בעיות התנהגות בילדים:
תלונות רבות על בעיות משמעת בגן או בביה"ס, ריבים יומיומיים עם ילדים אחרים והתפרצויות זעם או תוקפנות של ילדים במסגרות חינוכיות יכולות להעיד על בעיית התנהגות בילדים.
ביטוי בעיות התנהגות בילדים יכול להיות בצורות שונות, כגון: אלימות פיזית או מילולית כלפי הסובבים (הצקות, מכות, דחיפות, צעקות, נשיכות, קללות) או כלפי חפצים (הטחה כנגד קיר, שבירה) לפעמים התנהגות זו מופנית כלפי פנים ומתבטאת בפגיעה עצמית.
ביטויים נוספים יכולים להיות: קושי במעברים מפעילות אחת לשניה, בעיות שינה, רמות כעס מופרזות, חוסר יכולת לשבת בשקט ובריכוז, התקפות זעם קבועות, רגישויות קיצוניות, חוסר גבולות, קשיים חברתיים, קושי בלימודים, ועוד.
לא כל אגרסיביות של הילד היא סימן לבעיה. לפי כצנלסון, ע. (1980), הילד שרוצה עצמאות מסרב לקבל מרות של מבוגר שאינו מכבד את זכויותיו ומכריח אותו לעשות דבר כנגד רצונו, מורד בצורה טבעית אולם, אם אתם מקבלים תלונות חוזרות ונשנות לגבי תוקפנות או התנהגות בלתי נאותה של הילד עם חברים, והתוקפנות מסכנת את הסובבים ו/או הילד, חייבים לטפל במצב שכן ילד שלא קיבל סיוע בזמן זה עלול לגדול להיות מבוגר בעל קשיים חברתיים בהמשך חייו.
.
טיפול:
שילוב של טיפול הומאופתי בעבודה החינוכית יכול לזרז את השיפור, והטיפול יהיה עמוק ויסודי יותר, כיון שהטיפול ההומאופתי הקלאסי מטפל באיזון הכולל של הילד ולא רק בהתנהגותו. על פי הגישה ההומאופתית, בעיית התנהגות יכולה להעיד על בעיה פנימית עמוקה יותר של הילד. הטיפול ההומאופתי מתחשב במכלול החיים ולא מתמקד באספקט אחד שלהם, לכן מתייחסים בו לזמן בו התחילו להבחין בהתנהגות זו, ומתייחסים להלך חייו ואופיו. בטיפול הומאופתי מבוצע תשאול מקיף המביא את כל הגורמים הרלוונטיים ומאפשרים להתאים לו את התרופה הנכונה שתביא לאיזון כללי של מצבו של הילד. בעיות נוספות מהן אולי סובל הילד, גם אם אינן קשורות עשויות לעבור, ויחול שיפור בתחושות הפיזיות, הנפשיות והכלליות. (בעיות נוספות יכולות להיות- בעיות עיכול, כאבי ראש, קשיי הרדמות בלילה, תיאבון שאינו מאוזן ועוד).
הטיפול חשוב מאד, שכן ללא הטיפול, למרות שמרבית מהילדים האלה בעלי אינטליגנציה גבוהה, יכולים להיווצר קושי בלימודים, קושי חברתי והיבטים רגשיים-התנהגותיים נוספים כתוצאה מכך. הטיפול מתאים לכל גיל- מפעוטות ועד מבוגרים.
בהומאופתיה פעמים רבות אני מתייחסת למצב המנטלי שעלול להוות המקור לקשיי התנהגות בילדים- אמנם התגובה דומה ועלולה לעורר התנגדות אצל המבוגרים שאינם מקבלים התנהגות "שאינה הולמת"- אך מתחת לזה יכולות להיות קיימות סיבות שונות- וברגע שנדע להתמודד עם הסיבה יגע איזון גם בתגובה והילד יוכל להתמודד טוב יותר עם מה שמפריע לו.
לדוגמה, טיפלתי בילד בן 7, שלא יכול היה לשבת בכתה, היו לו התפרצויות, צעקות וטריקת דלתות, והוא הציק פעמים רבות ליושבים סביבו. בתשאול המעמיק התברר שקשיי לימודים (הוא סבל מקשיי ריכוז) גרמו לו להרגיש "טיפש" ולוותר מראש על המאמץ שהיה יותר מדי עבורו. מבחינתו זו היתה ההתמודדות עם ההכרח לשבת בכתה. הותאמה לו רמדי הומאופתית בעלת זיקה גם לקשיי ריכוז, גם להתפרצויות וחוסר שקט, וגם לדימוי עצמי.
חודשיים לאחר הרמדי ההומאופתית הוא השתפר מאד בלימודיו, היה יכול לשבת בשקט ולהקשיב בכיתה, ויחסיו עם חבריו ללימודים השתפרו.
דוגמה נוספת היא ילד כבן 10, רגיש מאד, שכל חוויה של עלבון מבחינתו הביאה לזריקת כסאות והעפת השולחנות בכתה. "תיקון התנהגותי" בלבד יכול היה לדכא את רגישותו ולא לטפל בה, הוא היה יודע איך להגיב יותר בריסון במצבים כאלה (שגם זה חשוב מאד) אך בעצם לא בטוח שהיה מטפל לעומק ברגישותו הגבוהה לעלבון.
לאחר 3 חודשים של טיפול הומאופתי הילד סיפר שהוא כבר לא כל כך כועס בביה"ס. לפני כן לא יכול היה להתגבר על הכעס ועכשיו הוא מרגיש שלוקח לו יותר זמן להגיע לכעס, וגם אם כן אז זה עובר מהר יותר. גם כשזה כבר מגיע, הוא לא מרגיש יותר צורך לזרוק חפצים ולטרוק דלתות. גם כאבי הבטן שהיה סובל מהם לעתים תכופות עברו.
טיפלתי בילדה יפה ושובבה, חסרת שקט ותמיד אינה שבעת רצון. היא היתה זזה הרבה, צעקה, הרעישה, בעטה, נשכה, כשכעסה היתה מקשיתה את גבה והיתה מרביצה להוריה ולילדים- קטנים וגדולים ממנה. היא היתה מרדנית נהנתה בעיקר "לעשות דווקא" ומאד התלהבה מלעשות דברים מסוכנים.
לאחר מספר מנות הומאופתיות נראה היה שהתבגרה מאד ולא חיפשה יותר "לעשות דווקא". תדירות ההתפרצויות האלימות הלכה וירדה.
לסיכום, בעזרת הטיפול ההומאופתי, ניתן להרגיע את ההתפרצויות, לחזק את הריכוז ולמתן התקפי כעס. זהו טיפול עדין, אין בו שימוש בכימיקלים ואין בו סכנת התמכרות. הטיפול ההומאופתי עשוי להקל על תפקודו של הילד במסגרות מבלי לשנות את מי שהוא ומה שהוא.
ניתן לטפל בהומאופתיה גם בילדים ומבוגרים הנוטלים ריטלין או תרופות אחרות. הטיפול ההומאופתי אינו מפריע לטיפול התרופתי ועם השיפור במצב ניתן להוריד פעמים רבות במינון התרופות (תחת פיקוח הרופא המטפל).
מתוך:
http://www.gilrach.co.il/article.asp?id=524
http://www.sensory-processing-disorder.com
http://nahariya.edu.haifa.ac.il/CD.htm
http://www.hebpsy.net/articles.asp?id=550
עדי ברומר R.C.Hhom
Adi.brumer.info
לאחר שסקרתי את רבדיה השונים של הרפואה הקונבנציונלית והאלטרנטיבית, בחרתי בהומאופתיה שהרשימה אותי בצורת העבודה העמוקה וההגיונית שלה, בגוף ובנפש.
ההומאופתיה היא שיטת טיפול עדינה המותאמת לקצב האישי של המטופל.
האיזון בא מתוך המטופלים עצמם, ובהרמוניה עם צרכי האדם והטבע.
השכלתי:
לימודי המשך בהומאופתיה קלאסית בביה"ס סגולה של כרמל קרתי.
השתלמויות אצל הפסיכיאטר וההומאופת ד"ר מהאש גאנדי
הומאופתיה קלאסית- מכללת מדיסין- בניהולו של ד"ר חיים רוזנטל
לימודי כירולוגיה (אבחון בכף היד- על פי שיטת הולצמן)
רפלקסולוגיה (אבחון בכף הרגל) במ.ב.ט.ח.
עדי ברומר
לפרטים: 052-8983860
/>adi@brumer.us
http://adi.brumer.info/
טיפולים בחיפה ות"א.