מתכוונים כשאומרים לנו "משחקי פלאש"?
משחקי אונליין הם בעצם משחקים מקטגוריות שונות ומגוונות, החל ממשחקי פעולה, יריות, מזל, חינוך, פלטפורמה וקלאסיים ועד אפילו משחקי סקס.
המשחקים הללו מאפשרים למשתמש אשר יש לו חיבור לאינטרנט בעצם לשחק במשחקים אשר נכתבו על ידי מפתחי תוכנה בקוד מחשב. המשחקים מגיעים לרמת גרפיקה וביצועים גרפיים מרשימים ללא כל צורך בהורדה של המשחק ובהתקנתו על מחשב המשתמש.
איך בעצם אפשר לשחק משחקים בדפדפן שלנו?
תשובה לשאלה הזו באה בחודש מאי 1996 מחברת תוכנה מארה"ב בשם FutureWave אשר שיחררה לעולם מוצר בשם FutureSplash הבא לענות בדיוק על שאלתנו. באותו הזמן עבדו בחברה כשישה אנשים. באותה שנה, ענקית התוכנה Macromedia חזתה שלתוכנה הזו פוטנציאל עצום להצלחה ולחדשנות, ורכשה את חברת FutureWave על כל ששת עובדיה ושינתה את שם המוצר ל Flash (קיצור של השם המקורי).
בשנת 2006, קנתה ענקית התוכנה Adobe את חברת Macromedia, והמוצר הפך ל Adobe Flash.
המוצר, אשר איפשר למעצבים ליצור אנימציות ווקטוריות, היווה את הבסיס של כל משחקי הפלאש המוכרים לנו כיום ומהווים כ-80% מכל משחקי האונליין הנגישים היום באינטרנט.
ה-20% הנותרים שייכים למוצר אחר של Macromedia אשר קרוי Shockwave. זוהי תוכנה מתקדמת יותר מתוכנת הפלאש והיא מאפשרת ליצור משחקי אונליין מתקדמים, עם מנוע תלת מימד חדשני ומתקדם. חסרון המשחקים המיוצרים בטכנולוגיה זו הוא זמן הטעינה, בניגוד לפלאש אשר מאפשר זמן טעינה קצר מכיוון שגודל הקובץ לא גדול, ומכיוון שגרפיקה ווקטורית לא "שואבת" משאבים של עיבוד וזיכרון מהמחשב, בניגוד לגרפיקת תלת מימד, לפלאש יש יתרון משמעותי בתחום משחקי האונליין האינטרנטיים העכשויים על השוקווייב.
שוק משחקי האונליין הוא שוק הגדל מיום ליום ולפי הערכה של פול היימן, העורך הראשי של CMP Media?s Game Power, הוא עוד צפוי להרקיע שחקים ולגדול בצורה משמעותית בשנים הקרובות. לפי תחזיותיו וממחקרים שנעשו בארה"ב, 1 מתוך 3 אמריקאים גולשים באתר משחקי אונליין לפחות פעם בחודש. אם נקח את היחס הזה וניישמו על העולם, הרי שמדובר במליונים רבים הגולשים באתרים כאלו מדי חודש, דבר אשר עלול לעניין מאוד חברות פרסום ועוד מגוון תעשיות היכולות להנות מכוח הקנייה העצום שיש לקהל זה.
משחקי אונליין הם בעצם משחקים מקטגוריות שונות ומגוונות, החל ממשחקי פעולה, יריות, מזל, חינוך, פלטפורמה וקלאסיים ועד אפילו משחקי סקס.
המשחקים הללו מאפשרים למשתמש אשר יש לו חיבור לאינטרנט בעצם לשחק במשחקים אשר נכתבו על ידי מפתחי תוכנה בקוד מחשב. המשחקים מגיעים לרמת גרפיקה וביצועים גרפיים מרשימים ללא כל צורך בהורדה של המשחק ובהתקנתו על מחשב המשתמש.
איך בעצם אפשר לשחק משחקים בדפדפן שלנו?
תשובה לשאלה הזו באה בחודש מאי 1996 מחברת תוכנה מארה"ב בשם FutureWave אשר שיחררה לעולם מוצר בשם FutureSplash הבא לענות בדיוק על שאלתנו. באותו הזמן עבדו בחברה כשישה אנשים. באותה שנה, ענקית התוכנה Macromedia חזתה שלתוכנה הזו פוטנציאל עצום להצלחה ולחדשנות, ורכשה את חברת FutureWave על כל ששת עובדיה ושינתה את שם המוצר ל Flash (קיצור של השם המקורי).
בשנת 2006, קנתה ענקית התוכנה Adobe את חברת Macromedia, והמוצר הפך ל Adobe Flash.
המוצר, אשר איפשר למעצבים ליצור אנימציות ווקטוריות, היווה את הבסיס של כל משחקי הפלאש המוכרים לנו כיום ומהווים כ-80% מכל משחקי האונליין הנגישים היום באינטרנט.
ה-20% הנותרים שייכים למוצר אחר של Macromedia אשר קרוי Shockwave. זוהי תוכנה מתקדמת יותר מתוכנת הפלאש והיא מאפשרת ליצור משחקי אונליין מתקדמים, עם מנוע תלת מימד חדשני ומתקדם. חסרון המשחקים המיוצרים בטכנולוגיה זו הוא זמן הטעינה, בניגוד לפלאש אשר מאפשר זמן טעינה קצר מכיוון שגודל הקובץ לא גדול, ומכיוון שגרפיקה ווקטורית לא "שואבת" משאבים של עיבוד וזיכרון מהמחשב, בניגוד לגרפיקת תלת מימד, לפלאש יש יתרון משמעותי בתחום משחקי האונליין האינטרנטיים העכשויים על השוקווייב.
שוק משחקי האונליין הוא שוק הגדל מיום ליום ולפי הערכה של פול היימן, העורך הראשי של CMP Media?s Game Power, הוא עוד צפוי להרקיע שחקים ולגדול בצורה משמעותית בשנים הקרובות. לפי תחזיותיו וממחקרים שנעשו בארה"ב, 1 מתוך 3 אמריקאים גולשים באתר משחקי אונליין לפחות פעם בחודש. אם נקח את היחס הזה וניישמו על העולם, הרי שמדובר במליונים רבים הגולשים באתרים כאלו מדי חודש, דבר אשר עלול לעניין מאוד חברות פרסום ועוד מגוון תעשיות היכולות להנות מכוח הקנייה העצום שיש לקהל זה.
הכותב הוא עורך אתר וובגיימס
http://www.webgames.co.il
http://www.webgames.co.il